Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: bananacreek op donderdag 14 november 2013, 01:35:31
Citaat van: TheDolphin op donderdag 14 november 2013, 00:34:02
Citaat van: bananacreek op woensdag 13 november 2013, 12:38:49
De melkwagen....deze mensen hebben Nederlandse koeien achter hun huis en verkopen de melk aan Silliman farm waar het bewerkt wordt en dan in flessen wordt verkocht aan de supermarkten....maar zeker niet veel.

Er is ook een duitser hier die twee koeien heeft en krijgt 21 peso per liter melk betaald.... :jajaja: :jajaja:



Wat weinig 21 peso per liter want in de supermarkt in Manila betaalde ik 180 peso per liter volgens mij. Was wel carabao melk maar ik geloof dat echte koemelk ook zo duur is.

21 peso voor de "boer"  en die melk (gesterisliseerd of gepastueriseerd) kost hier later ongeveer 70 peso per liter in Lee Plaza

Straks even een foto nemen van de melk (als het niet out of stock is) want je ziet dat maar twee keer per week staan daar.

Ok, nu komt de aap uit de boom?

In Lee Plaza

Norient...dat is dezelde melk als in die melkbussen op de bovenstaande foto

330 ml - P23
  1liter - P65





Als dit "verse melk" zou zijn waarom is die NATURAL FLAVOR dan nodig?............ :weetikniet: :weetikniet: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ok, nu zie ik het dat is voor de FLAVORED milk............ :jajaja: :jajaja:

bananacreek

#12881
Verschillende andere melk merken wooronde "full milk"-lite-fortified enz enz en afhankelijk van het merk en inhoud ergens tussen de 65 en 78 pesos.



Men wil de wet op de  :smiley-philippines: veranderen zodat men niet meer "FRESH MILK" op de verpakking mag zetten want het is in feite GEEN verse melk meer...........

Heerlijk vroeger al die verse melk in de bussen en daarna uit een 20 liter "emmer" scheppen met een 1/2 of 1 liter maatbeker...of met een kraan in de bus.... :thumb: :thumb:





Dat waren toen nog rauwe bonken....... :thumb: :thumb:




bananacreek

#12882
Meeste  :smiley-philippines: komen zonder benzine te zitten omdat ze meestal een litertje kopen.....je ziet het nog regelmatig.......... :lachen: :lachen:

Deze gabber liep zeer snel (2 km) en ik had moeite om hem bij te houden.......... :jajaja: :jajaja:



Ok weer een liter?.............. :weetikniet: :weetikniet:...stand...stand...stand... :lachen: :lachen:



Toen de prijs nog regelmatig hetzelfde was reed ik tot op reserve en dan nog een km of drie extra (met den motor) en dan tanken voor P420 en een volle tank.

Probleem is als je zegt "Full tank" en dan wordt de rekening bijvoorbeeld P345.30 dan heb je meestal kans dat ze die 70 centavos in hun zak stoppen tenzij je er op staat dat je het volledige wisselgeld terug krijgt en dan zijn ze afgezeken want dan ben je de gierige blanke............ :jajaja: :jajaja:

Ik heb een aantal jaren meegemaakt dat ze benzine in de diesletank van mijn jeep stopten en er zat al 30 liter in voordat ik ze attend maakte en toen waren er problemen...... :lachen: :lachen:

bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek

Leuke buddyseat-cover (net) maar de flash van de camera heeft de opname verpest........... :negatief: :negatief:

P135 UNITOP




bananacreek

Punto Bato, Palinpinon, Valencia tijdens de reparatiewerkzaamheden van de gevolgen van de "storm" SENDIONG op December 17 2010.

[yt=640,505]5c5C7GnSQow[/yt]

Ronny55

Citaat van: bananacreek op donderdag 14 november 2013, 14:26:47
Punto Bato, Palinpinon, Valencia tijdens de reparatiewerkzaamheden van de gevolgen van de "storm" SENDIONG op December 17 2010.
Tijd vliegt snel maar niet zo snel....2011 was de sendong
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

wiking

Citaat van: bananacreek op donderdag 14 november 2013, 13:24:10
Meeste  :smiley-philippines: komen zonder benzine te zitten omdat ze meestal een litertje kopen.....je ziet het nog regelmatig.......... :lachen: :lachen:

Deze gabber liep zeer snel (2 km) en ik had moeite om hem bij te houden.......... :jajaja: :jajaja:



Ok weer een liter?.............. :weetikniet: :weetikniet:...stand...stand...stand... :lachen: :lachen:



Toen de prijs nog regelmatig hetzelfde was reed ik tot op reserve en dan nog een km of drie extra (met den motor) en dan tanken voor P420 en een volle tank.

Probleem is als je zegt "Full tank" en dan wordt de rekening bijvoorbeeld P345.30 dan heb je meestal kans dat ze die 70 centavos in hun zak stoppen tenzij je er op staat dat je het volledige wisselgeld terug krijgt en dan zijn ze afgezeken want dan ben je de gierige blanke............ :jajaja: :jajaja:

Ik heb een aantal jaren meegemaakt dat ze benzine in de diesletank van mijn jeep stopten en er zat al 30 liter in voordat ik ze attend maakte en toen waren er problemen...... :lachen: :lachen:

DIt had ik ook toen ik in thailand een motorscooter 125cc had gehuurd. Tank was bijna leeg haalde nog net het benzine station maar geen idee hoeveel liter in de tank zou gaan. Gokte op 7/8 liter. betaalde hiervoor maar na 3 of 4 liter was die al vol  :ikkeniebegrijp:. Teveel betaald dus ik terug naar zo'n vent die daar werkten en tja wat denk je? Ze konden geen engels meer. Op een gegeven moment hou je dat wel voor gezien want ze zaten wel achter glas  dus je kon ze ook niet bij de smiezen pakken :denk:. De volgende die kwam kon dus gratis 4 liter tanken.