Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Kano op zondag 25 maart 2018, 03:20:54
De hele zorg is hier alleen maar gefocused op geld en niet op patienten.  Voorbeeld: ga je naar een dokter en je betaalt dan krijg je vaak geen kwitantie. Vraag je om een kwitantie dan moet je meer betalen. Hoe zo belazeren we de kluit.

Correct..........

Kijk Philhealth gaf mij een bericht dat ze 32000 aan Cebu Doctors betaald hadden terwijl er alleen maar 16000 op de rekening vermeld stond en toen ik dat aan de doctor vertelde (die eigenaar van het ziekenhuis is)....nahhhh...its ok na lang ....the billing of you is correct......maar na volhouden met een bewijs van Philhealth kan ik een paar weken van nu toch een check van 9600 pesos ophalen....... :happy:  :happy:  :happy:  :happy:

In Manila was het volgende gestopt door Philhealth:  Na een cataract hebben 20% van de patienten nog kans op een zg. "secondondary cataract"...hetgeen geen echt cataract is maar in medische termen een PCO is (Posterior Capsulatory Opacification) waarbij  de onderkant van de lens sac (waar de artificial lens op rust) met protein cellen beslagen wordt en daarvoor is een Dn. YAG laser nodig om een gat in die sac te maken en normaal gesproken moet dat gedaan worden als het zicht slechter wordt. In Manila was de gewoonte om na de "eerste echte" cataract gelijk de YAG laser te doen om meer geld binnen te slepen en Philhealth heeft nu een regeling waarbij de Dn YAG laser voor PCO niet eerder vergoed kan worden tenzij de YAG laser minstens drie maanden na de cataract gedaan wordt.......

Al die doctors zijn koppensnellers zogezegd en het interesseert hun niet al te veel of je arm...of rijk bent ...en als foreigner nog een schepje of twee er bovenop ...................... :run:  :run:  :run:  :run:

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Je ziet dat het leven van een blanke niet meer waard is dan ongeveer 8000 - 10000 pesos (incl. VAT) want voor die prijzen kan je al een HITMAN vinden in de bergen ...maar je moet wel de hitman zelf opruimen voordat hij gaat spreken of blackmailen.... :jajaja:  :jajaja:

Kan van alles geweest zijn ....geld...vriendin....jaloersheid....robbery.....noem het maar...

Maar er zat een vrouw achter op zijn motor en daar werd niets meer van verteld..... :denk:  :denk:


Fail_over

Citaat van: bananacreek op donderdag 29 maart 2018, 08:46:17
Kan van alles geweest zijn ....geld...vriendin....jaloersheid....robbery.....noem het maar...

Tja, we hebben het er al eerder over gehad, het kan in de kleine details zitten. : een gouden ketting op de jeepney, een grote mond tegen je buurman, of jalouzie over je succes in de  :smiley-philippines:

Als je meet met  :eu:  maatstaven in de  :smiley-philippines:  waar andere maatstaven gehanteerd worden dan ben je verkeerd bezig.

In  :eu:  is het 2018, buiten de  :eu:  zal de ervaring nog richtring de middeleeuwen gaan. Triest.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Ja, die ken ik van gezicht en ik heb hem wel meer keren gezien bij de Why Not..... :denk:  :denk:  :denk:

Ik bemoei me niet veel met Foreigners.... :denk:  :denk:



Nee....Ik heb het niet gedaan.......ik heb geen vijanden ....en geen vrienden.... :confused2:  :confused2:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :happy:  :happy:

bananacreek

Een  :smiley-philippines:  verliest niet graag gezicht en zit nog liever 15 jaar in de bak dan gezicht te verliezen.... :run:  :run:  :run:  :run:  :run:

bananacreek

Wordt hier nu gesproken over een Jaloerse  :smiley-philippines:  boyfriend.... :denk:  :denk:





Begriip alleen niet waarom zijn broek zo laag zit..... :denk:  :denk:  :denk:

Ja nu zie ik het ...daar zit een kogelgat in de rechter bil.....

bananacreek

De zogenaamde gehaktballen in de Painitan hier dat is complete rotzooi vol met flour enz.....P15 per klein balletje... :negatief:  :negatief:

Misschien beter in het Nederlansche restaurant in Valencia?.....maar ik ga niet voor alleen een gehaktbal helemaal naar Valencia...maar dan toch?... :weetikniet:  :weetikniet:  :weetikniet:

Hijnis was toch de beste in Beverwijk vroeger.....

De Besten gehaktballen komen uit Nederland (jaren 70) en ook de ballen in Feebo waren niet al te gek..... :denk:  :denk:  :denk:



Ik wordt er al duizelig van als ik die foto bekijk....broodje gehakt...... :thumb:  :thumb:  :happy:  :happy:

€2,40