Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Worden ze dikker?

Gestart door Fail_over, dinsdag 9 november 2010, 10:50:56

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Ja, correct Robert, ben ik het met je eens.

Rich

Citaat van: Robert op dinsdag 16 november 2010, 16:40:08

Niet teveel denken had ik maar dit en had ik maar dat, het gaat zoals het gaat.


Het leven is net een tunnel. Soms zie je het licht even niet, maar als je maar blijft doorlopen, kom je er vanzelf.
Rich de Nederbelg.

Budgie

Creek Het is goed als je beseft dat je het altijd nog redelijk hebt t.o.v. diegene die hier in het koude kikkerland zitten te kleumen met te kort aan centen En bedenk het leven is maar kort vaak en je moet gewoon genieten van elke dag die je krijgt met een leuk vrouwtje naast je en voldoende te eten en wat te drinken
Weet dat het zo gemakkelijk is om te zeggen maar als en als Maar bedenk het is zoals het is en het verleden kan je niet veranderen dus geniet van dat gene je nu vandaag heb en morgen ach dat zien we wel weer.

Ik heb door pech ook niet het leven gehad wat ik vroeger wou hebben maar heb geleerd om gewoon per dag te leven Dit is gewoon de manier om te overleven en toch gelukkig te zijn En over het verleden Onthoud al die momenten die je vreugde gaven en de rest en al diegene die je belazerd hebben ach vergeet ze gewoon en laat ze gelukkig zijn met die paar rot centen Is toch niet de moeite om je druk over te maken zolang je nog elke dag wat te eten en te drinken heb Als je op slot een rechtzaak win maar het heeft je 10 jaar ergernis en chagerein gegeven vraag je gewoon af is het dat wel waard geweest?
 
Getting older beats the alternative -dying young

bananacreek

#43
Ja, dat is ook correct

Als ik nu aan Nederland denk en dat "iki eventueel terug zou moeten gaan om daar nog van de evenen te levenen en die schapenvlees te etenen" (zoals Ali Osram dat zo mooi zou kunnen zeggen) dan zou Will Tura (een zeer goede Belgische zanger) een kaart van de Filipijnen openen, daarop met droeve ogen kijken en vervolgens zijn liedje EENZAAM ZONDER JOU met volle borst gaan zingen. Zeker weten, na een week in Nederland zou ik de PI missen inclusief de minder goede ervaringen en speciaal het klimaat en de San Miquel Light.

Zo'n rechtzaak winnen of verliezen? Ik zit hier nog steeds met een zaak tegen mijn ex om de twee huizen, werkplaats, en de drie stukken land en ik kan je daarbij wel vertellen dat deze zaak mij IN HET LEVEN HOUD EN IK TE NIMMER EN TE NOOIT OP ZAL GEVEN VANWEGE HAAR VUILE LEUGENS OP DE RECHTBANK. Voor mij mag er na 14 jaar in de rechtbank gerust nog een 15-20 jaar bij komen, al is het alleen maar om haar dwars te zitten want zij wil niet onderhandelen, en ik zal er alles aan proberen te doen om dat zo te laten gebeuren. Het regent hier flink nu maar nog geen brownout.

Ik ben daarnaast verschrikkelijk blij dat ik één van de huizen en de werkplaats "op tijd"  op mijn naam heb kunnen zetten en de twee huizen moeten dan later worden verdeeld als zijnde "conjugal properties" na "FINAL JUDGEMENT" maar dan hou ik er toch nog twee gebouwen van over plus de helft van een hoop huur welk zij nu ontvangt door één van die huizen te verhuren zonder mij de helft te betalen. Ik zou haar graag een Cobra cadeau willen geven en ben naar de Artis van Fr.Tropa geweest maar altijd hetzelfde liedje: " Out of stock sir". Maar gelukkig kan ik later de bewijslast op de rechtbank aantonen met de juiste documentatie. Dat kostte me een hoop zweet en huiswerk om dat zo te krijgen, maar wat in het vat zit verzuurd niet om zo maar te zeggen. En dan "verlies" ik in principe betreffende de stukken land als de Supreme court niet met een andere jurisprudentie gaat komen, maar dan zijn we een aantal jaren verder en in die tussentijd kan er veel gebeuren.

En op de vraag van Ali Osram: "Hebben jij dan ook nog wel zo één van die verblijfsvergunning daar blanke kaaskop"? Dan zeggen deze Klootzak: "Ja, Ali, deze geen van de problemen meer zijn, maar vroeger wel een beetje van de moeilijke heden geweest waren".

Ik had vroeger een "permanente verblijfsvergunning - 13a". Een jaar of 10 geleden diende mijn ex een "petition" in bij de Immigration Commissioner om mijn permanente verblijfsvergunning in te trekken omdat ik een Klootzak was. Toen werd aan mij toch nog even op één of andere manier de mogelijkheid geboden om alsnog een "permanente verblijfsvergunning -13e" te verkrijgen hetgeen ik dan ook zonder meer heb aanvaard. Later bleek dat mijn ex blufte want ik werd nooit naar Manila geboden om uitleg te geven betreffende de beschuldigingen van mijn ex. Dreigen met deportatie ligt hier zeer makkelijk in de volksmond. Wat is het verschil tussen 13a en 13e???

13a is gebaseerd op een huwlijk met een Filipijnse, terwijl een 13e is gebaseerd op een "EXISTING RESIDENCE". Maar er is een maar: Je kan alleen een 13e aanvragen als wanneer je daarvoor ooit een 13a hebt gehad. Deze procedure is dan ook heel belangrijk voor diegenen die hun 13a afgenomen zien worden en later eventueel toch weer een 13e kunnen aanvragen nadat zij de PI verlaten hebben en als toerist zijn teruggekomen. Ik ging twee dagen naar Hong Kong en kwam terug.
Wat betekent dat? Dat ik niet getrouwd hoef te zijn met een Filipijnse om mijn 13e te kunnen behouden. Dat heeft me wel een hoop werk gekost maar ik ben er nog steeds dolgelukkig mee. Geloof mij maar.

















bananacreek

#44
Sorry, ging iets fout hier en alles was dubbel, dus weggehaald voor zover mogelijk












stip66

Zag zojuist een reportage over Sandra Kim, Scrarry Movie VI ?