geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door joselito, zaterdag 12 september 2009, 17:30:41

Vorige topic - Volgende topic

josephpinoy

@appolo een doorlopende opdracht zou kunnnen maar deze moet zeker in het bankfiliaal aangemaakt worden, zelf heb ik reeds eenmaal geld gestuurd naar een fillipijne rekening en dat kon enkel in het kantoor zelf ( bij de bakdirecteur zelf daar ik hem goed ken ) hij wist me ook te zeggen dat het NIET mogelijk is om het via de PC Banking te doen daar deze overschrijvingen in Europa geen problemen geven maar Azie dat is NIET mogelijk via homebanking.

boldy

Citaat van: josephpinoy op zondag 28 augustus 2011, 11:59:05
@appolo een doorlopende opdracht zou kunnnen maar deze moet zeker in het bankfiliaal aangemaakt worden, zelf heb ik reeds eenmaal geld gestuurd naar een fillipijne rekening en dat kon enkel in het kantoor zelf ( bij de bakdirecteur zelf daar ik hem goed ken ) hij wist me ook te zeggen dat het NIET mogelijk is om het via de PC Banking te doen daar deze overschrijvingen in Europa geen problemen geven maar Azie dat is NIET mogelijk via homebanking.


rare bank(en) in dat belgie dan . ik heb 3 jaar geleden gewoon geld overgemaakt van mijn bank naar een bank in de filippijnen vanaf mijn pc .(moet zeggen het duurde ff maar het is gewoon aan gekomen)
het leven is net een lul keihard en veel te kort

josephpinoy

ja das Belgie he altijd raar geweest en dan bedoel ik het niet in de beste zin van het woord eigen regels hier en controle overal democratie ???????? hum hum

josephpinoy

Hoi Boldy je geeft me wel een idee met je reactie , indien ik een rekening open in Nederland kan ik mijn geld op de Nederlandse rekening storeten daar dat in de Eurozone ligt en dan  waarschijnlijk ook via de homebanking vanuit die Nederlandse rekening mijn geld overplaatsen naar een rekening in de phils wat denk jij is dat mogelijk?

klusser

Ik had eerst een " testbedrag " van â,¬ 20 overgemaakt. Het is namelijk niet zo evident en betrouwbaar om de juiste IBAN en BIC te verkrijgen.
Via De Bank van De Post stond het ongeveer 1 week later op de correcte rekening. BvDP rekende destijds â,¬ 5 aan kost aan, ongeacht het bedrag. Daartegenover staat wel dat je een goede wisselkoers krijgt ( niet zoals bij de oplichters als Money Transfer of Western Union ). Dit had ook als voordeel dat ik vanuit de Phils online geld kon overmaken op mojn vrouw haar rekening, met een vertraging van een dikke week welliswaar.

ladgar

Men kan probleemloos geld overmaken naar de filippijnen met de homebanking van haast alle belgische banken.
Josephpinoy heeft het waarschijnlijk over Argenta , daar kan het niet met hun homebanking , maar moet men naar het kantoor gaan , Argenta rekent echter geen eigen kosten aan.

boldy

precies klusser daarom duurde het bij mij ook lang om daar achter te komen maar het is gelukt . ik gloof dat het een dag of 10 duurde (weet het niet meer zeker)
heb net ff mijn afschrift bekeken  en als ik het zo ziet dan is het niet erg goedkoop. ik moest 160 usd betalen en er is afgeschreven 125,96 euro (was 2 feb-2009) daarnaast is er nog een bedrag van 20 euro afgeschreven 1 bedrag van 5 euro prov kosten (provisie denk ik) en nog 1 bedrag van 15 euro daar staat voor corr euro (zal wel een correctie zijn van de wisselkoers.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

josephpinoy

Hoi Ladgar nee ik heb het niet over Argenta maar over Dexia bij welke banken lukt wert het wel online ?

ladgar

Bij ING zeer zeker , die heb ik zelf. Het verrast mij dat het bij Dexia niet gaat.

Luke

Fortis, ING, Citibank zijn mij bekent en er is geen probleem om geld over te maken van een zichtrekening naar een Filipijnse rekening.
Maar als je enkel een spaarrekening bezit is het mogelijk dat dit niet kan vanaf homebanking.