Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat betekend 100€ voor een Filipino?

Gestart door koy, dinsdag 1 maart 2011, 00:07:30

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

#20
Ik denk dat Koy spreekt over de niet Belgen, of zou ik zeggen de echte belgen zonder ID. Die krijgen zat genoeg van vadertjes staat. Rijden met dikke BMW rond. Daar gaat het over. Zo in mij geval over de Filipijnen ja 100 euro is zeker meer dan genoeg per maand. Mijn vriendin werkte voor ik haar heb leren kennen in een koekjes fabriek ergens rond Caloocan. had rond de P6000. en ik hoorde haar niet klagen. Heeft drie kinderen. Kinderen waren wel in Cabadbaran bij ouders en broers en zussen negen in totaal.
Omdat ik iedere 4 a 5 maanden terug in de Filipijnen ben moet ze iedere keer contract breuk doen. Zo zit ze nu al van 21 July in Cabadbaran. Heeft twee bankkaarten van mij visa en keytrade. Ik hoor haar niet klagen hoor met haar P5000 dat ze mag afhalen iedere maand. Vanaf dat ze begint te klagen dat ze niet genoeg heeft moet ze maar weer werken, dan heeft ze 11000 per maand. Ik moet er ook mijn kloten voor af draaien hoor. Ieder zijn keuze, maar als je hoog start met geven kun je niet meer terug.

Koy was al eens zo iets gestart in een andere , , hoeveel sturen jullie op, , En Koy stuurt veel meer op dan 100euro. Maar die jongen studeert ook nog.

Dus iedereen die mij wil  :shoot13lj7: kom maar af. Ben, er klaar voor. Herbie Kuripot gaat er voor.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

callebaut

Citaat van: Phille op dinsdag 17 januari 2012, 11:34:27
Citaat van: MadRed op dinsdag 17 januari 2012, 09:22:43
hihi inderdaad. Ik weet niet hoeveel kindgeld in Be is maar hier in Nl is het geen vetpot. Dan heb je het over een paar tientjes per kind per maand. Daar kan je echt geen gezin van onderhouden.

Wel Madred, hier zijn de cijfers voor Belgie:

De basiskinderbijslag bedraagt:
     â,¬ 86,77    voor het eerste kind,
     â,¬ 160,55    voor het tweede kind,
     â,¬ 239,72    voor elk kind vanaf het derde

Dus volgens Koy:

CitaatEen arbeidersgezin met 2, 3 of 4 kinderen in België (ik spreek me niet uit over Nederland) heeft het zeker niet slecht want alleen al van het kindergeld kunnen ze goed leven en meestal dopt de vrouw nog bij.

Dus dat betekent:

2 kinderen = 247,32
3 kinderen = 485,04
4 kinderen = 724,76

Bovenstaande bedragen kunnen iets hoger zijn in functie van hun leeftijd. Maar hiervan leven met een gezin, dus 2 volwassen en 4 kinderen = 724,76 â,¬ per maand; dat moet Koy mee eens komen uitleggen  :jajaja:  :weetikniet:







Phille ...Je bent haar stempelgeld nog vergeten , en misschien klust ze nog hier en daar wat in het zwart ...  :lachen:

Phille

Citaat van: callebaut op dinsdag 17 januari 2012, 13:07:17
Citaat van: Phille op dinsdag 17 januari 2012, 11:34:27
Citaat van: MadRed op dinsdag 17 januari 2012, 09:22:43
hihi inderdaad. Ik weet niet hoeveel kindgeld in Be is maar hier in Nl is het geen vetpot. Dan heb je het over een paar tientjes per kind per maand. Daar kan je echt geen gezin van onderhouden.

Wel Madred, hier zijn de cijfers voor Belgie:

De basiskinderbijslag bedraagt:
     â,¬ 86,77    voor het eerste kind,
     â,¬ 160,55    voor het tweede kind,
     â,¬ 239,72    voor elk kind vanaf het derde

Dus volgens Koy:

CitaatEen arbeidersgezin met 2, 3 of 4 kinderen in België (ik spreek me niet uit over Nederland) heeft het zeker niet slecht want alleen al van het kindergeld kunnen ze goed leven en meestal dopt de vrouw nog bij.

Dus dat betekent:

2 kinderen = 247,32
3 kinderen = 485,04
4 kinderen = 724,76

Bovenstaande bedragen kunnen iets hoger zijn in functie van hun leeftijd. Maar hiervan leven met een gezin, dus 2 volwassen en 4 kinderen = 724,76 â,¬ per maand; dat moet Koy mee eens komen uitleggen  :jajaja:  :weetikniet:


Phille ...Je bent haar stempelgeld nog vergeten , en misschien klust ze nog hier en daar wat in het zwart ...  :lachen:

Nee Callebaut, ben ik niet vergeten want hij schrijft "... want alleen al van het kindergeld kunnen ze goed leven ..." dus de man zijn arbeidersloon en mevrouw haar stempelgeld is om die dure BMW te financieren  :jajaja: en misschien dat de vrouw met één van de kinderen op haar arm gaat bedelen in Brussel en dat zou naar het schijnt 40.000,00 â,¬ per kwartaal opbrengen werd onlangs verteld in een documentaire aangaande deze materie, per kind voor alle duidelijkheid  :jajaja: (misschien bedoelt Koy dit wel  :weetikniet:)

Rich

#23
Citaat van: Herbie op dinsdag 17 januari 2012, 13:05:26
Ik denk dat Koy spreekt over de niet Belgen, of zou ik zeggen de echte belgen zonder ID. Die krijgen zat genoeg van vadertjes staat. Rijden met dikke BMW rond. Daar gaat het over. Zo in mij geval over de Filipijnen ja 100 euro is zeker meer dan genoeg per maand. Mijn vriendin werkte voor ik haar heb leren kennen in een koekjes fabriek ergens rond Caloocan. had rond de P6000. en ik hoorde haar niet klagen. Heeft drie kinderen. Kinderen waren wel in Cabadbaran bij ouders en broers en zussen negen in totaal.
Omdat ik iedere 4 a 5 maanden terug in de Filipijnen ben moet ze iedere keer contract breuk doen. Zo zit ze nu al van 21 July in Cabadbaran. Heeft twee bankkaarten van mij visa en keytrade. Ik hoor haar niet klagen hoor met haar P5000 dat ze mag afhalen iedere maand. Vanaf dat ze begint te klagen dat ze niet genoeg heeft moet ze maar weer werken, dan heeft ze 11000 per maand. Ik moet er ook mijn kloten voor af draaien hoor. Ieder zijn keuze, maar als je hoog start met geven kun je niet meer terug.

Koy was al eens zo iets gestart in een andere , , hoeveel sturen jullie op, , En Koy stuurt veel meer op dan 100euro. Maar die jongen studeert ook nog.

Dus iedereen die mij wil  :shoot13lj7: kom maar af. Ben, er klaar voor.

Ze had toch niet te klagen?   Dan behoor ook jij tot diegenen die te hoog gestart zijn.

Rich de Nederbelg.

xav

Citaat van: Herbie op dinsdag 17 januari 2012, 13:05:26

Omdat ik iedere 4 a 5 maanden terug in de Filipijnen ben moet ze iedere keer contract breuk doen.

waarom stopt ze met werken...? omdat jij er bent...? ik hoop van niet, anders ben je wel zeer egoïstisch bezig... en dan deze zin "Vanaf dat ze begint te klagen dat ze niet genoeg heeft moet ze maar weer werken", het is wel door jou dat ze geen werk meer heeft als ik het goed lees...!!!

bananacreek

@Pyotr: Voor +/_ 5500 ps doe je hier niet echt veel als je al nagaat dat energie erg duur is. Een fles chilene (gas) 11 kg kost hier 750 ps, electra (TV,Fridge, lampen Electric Fan +/- 1000 per mnd

Ik betaal hier (per maand) ongeveer P2100 voor electra
Gasul P825 (11kg)
Cable tv - P475  (104 kanalen)
Telefoon +internet P2900
Water - P300+
Diesel - P2500



Herbie

Citaat van: xav op dinsdag 17 januari 2012, 13:50:26
Citaat van: Herbie op dinsdag 17 januari 2012, 13:05:26

Omdat ik iedere 4 a 5 maanden terug in de Filipijnen ben moet ze iedere keer contract breuk doen.

waarom stopt ze met werken...? omdat jij er bent...? ik hoop van niet, anders ben je wel zeer egoïstisch bezig... en dan deze zin "Vanaf dat ze begint te klagen dat ze niet genoeg heeft moet ze maar weer werken", het is wel door jou dat ze geen werk meer heeft als ik het goed lees...!!!

Van mij moest ze niet stoppen met werken dat wilde zei, anders kon ze niet dag en nacht bij mij zijn. Maar alleen s'avonds.
Ze kreeg geen verlof genoeg van haar baas drie of vier weken dat kon niet.
En ons reisje samen naar Thailand voor 30 dagen kon ze dan zeker niet mee.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Citaat van: Rich op dinsdag 17 januari 2012, 13:21:49
Citaat van: Herbie op dinsdag 17 januari 2012, 13:05:26
Ik denk dat Koy spreekt over de niet Belgen, of zou ik zeggen de echte belgen zonder ID. Die krijgen zat genoeg van vadertjes staat. Rijden met dikke BMW rond. Daar gaat het over. Zo in mij geval over de Filipijnen ja 100 euro is zeker meer dan genoeg per maand. Mijn vriendin werkte voor ik haar heb leren kennen in een koekjes fabriek ergens rond Caloocan. had rond de P6000. en ik hoorde haar niet klagen. Heeft drie kinderen. Kinderen waren wel in Cabadbaran bij ouders en broers en zussen negen in totaal.
Omdat ik iedere 4 a 5 maanden terug in de Filipijnen ben moet ze iedere keer contract breuk doen. Zo zit ze nu al van 21 July in Cabadbaran. Heeft twee bankkaarten van mij visa en keytrade. Ik hoor haar niet klagen hoor met haar P5000 dat ze mag afhalen iedere maand. Vanaf dat ze begint te klagen dat ze niet genoeg heeft moet ze maar weer werken, dan heeft ze 11000 per maand. Ik moet er ook mijn kloten voor af draaien hoor. Ieder zijn keuze, maar als je hoog start met geven kun je niet meer terug.

Koy was al eens zo iets gestart in een andere , , hoeveel sturen jullie op, , En Koy stuurt veel meer op dan 100euro. Maar die jongen studeert ook nog.

Dus iedereen die mij wil  :shoot13lj7: kom maar af. Ben, er klaar voor.

Ze had toch niet te klagen?   Dan behoor ook jij tot diegenen die te hoog gestart zijn.



Ben gestart met 100 en het blijft 100, alhoewel vroeger was het maar 78 euro en nu pas 94 euro.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 januari 2012, 14:21:53
@Pyotr: Voor +/_ 5500 ps doe je hier niet echt veel als je al nagaat dat energie erg duur is. Een fles chilene (gas) 11 kg kost hier 750 ps, electra (TV,Fridge, lampen Electric Fan +/- 1000 per mnd

Ik betaal hier (per maand) ongeveer P2100 voor electra
Gasul P825 (11kg)
Cable tv - P475  (104 kanalen)
Telefoon +internet P2900
Water - P300+
Diesel - P2500




Ja inderdaad dat klopt. Maar internet en diesel moet ze al zeker niet betalen. Elektriciteit en water wordt gedeelt met de rest van de familie. Maar voor iemand die alleen woont kan dat inderdaad zeker niet. Daarom delen de meesten het met familie of vrienden.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Kano

Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 januari 2012, 14:21:53
@Pyotr: als je al nagaat dat energie erg duur is.

Ja Creek als je de hele barangay van muziek voorziet  :lachen:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn