Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat betekend 100€ voor een Filipino?

Gestart door koy, dinsdag 1 maart 2011, 00:07:30

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat van: Herbie op dinsdag 17 januari 2012, 16:20:02
Citaat van: xav op dinsdag 17 januari 2012, 13:50:26
Citaat van: Herbie op dinsdag 17 januari 2012, 13:05:26

Omdat ik iedere 4 a 5 maanden terug in de Filipijnen ben moet ze iedere keer contract breuk doen.

waarom stopt ze met werken...? omdat jij er bent...? ik hoop van niet, anders ben je wel zeer egoïstisch bezig... en dan deze zin "Vanaf dat ze begint te klagen dat ze niet genoeg heeft moet ze maar weer werken", het is wel door jou dat ze geen werk meer heeft als ik het goed lees...!!!

Van mij moest ze niet stoppen met werken dat wilde zei, anders kon ze niet dag en nacht bij mij zijn. Maar alleen s'avonds.
Ze kreeg geen verlof genoeg van haar baas drie of vier weken dat kon niet.
En ons reisje samen naar Thailand voor 30 dagen kon ze dan zeker niet mee.

Om maar eens weer de advocaat van de duivel te zijn: uiteraard wilde zij stoppen met werken onder het mom om alle tijd met jou te kunnen doorbrengen en uiteraard dit zonder inkomensverlies; want jij betaalde haar loon die ze anders dmv hard werken moest verwerven ... mocht ik de mogelijkheid zijn dat er mij iemand ongeveer evenveel toestopt per maand dan wat ik nu verdien, wat denk je dat ik dan ga doen?




klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: koy op maandag 16 januari 2012, 23:55:46
Citaat van: jens op maandag 16 januari 2012, 13:01:50
misschien een uitzondering daar gelaten , maar je hebt volkomen gelijk AMICE.

inhalig , hebzuchtig , jaloers volk dat is het. jens kan er wel een boek over schrijfen hehe.
vraag mij dan ook af of de vriend van KOY hem ook wel ééns iets geeft , buiten dat wat KOY liefde noemt.

ik ga er van uit dat onze vriend KOY 100 euro per maand op stuurd, wel dat is dan 1200 euro per jaar , vraag nu ééns in je eigen buurd aan een normaal arbeiders gezin met 2,3,of 4 kinderen  of deze mensen 1200 euro in het jaar kunnen sparen . dus oudjaarsdag 1200 op de tafel kunnen leggen . dat zijn er echt niet zo veel hoor. daar moeten de meeste gezinnen toch veel voor laten , dus bezuinigen . en dan vraag koy ook nog of 100 euro veel of wienig is voor een filippino die daar niets voor hoeft te doen. behoeft verder geen uitleg toch?

:atyourservice:

jens.....

jens hier koy hallo

als jij zo spreekt over de Filipino's dat ze inhalig, jaloers en hebzuchtig zijn, vraag ik me af WAT DOE JIJ HIER NOG???
mijn vriend is ondertussen mijn partner en daar heb ik wel 100â,¬ voor over per maand, en nog veel meer als het moest. Een arbeidersgezin met 2, 3 of 4 kinderen in België (ik spreek me niet uit over Nederland) heeft het zeker niet slecht want alleen al van het kindergeld kunnen ze goed leven en meestal
dopt de vrouw nog bij.

Wat mij vriend mij teruggeeft en ik inderdaad LIEFDE noem, daar wil ik liever geen prijs op kleven en hij geeft heus wel nog meer maar daar heb jij geen zaken mee.
het lijkt er op dat KOY de zelfde lange teentjes heeft als een filippijn ,[snel op getrapt] WAT DOE JIJ HIER NOG!!!  je bedoeld dit forum? tsja ik probeer andere mensen duidelijk te maken HOE filippijnen kunnen zijn , dus als jij een vraag steld , probeer ik die zo eerlijk mogelijk te be andwoorden.
heb namelijk heel wat mee ge maakt daar , ook in de home wereld hoor. daar zitten ook genoeg pisnichten onder .

kijk 1200 euro per jaar is voor de meeste mensen hier in europa een hoop geld , probeer dat maar eens te sparen als gezin zijnde , dat lukt natuurlijk wel maar daar moet je wel wat voor doen , en dat geld geef jij zomaar weg , niets mis mee hoor, daar niet van . maar ik vraag mij dan af of je vriend geen werk heeft , kan die toch zelf ook wel in zijn levens onderhoud voorzien , dat moest hij toch ook wel toen hij jouw nog niet kende , of heb ik het nu mis? . kijk dan is die 1200 toch wel veel geld voor zo maar er bij. 
kijk wat jij voor je partner over hebt moet jij allemaal zelf weten gaat mij geen reet aan. 
en meestal dopt  :copulatie: de vrouw nog bij , wel ik hoop dat mijn vrouw dat niet doet . dat betekend dopt bij ons haha, maar ik begrijp het wel hoor , walang problema.
wat de kinderbijslag betreft , die is in belgie een stuk hoger dan in ned. als ik in belgie had gewoond had ik wel 20 kinderen , het maken was vroeger een hobby van mij , maar goed daar heb jij niets aan .en daar heb ik weer geen zaken mee , dat klopt.

:daag:  :kiss2:  jens......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Budgie

Citaat van: koy op maandag 16 januari 2012, 23:55:46
jens hier koy hallo

als jij zo spreekt over de Filipino's dat ze inhalig, jaloers en hebzuchtig zijn, vraag ik me af WAT DOE JIJ HIER NOG???
mijn vriend is ondertussen mijn partner en daar heb ik wel 100â,¬ voor over per maand, en nog veel meer als het moest. Een arbeidersgezin met 2, 3 of 4 kinderen in België (ik spreek me niet uit over Nederland) heeft het zeker niet slecht want alleen al van het kindergeld kunnen ze goed leven en meestal
dopt de vrouw nog bij.

Wat mij vriend mij teruggeeft en ik inderdaad LIEFDE noem, daar wil ik liever geen prijs op kleven en hij geeft heus wel nog meer maar daar heb jij geen zaken mee.

Halo Koy
Weet dat Jens wat erg grof soms is maar jammer voor jouw maar de meeste Filipino zijn het wel wat hij zegt en het is gewoon een onderdeel van hun cultuur
Bij de familie van asawa zitten verschillende Amerikaanse miljonairs maar zelfs die hebben het lef om je om Hollandse kaas te vragen want dat is bij jullie niet duur Jammer dus niet Maar geld vragen is daar een nationale sport en de meeste verdienen daar netto echt niet meer dan â,¬100 en als ze nog thuis wonen is het zeker een goed inkomen.
Getting older beats the alternative -dying young

Herbie

Citaat van: Phille op dinsdag 17 januari 2012, 16:39:47
Citaat van: Herbie op dinsdag 17 januari 2012, 16:20:02
Citaat van: xav op dinsdag 17 januari 2012, 13:50:26
Citaat van: Herbie op dinsdag 17 januari 2012, 13:05:26

Omdat ik iedere 4 a 5 maanden terug in de Filipijnen ben moet ze iedere keer contract breuk doen.

waarom stopt ze met werken...? omdat jij er bent...? ik hoop van niet, anders ben je wel zeer egoïstisch bezig... en dan deze zin "Vanaf dat ze begint te klagen dat ze niet genoeg heeft moet ze maar weer werken", het is wel door jou dat ze geen werk meer heeft als ik het goed lees...!!!

Van mij moest ze niet stoppen met werken dat wilde zei, anders kon ze niet dag en nacht bij mij zijn. Maar alleen s'avonds.
Ze kreeg geen verlof genoeg van haar baas drie of vier weken dat kon niet.
En ons reisje samen naar Thailand voor 30 dagen kon ze dan zeker niet mee.

Om maar eens weer de advocaat van de duivel te zijn: uiteraard wilde zij stoppen met werken onder het mom om alle tijd met jou te kunnen doorbrengen en uiteraard dit zonder inkomensverlies; want jij betaalde haar loon die ze anders dmv hard werken moest verwerven ... mocht ik de mogelijkheid zijn dat er mij iemand ongeveer evenveel toestopt per maand dan wat ik nu verdien, wat denk je dat ik dan ga doen?





Ik persoonlik zou nog een paar jaar lekker door werken, want wie weet ben je morgen al de pijp uit.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Ja beste Koy, ik wil hier ook nog wel een voorbeeldje neerzetten.

De serveersters in de bars hier in Ermita en Malate verdienen net geen 200 peso. Per dag!! Ze krijgen te eten daar moeten ze 35 peso voor betalen. Breekt er iets (asbakje kost 150 peso) gaat het van hun loon af. Te laat, in slaap vallen enz. meteen pittige boetes van minimaal 100 peso. Deze jonge (20-30) vrouwen zullen netto dus net wel of niet aan die 5000-5500 peso komen. Dan oeten ze nog wonen. Een bedspace kost ook al gauw een 2200 peso. Transport kosten enz.
Ik heb er gewoon medelijden mee. En dan hebben die nog wel werk en zijn jong en mooi (= pleasing personality).

Wat te denken van een moeder met 5 kinderen die op straat leeft, 40 jaar is, geen tanden in de bek en lelijk, geen (kans op een) baan.

Daarentegen, een student heeft zlefs naast zijn studiekosten nog al gauw 50 peso per dag nodig voor projekten. Je ziet, het is allemaal zo relatief, wat is 100 euro in de PH.

:daag: :daag: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Phille

Citaat van: Baron op woensdag 18 januari 2012, 00:35:15
:hoedjeaf: :hoedjeaf:

Ja beste Koy, ik wil hier ook nog wel een voorbeeldje neerzetten.

De serveersters in de bars hier in Ermita en Malate verdienen net geen 200 peso. Per dag!! Ze krijgen te eten daar moeten ze 35 peso voor betalen. Breekt er iets (asbakje kost 150 peso) gaat het van hun loon af. Te laat, in slaap vallen enz. meteen pittige boetes van minimaal 100 peso. Deze jonge (20-30) vrouwen zullen netto dus net wel of niet aan die 5000-5500 peso komen. Dan oeten ze nog wonen. Een bedspace kost ook al gauw een 2200 peso. Transport kosten enz.
Ik heb er gewoon medelijden mee. En dan hebben die nog wel werk en zijn jong en mooi (= pleasing personality).

Wat te denken van een moeder met 5 kinderen die op straat leeft, 40 jaar is, geen tanden in de bek en lelijk, geen (kans op een) baan.

Daarentegen, een student heeft zlefs naast zijn studiekosten nog al gauw 50 peso per dag nodig voor projekten. Je ziet, het is allemaal zo relatief, wat is 100 euro in de PH.

:daag: :daag: :daag:

Waarom worden hier altijd de laagste lonen als voorbeeld aangehaald?  :weetikniet: Waarom is het zo raar dat men boetes oplegt om te laat te komen, om in slaap te vallen ... hier in België ontslaan ze u gewoon mocht dit zich een paar keer voordoen  :jajaja: en wat gebeurd er met de fooien die men toegestopt krijgt? Naar wat ik vernomen heb worden die verdeeld over het personeel, bovenop hun dagloon.







Amice

Citaat van: Phille op woensdag 18 januari 2012, 09:31:13
Citaat van: Baron op woensdag 18 januari 2012, 00:35:15
:hoedjeaf: :hoedjeaf:

Ja beste Koy, ik wil hier ook nog wel een voorbeeldje neerzetten.

De serveersters in de bars hier in Ermita en Malate verdienen net geen 200 peso. Per dag!! Ze krijgen te eten daar moeten ze 35 peso voor betalen. Breekt er iets (asbakje kost 150 peso) gaat het van hun loon af. Te laat, in slaap vallen enz. meteen pittige boetes van minimaal 100 peso. Deze jonge (20-30) vrouwen zullen netto dus net wel of niet aan die 5000-5500 peso komen. Dan oeten ze nog wonen. Een bedspace kost ook al gauw een 2200 peso. Transport kosten enz.
Ik heb er gewoon medelijden mee. En dan hebben die nog wel werk en zijn jong en mooi (= pleasing personality).

Wat te denken van een moeder met 5 kinderen die op straat leeft, 40 jaar is, geen tanden in de bek en lelijk, geen (kans op een) baan.

Daarentegen, een student heeft zlefs naast zijn studiekosten nog al gauw 50 peso per dag nodig voor projekten. Je ziet, het is allemaal zo relatief, wat is 100 euro in de PH.

:daag: :daag: :daag:

Waarom worden hier altijd de laagste lonen als voorbeeld aangehaald?  :weetikniet: Waarom is het zo raar dat men boetes oplegt om te laat te komen, om in slaap te vallen ... hier in België ontslaan ze u gewoon mocht dit zich een paar keer voordoen  :jajaja: en wat gebeurd er met de fooien die men toegestopt krijgt? Naar wat ik vernomen heb worden die verdeeld over het personeel, bovenop hun dagloon.








In een bar waar het goed draait kan de fooienpot goed zijn, maar vooral hier in manila laat juist dat in de meeste bars wel te wensen over.
daarnaast wordt het enkel verdeeld na deductions want geloof maar niet dat de bareigenaar, ook maar iets inlevert aan wat er aan schade wordt geleden. Nog afgezien van het aantal serveersters/keukenpersoneel/janitors/kantoorpersoneel etc. waaronder dat dan verdeeld moet worden. neem van mij aan dat het zelden n vetpot is....Als het er al is.
Beter is het als de waitress de fooi zelf mag houden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Kano op dinsdag 17 januari 2012, 16:34:32
Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 januari 2012, 14:21:53
@Pyotr: als je al nagaat dat energie erg duur is.

Ja Creek als je de hele barangay van muziek voorziet  :lachen:

Nee, die muziek heeft een jaar of 5 niet gedraaid...............

Nu ben ik het weer aan het opbouwen en daarna speel ik het een paar uurtjes per maand, maar dan draai je wel totaal 60A.... :jajaja: :jajaja:


bananacreek

#38
In een bar waar het goed draait kan de fooienpot goed zijn, maar vooral hier in manila laat juist dat in de meeste bars wel te wensen over.
daarnaast wordt het enkel verdeeld na deductions want geloof maar niet dat de bareigenaar, ook maar iets inlevert aan wat er aan schade wordt geleden. Nog afgezien van het aantal serveersters/keukenpersoneel/janitors/kantoorpersoneel etc. waaronder dat dan verdeeld moet worden. neem van mij aan dat het zelden n vetpot is....Als het er al is.
Beter is het als de waitress de fooi zelf mag houden.


Hier in de disco vedienen de waitresses niet veel meer dan P100 per nacht van 7 uren.
De meisjes achter de bars (3 bars) hebben een gezamelijke fooienpot die op het eind van de avond verdeeld word..... :jajaja:

De waitresses in de biljart afdeling idem dito.......

De "roving" waitresses hebben ieder een eigen potje achter de bar en dat is voor hunzelf (zolang de anderen daar maar niets uitstelen..... :lachen: :lachen:)

Als een klant wegloopt zonder te betalen dan is de waitress op wiens naam de order-slip staat geheel aansprakelijk voor de schade..... :jajaja: :jajaja:

Al met al valt dat allemaal tegen betreffende de hoogte van de bedragen die ze mee naar huis nemen...

Soms hebben ze geluk als er een blanke een P100 toe stopt en dat gaat dan niet in het potje maar gelijk in de BH ..... :happy: :happy: :thumb:

In de karaoke is het in principe hetzelfde maar daar als een GRO met een klant zit in de VIP room of in de karaoke bar en de klant stopt een (paar) honderd pesos toe dan verdwijnt dat gelijk in de BH/panty.... of hun tas die achter de bar staat (ook niet veilig daar want er wordt heel wat gestolen onderling)

Een goede GRO (MET JE JUISTE MAAT BH (36 liefst) komt maandelijks thuis met soms P10,000. to 11,000. vanwege de ladies-drinks....of tips in "hand ...of BH.." :applaus: :applaus:.

Als een ladies-drink P120 kost dan krijgt de waitress P60 en de rest gaat naar de zaak.
Ze hebben allemaal een nummer en iedere ladies-drink wordt genoteerd en share van de waitress wordt op pay-day uitbetaald.
Tweemaal pay day per maand................. :jajaja: :jajaja:

Gevaarlijk is als ze om een San Miquel light gaan vragen want dat kost P240..... :negatief: :negatief: :negatief:
En de klant komt daar pas later achter........want meestal zeggen ze ja voorat ze om de prijs vragen.... :lachen:
Zo wordt je dan belazerd

Ook de waitresses in de disco kunnen ladies-drinks krijgen met dezelfde verdeling als in de Karaoke.

Sommige GRO's kunnen de klanten "onder de tafel" drinken............. :jajaja: :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen:







WAAR HET VLEES ZWAK IS VALLEN DE MEESTE BROKKEN................ :lachen: :lachen:

iT'S MORE FUN IN DA PHILIPPINES.................. :jajaja: :jajaja:




Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Als ik die fotoos zie kan ik maar een ding zeggen: kom maar snel eens naar Malate / Ermita.
Dan zal je pas echt gelukkig worden.

:lachen: :crazy: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).