Nog kinderen nemen als je in de 40 bent?

Gestart door Jan69, zondag 5 december 2010, 23:27:47

Vorige topic - Volgende topic

Jan69

Voor diegene die trouwen met een buitenlandse partner en relatief jong zijn neem 30 jaar zal deze topic minder relevant zijn.

Maar als je begin 40 (41à 42) bent, gaan jullie dan nog beginnen aan kinderen? Stel dat je dan iemand op de Filippijnen leert kennen en je besluit te trouwen. Zal wel nog een aantal maanden duren vooraleer die hier is. Dan ben je misschien al bijna 43, als je dan nog kinderen moet "maken" dan ben je als je 60 bent nog steeds niet vrij, kind zal dan pas 16 of 17 zijn.
Zit de kans erin dat je ook kinderloos een stabiel huwelijk zou kunnen hebben?

Tot nu toe nog niet echt 1 gevonden die geen kinderen zou willen nemen, van jong to zelfs 38 jaar, willen nog altijd kinderen.

Ik heb niet perse iets tegen kinderen, maar hoe ouder men wordt hoe minder kans op een goed inkomen als je eens zonder werk komt te vallen. En geen geld is meestal ook einde relatie. Mijn satndpunt was altijd, als je 50 bent moet je geen vera,twoordelijkheid meer hebben voor kinderen dan moeten die volwassen zijn.



Phille

Citaat van: Jan69 op zondag  5 december 2010, 23:27:47
Voor diegene die trouwen met een buitenlandse partner en relatief jong zijn neem 30 jaar zal deze topic minder relevant zijn.

Maar als je begin 40 (41à 42) bent, gaan jullie dan nog beginnen aan kinderen? Stel dat je dan iemand op de Filippijnen leert kennen en je besluit te trouwen. Zal wel nog een aantal maanden duren vooraleer die hier is. Dan ben je misschien al bijna 43, als je dan nog kinderen moet "maken" dan ben je als je 60 bent nog steeds niet vrij, kind zal dan pas 16 of 17 zijn.
Zit de kans erin dat je ook kinderloos een stabiel huwelijk zou kunnen hebben?

Tot nu toe nog niet echt 1 gevonden die geen kinderen zou willen nemen, van jong to zelfs 38 jaar, willen nog altijd kinderen.

Ik heb niet perse iets tegen kinderen, maar hoe ouder men wordt hoe minder kans op een goed inkomen als je eens zonder werk komt te vallen. En geen geld is meestal ook einde relatie. Mijn satndpunt was altijd, als je 50 bent moet je geen vera,twoordelijkheid meer hebben voor kinderen dan moeten die volwassen zijn.




:welcome: Jan,

Dit is een zeer goeie vraag Jan en ik vermoed dat hier geen eenduidig antwoord op geformuleerd kan worden; dit moet iedereen voor zich uitmaken!

Ikzelf ben 45, trouw binnenkort met een vrouw van 21, dan kan je er wel vanuit gaan dat zij absoluut kinderen wenst. Ikzelf heb geen kinderen en de laatste jaren ervaar ik dat als een gemis in mijn leven, dus ik wens die stap ook te zetten. Ja, ik heb er lang en ernstig over nagedacht, tegen dat het zover zal zijn, dan ben ik waarschijn dicht tegen de 50 ... is dat te oud, goh .. zolang de gezondheid goed is, dan vind ik van niet.

Hoeveel grootouders zijn er niet dat zich erg veel met de kleinkinderen bezig houden daar de ouders veel te druk met werken bezig zijn. En hoeveel levensvreugde brengt dat in het leven van de grootouders.

Maar zoals ik al zei, een eenduidig antwoord ga je toch niet vinden; je moet voor jezelf bepalen of je die stap nog wilt zetten, denk er goed over na en neem geen beslissing van och ja we zien wel, aan kinderen begin best wel met de volle overtuiging, ander begin je er beter niet aan!


stip66

Citaat van: Phille op maandag  6 december 2010, 09:53:32
daar de ouders veel te druk met werken bezig zijn.

Akkoord, maar sommige ouders zijn zo druk bezig met hun werk dat ze een appelflauwte krijgen als de politie opeens aan de deur staat voor hun " kindje " van 16. Of met de melding dat ie is doodgeschoten tijdens een overval op een juwelierszaak. Tegenwoordig moeten ze allebei een drukke goedbetaalde job hebben om de villa, de 2 auto's, de vakanties en ..... de schijn tegenover de buren hoog te houden. In veel gevallen krijgt de hond meer aandacht dan hetgeen waar de man enkele seconden plezier heeft gehad. In mijn tijd maakte ik mijn huiswerk onder de hete adem van moe in mijn nek en werden het rapport en de schoolagenda met argusogen in de gaten gehouden. Deze tijd komt niet meer terug, PS-3, X-Box, laptop, een borstvergroting staat nu op het lijstje voor de Sint. En waarempel, hij brengt het ook nog !  :jajaja:

Rich

Citaat van: Phille op maandag  6 december 2010, 09:53:32

Hoeveel grootouders zijn er niet dat zich erg veel met de kleinkinderen bezig houden daar de ouders veel te druk met werken bezig zijn. En hoeveel levensvreugde brengt dat in het leven van de grootouders.


En hoeveel grootouders zijn er niet die dit doen tegen wil en dank?  Nou, ik zou ze de kost niet willen geven hoor  :neeneenee:

Rich de Nederbelg.

Fail_over

Citaat van: Jan69 op zondag  5 december 2010, 23:27:47
als je 60 bent nog steeds niet vrij, kind zal dan pas 16 of 17 zijn.

Het is maar net hoe je dit "vrij" zijn wilt ervaren. Ik denk dat het de vraag is of je op die leeftijd nog "mee" kunt gaan met de beleef wereld van je kinderen. Idd de Nintendo, Wii, Xbox en PS3, chatten, facebook en twitter. En of je in staat zult zijn om daar de moeite in wilt stoppen om geïnteresseerd in te ZIJN.
Onze kids zijn in de leeftijd van 7 tot 19.

Kinderen hoeven geen last te zijn, maar kunnen ook een lust zijn. Tis maar net hoe je het treft, en ze opvoed.

In mijn geval houdt m´n Asawa, en de kids me jong van geest.

:hoedjeaf:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

gosternokke

Heb je goed gezien Jan , een Filippijnse die geen kinderen wil is moeilijk te vinden, ik ben ze nog niet tegen gekomen.   Naar Filippijnse normen is een huwelijk zonder kinderen niet compleet, je ziet vaak in Fil dat mensen zonder kinderen tot adoptie van kinderen over gaan die dan vaak weer wel familie van hun zijn.  Toen ik in 1998 met mijn Filippijnse vrouw trouwde had ik 3 kinderen uit een vorig huwelijk, maar ik heb er nu ook weer 2 van mijn huidige vrouw van 10 en 8 jaar oud. Alhoewel ik zelf al 50 ben zou ik ze voor geen goud willen missen. In Filippijnen speelt ook altijd religie  mee. Veel goedgelovigen zien kinderen toch als een geschenk van God, en kinderloosheid als een straf van God.  Dat speelt zeker wel een rol

toyoke

mijn asawa heeft er wel over gepraat met mij maar we zijn allebei buisness gericht en dus is er geen
tijd meer voor een kindje nu .
ik zelf heb er 2 uit vorig huwelijk ( 11 en 8 j) en mijn asawa heeft er 1 ( 9j ) , dat zijn er 3 samen en dat is genoeg
ons planeet zit nu al vol en ik zou mijn kids later niet met lege handen willen zien vertrekken hier uit het huis
dus daar moet ook aan gewerkt worden .
januari zal mijn asawa hier in  :vl: zijn en word een afspraak gemaakt voor haar om te steriliseren .
zo hoef ik er niet wakker van te liggen  :jajaja:

Jan69

Citaat van: Fail_over op maandag  6 december 2010, 19:18:04
Citaat van: Jan69 op zondag  5 december 2010, 23:27:47
als je 60 bent nog steeds niet vrij, kind zal dan pas 16 of 17 zijn.

Het is maar net hoe je dit "vrij" zijn wilt ervaren. Ik denk dat het de vraag is of je op die leeftijd nog "mee" kunt gaan met de beleef wereld van je kinderen. Idd de Nintendo, Wii, Xbox en PS3, chatten, facebook en twitter. En of je in staat zult zijn om daar de moeite in wilt stoppen om geïnteresseerd in te ZIJN.
Onze kids zijn in de leeftijd van 7 tot 19.

Kinderen hoeven geen last te zijn, maar kunnen ook een lust zijn. Tis maar net hoe je het treft, en ze opvoed.

In mijn geval houdt m´n Asawa, en de kids me jong van geest.

:hoedjeaf:

Ik hoop nog altijd rond 60 (en zover af is dat nu ook weer niet) te stoppen met werken. Dus vrij om te doen wat je wilt, op reis gaan wanneer we willen (maar niet gaan pensioneren op de Filippijnen, nee dat niet).

Gaan jullie dan regel op bezoek naar de filippijnse familie? Nemen jullie dan die kinderen mee? Kan me best voorstellen dat je kinderen niet echt gebrand zijn om een dag in het vliegtuig te gaan zitten om familie op te zoeken die je nauwelijks ziet.






Rich

Citaat van: toyoke op maandag  6 december 2010, 19:51:46

januari zal mijn asawa hier in  :vl: zijn en word een afspraak gemaakt voor haar om te steriliseren .
zo hoef ik er niet wakker van te liggen  :jajaja:


Wakker van liggen ? :ikkeniebegrijp: Kom nou !  Een vrouw heeft jarenlang elke maand haar ongemakken, dus dan kan je als kerel dat kleine ongemakje ook wel eens hebben vind ik.

Ik heb mij laten steriliseren na de geboorte van mijn 3e kind, 22 jaar geleden nu.  Een fluitje van een cent is het  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

stip66

Citaat van: Rich op maandag  6 december 2010, 21:18:51
Ik heb mij laten steriliseren na de geboorte van mijn 3e kind, 22 jaar geleden nu.  Een fluitje van een cent is het  :jajaja:

Yap, in het UZ te Antwerpen vorig jaar ook ondergaan.
Voor het mannelijke ego verandert er niks, voor een vrouw ligt dit gevoeliger.
Om kort te zijn heeft dit hoop en al 15 minuten in beslag genomen met een kost van â,¬ 26.
De rest loopt via de mutualiteit.
Enige neveneffect is dat je ballen 1 week alle kleuren van de regenboog hebben  :lachen: