Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

Citaat van: stijn54 op woensdag 13 november 2013, 12:26:27
Ik vraag me af waarom men niet meer platte daken daar heeft in plaats van hoge daken rekening houdend met de winden. Iemand enig idee waarom niet? Is het de kostprijs? :ikkeniebegrijp:

Ik denk..... , de hitte ..... onder een plat dak wonen zonder degelijke isolatie in deze tropen is als een serre.
Om optimaal te kunnen genieten van een plat dak zou men twee of meerdere platte daken boven elkaar moeten maken, maar ik zie dat hier nog niet direkt te gebeuren.
Misschien zijn er andere redenen ..dit is wat in mij opkwam....

bananacreek

Intussen gaat de show hier gewoon door........... :denk: :denk:



Thanks to the prayers?............... :lachen: :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek


bananacreek

De melkwagen....deze mensen hebben Nederlandse koeien achter hun huis en verkopen de melk aan Silliman farm waar het bewerkt wordt en dan in flessen wordt verkocht aan de supermarkten....maar zeker niet veel.

Er is ook een duitser hier die twee koeien heeft en krijgt 21 peso per liter melk betaald.... :jajaja: :jajaja:


bananacreek

#12864
Weg naar Punto Bato (Palinpinon) een dag na de storm Sendiong in December 2010 geheel verwoest door dit soort stenen op de vijfde foto hieronder............










bananacreek

#12865
Nu is men aan de restoratie van de omgeveving begonnen........ :thumb: :thumb:

Nieuwe betonweg



Zulke kiezelstenen kwamen van bovenaf de bergen met tientallen naar beneden rollen met een sneltreinvaart............

bananacreek

#12866
Voor SENDIONG





De brugwachter met zijn huishoudster "Chief of Staff".......... :denk: :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


Hugh Hefner and some of his Bunny's?........ :lachen: :lachen: :thumb: :weetikniet: :weetikniet:


De dag NA SENDIONG.......... :negatief: :negatief:




bananacreek


bananacreek


bananacreek