Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Citaat van: wiking op donderdag 14 november 2013, 21:13:55
Tank was bijna leeg

Daarom was het motor rijden met onze Honda wave 125 op Biliran Island ook erg makkelijk: Om de 500 meter een sari sari met glazen cola flessen met benzine.  :applaus: :lachen:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Herbie

Citaat van: Herbie op donderdag 14 november 2013, 01:27:13
Citaat van: Ifugao op donderdag 14 november 2013, 01:02:50
Citaat van: Amice op donderdag 14 november 2013, 00:53:04
Nee hoor, 1 liter Alaska of Nestle volle melk kost hier P75 en die melk is dan ook nog geimporteerd.

Ooops melk is een dure grap in de PH. Ik betaal hier $1.00 (42 Peso) per liter.

Zal straks eens kijken wat dat hier kost in Cadbadbaran.

Ja eens gezien voor de alaska melk p74 had niet gedacht dat het zo duur ging zijn, vrouwke koopt altijd poeder.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Citaat van: bananacreek op donderdag 14 november 2013, 13:29:29
Leuke buddyseat-cover (net) maar de flash van de camera heeft de opname verpest........... :negatief: :negatief:

P135 UNITOP





Hier in de supermarket 149 peso medium sides, heb er vanmiddag nog ene aangeschaft, motor in de zon, geen probleem ik verbrand mijn gat niet meer :thumb: alleen maar zwart van kleur. Kakki niet gezien :lachen:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

LMBen

Echt verse melk is er ook, ongeveer 3 dagen houdbaar, maar kost nu 126php per liter.
Zit in plastic fleesen en smaakt echt als verse melk, is ook niet gepasteuriseerd (of andersom).
Heb het een hele tijd gedronken toen het nog 75php was, maar in een paar maanden tijd is prijs hard omhoog gegaan.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Herbie

Kan de tijd niet meer zeggen dat ik dat nog heb gedronken, moest vroeger altijd samen met mijn broer naar het einde van de straat lopen, met een kan. Was een zware job vroeger :jajaja:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

TheDolphin

Citaat van: Benincebu op vrijdag 15 november 2013, 13:30:18
Echt verse melk is er ook, ongeveer 3 dagen houdbaar, maar kost nu 126php per liter.
Zit in plastic fleesen en smaakt echt als verse melk, is ook niet gepasteuriseerd (of andersom).
Heb het een hele tijd gedronken toen het nog 75php was, maar in een paar maanden tijd is prijs hard omhoog gegaan.

Ja precies er moet wel onderscheid gemaakt worden tussen echte verse melk die je maar drie dagen goed kunt houden en houdbare melk. Daar zit wel een groot verschil van smaak in. Die aanduiding Fresh Milk op de pakken houdbare melk klopt ook niet en het zou ze sieren in de Phils dat alleen voor echte verse melk te gebruiken denk ik. Dus best goed als die wet er komt denk ik dan. In zo een warm land als de Filippijnen is het ook erg moeilik om het lang goed te houden die verse melk lijkt me. Daarom zal het wel zo duur zijn. Die houdbare melk drink ik wel als er geen echte melk is te krijgen want dat is altijd beter dan geen melk. Die Nestle vind ik niks en Alaska is al beter daar heb je ook nog een variant sweet milk van die best goed te doen is. Maar van de houdbare melk (en ik heb ze allemaal geprobeerd denk ik) vind ik Cowhead (84 php per liter) nog het lekkerst. Daar staat ook op Pure Milk. Want het helpt om op dat soort aanduidingen te letten. En ook even het verhaaltje op het pak lezen met de uitleg wat voor melk het nou precies is.


Amice

Kijk, daar heb ik me dus niet in verdiept en grijp altijd Alaska, dus weer iets geleerd daar zal ik eens n proefje mee doen.  :thumb:

Smaken verschillen gelukkig van persoon tot persoon, Alaska is goed te drinken en nestle is idd minder maar verder heb ik ook niet veel merken geprobeerd.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op zaterdag 16 november 2013, 00:44:30
Kijk, daar heb ik me dus niet in verdiept en grijp altijd Alaska, dus weer iets geleerd daar zal ik eens n proefje mee doen.  :thumb:

Smaken verschillen gelukkig van persoon tot persoon, Alaska is goed te drinken en nestle is idd minder maar verder heb ik ook niet veel merken geprobeerd.
Alaska fresh slim ....hmmmm lekker
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Citaat van: Ronny55 op donderdag 14 november 2013, 17:15:04
Citaat van: bananacreek op donderdag 14 november 2013, 14:26:47
Punto Bato, Palinpinon, Valencia tijdens de reparatiewerkzaamheden van de gevolgen van de "storm" SENDIONG op December 17 2010.
Tijd vliegt snel maar niet zo snel....2011 was de sendong

Ja juist, sorry en dank voor de correctie.............. :hoedjeaf: :hoedjeaf:








bananacreek