Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


boomerang

Een bal gehakt weet ik niet, maar Jozef in Valencia serveert wel een echt heerlijk Hollands broodje kroket met mostert.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Citaat van: bananacreek op donderdag 29 maart 2018, 08:46:17
Je ziet dat het leven van een blanke niet meer waard is dan ongeveer 8000 - 10000 pesos (incl. VAT) want voor die prijzen kan je al een HITMAN vinden in de bergen ...maar je moet wel de hitman zelf opruimen voordat hij gaat spreken of blackmailen.... :jajaja:  :jajaja:

Kan van alles geweest zijn ....geld...vriendin....jaloersheid....robbery.....noem het maar...

Maar er zat een vrouw achter op zijn motor en daar werd niets meer van verteld..... :denk:  :denk:



Hier in de buurt woont een zekere Kulos en dat is een landgrabber die uit Mindanao komt en die woonde eerst achte mij maar nu iets verder.....normaal gesproken als hij niet dronken is een vriendelijke man met goede manieren......maaaaar af en toe is hij stomdronken en komt hij achter langs en daagt hij iedereen uit voor een gevecht en gilt de buurt rond en op een keer nam ik het niet (ongeveer 6 maanden geleden) en ging naar hem toe en hij daagde me uit en ik hoefde hem alleen maar tegen de borst te stoten met de linker binnenhand en hij ging tegen de vlakte en hij is het nooit vergeten en telkens als hij langs komt wanneer hij dronken is kan hij zich dat geval zeer goed herinneren en gilt het uit en soms brengt hij een sundang (bolo) mee als hij van een karwijtje komt (doet tuin karweitjes in de buurt) ...en dan wordt het natuurlijk gevaarlijker want iemand die stomdronken is kan grote fouten maken....ok toen ik zijn naam vernam van de andere buur zes maanden geleden had ik voornemens om hem aan te geven......ja dan zal er later weer wraak komen van zijn kant want voor "grave treats" is er altijd bail (als hij dat kan betalen natuurlijk en ik denk van niet)....maar vroeg of later komt er de wraakneming en een  doorsnee  :smiley-philippines:  zint eerst op die wraak en gaat daarna pas nadenken of er gevolgen voor hem zijn en de police hier doet NIETS voordat de "crime" daadwerkelijk is voltooid.... :confused2:  :confused2:  :denk:  :denk:

Normaal gesproken is het in de REVISED PENAL CODE OF THE PHILIPPINES aangegeven dat de police zulk een (criminal) klacht bij de fiscal office moet aangeven (information genoemd) maar zodra de police weet dat de klager een foreigner is dan raden ze gewoon aan om een lawyer te zoeken die de zaak instelt......

Vraag is wie zal de eerste zijn om actie te nemen.....maar als ik hem dan zie langs lopen zonder dat hij dronken is dan zegt hij vaak: "Good Morning sir" ..enz enz ....maar na een aantal drinks (tuba of Tanduay) krijgt hij een volledige gespleten persoonlijkheid.......en 20 jaar geleden kon ik er ook zo eentje... :confused2:  :confused2:  :confused2:  :weetikniet:  :weetikniet:  :weetikniet:  :weetikniet:  :weetikniet:  :weetikniet:  :run:  :run:  :run:  :run:  :run:  :run:

HOTEL BILIBID...FULLY BOOKED....
..... :confused2:  :confused2:  :confused2:  :denk:  :denk:

tjenn


Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Gevaarlijk beroep?...... :confused2:  :jajaja:  :jajaja:

Gisteren verliet ik de disco om 01.30 en een guest dj speelde tot 02.00 uur en een dronken Chinees (geen  :smiley-philippines:  Chinese) gooide een volle fles red horse riching de dj en het bier viel op de controller (sx2) en het apparaat begaf het direct..... :confused2:  :confused2:  :ripba8:  :ripba8:  :ripba8:  :ripba8:

De Dj kreeg hulp van de andere dj's en de man werd overmeesterd na een flink aantal klappen enz enz.... :happy:  :happy:

Eindelijk kwam ook de police en de man werd opgesloten en vanmorgen zou hij een settlement moeten maken om te betalen....tegen de 100 duizend pesos....

Security guards?....de meest domme karacter die je hier kunt vinden.... :negatief:  :negatief:  :negatief:  :negatief:

Pioneer SX-2





steven

Citaat van: bananacreek op donderdag 15 maart 2018, 13:05:30
Eén roeiboot.... :confused2:  :confused2:  :denk:  :denk: ......voor de kapitien en officieren tijdens een ramp of zoiets?.... :benweg:  :benweg:  :benweg:  :benweg:  :benweg:





Beste Heer Bananacreek,

even ter info. Dit is de MOB(man over boord-boot)/bijboot. De reddingsvlotten zitten in de witte tonnen.





Met vriendelijke groeten.