Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Mijn vriendin

Gestart door vanacker86, maandag 15 augustus 2011, 23:05:01

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat van: vanacker86 op maandag 13 februari 2012, 02:08:42
Bedankt allemaal.
  :applaus:

voor alle duidelijkheid, ik woon dus in Belgie en trouw dus in de Filipijnen.
Om te mogen trouwen in de Filipijnen heb ik dus al verschillende papieren aangevraagd in belgie als in de Filipijnen.
Alles is geregeld.

Maar na het lezen van jullie laatste comments ben ik toch een beetje ongerust.
Na de trouw, voor mijn vrouw dan naar belgie kan komen, moet ik mijn huwelijk dan ook laten registreren in Belgie?


Ondanks wat ons groot licht hier post is het niet nodig om je huwelijk in België te laten registreren alvorens zij hier fysiek aanwezig is. Het volstaat dat zij het Filipijns huwelijkscontract laat legaliseren door de Belgische Ambassade. Zo hebben wij het gedaan en toen zij zich hier registreerde in het vreemdelingen register en nadien haar F-Kaart in ontvangst nam, heb ik een bewijs van woonst en gezinssamenstelling opgevraagd (om het sociaal secretariaat op de hoogte te brengen dat ik gehuwd was) stond er netjes op beide documenten dat ik gehuwd was, met wie, op welke datum en in welke plaats.

Dus in ons geval is deze registratie niet gebeurd voor de visum gezinshereniging aangevraagd werd en hebben we geen enkel probleem ondervonden tijdens de visum procedure; in ons geval werd het zelfs ambtshalve goedgekeurd, maar dat zal dan wel een gelukkige speling van het lot geweest zijn.

Ik lees op volgende website http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Diensten_in_het_buitenland/Burgerlijke_stand/Huwelijk/ het volgende:

Moet een buitenlandse huwelijksakte in België overgeschreven worden?

Uw buitenlandse huwelijksakte kan in België overgeschreven worden. U vindt hierover meer informatie in de rubriek "Akten".


Het kan, maar het is niet verplicht.


vanacker86

hmmm, i see.

bedankt voor dat :D

btw, volgende dinsdag is het zover :D
:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:

Mawibata



Ik heb het hier al eens vermeld, er is een groot verschil tussen het huwelijk laten registreren, of een huwelijk laten overschrijven.

Het staat tevens duidelijk in de tekst hieronder :

- registratie is verplicht

- overschrijven kan op vraag van de gehuwden.



Citaat van: Pascal&Katiren op maandag 13 februari 2012, 13:02:29

Fase 2: Registratie en overschrijving

Registratie van een buitenlands huwelijk is verplicht. De huwelijksakte kan op vraag van de gehuwde Belgen overgeschreven worden in de registers van de burgerlijke stand. Meer info vindt u ook op Geboorteakte.




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

xav

Citaat van: Mawibata op dinsdag 14 februari 2012, 08:11:12


Ik heb het hier al eens vermeld, er is een groot verschil tussen het huwelijk laten registreren, of een huwelijk laten overschrijven.

Het staat tevens duidelijk in de tekst hieronder :

- registratie is verplicht

- overschrijven kan op vraag van de gehuwden.



Citaat van: Pascal&Katiren op maandag 13 februari 2012, 13:02:29

Fase 2: Registratie en overschrijving

Registratie van een buitenlands huwelijk is verplicht. De huwelijksakte kan op vraag van de gehuwde Belgen overgeschreven worden in de registers van de burgerlijke stand. Meer info vindt u ook op Geboorteakte.





miscchien ook es goed om te weten wat de voor of nadelen zijn bij het overschrijven van het huwelijk...?

Phille

Citaat van: Mawibata op dinsdag 14 februari 2012, 08:11:12


Ik heb het hier al eens vermeld, er is een groot verschil tussen het huwelijk laten registreren, of een huwelijk laten overschrijven.

Het staat tevens duidelijk in de tekst hieronder :

- registratie is verplicht

- overschrijven kan op vraag van de gehuwden.



Citaat van: Pascal&Katiren op maandag 13 februari 2012, 13:02:29

Fase 2: Registratie en overschrijving

Registratie van een buitenlands huwelijk is verplicht. De huwelijksakte kan op vraag van de gehuwde Belgen overgeschreven worden in de registers van de burgerlijke stand. Meer info vindt u ook op Geboorteakte.



Mawibata, de vraag is: "Na de trouw, voor mijn vrouw dan naar belgie kan komen, moet ik mijn huwelijk dan ook laten registreren in Belgie?" en het antwoord hierop is NEE! Wat je ook mag beweren!  :atyourservice:

Ik en een paar andere mensen die ik ken hebben voor de aanvraag van het visum gezinshereniging "geen" registratie van het huwelijk "in België" gedaan, het enige wat we gedaan hebben is onze vrouw naar de ambassade gestuurd om de huwelijksakte te laten legaliseren, is deze procedure gelijk aan het registreren  :weetikniet:, maar voor alle duidelijkheid, dit hebben wij NIET in België gedaan. En dat was de vraag, moet de registratie van het huwelijk gebeuren in België voor dat men het visum gezinshereniging kan aanvragen!  Antwoord:  :neeneenee:


Cosyns Guy

Citaat van: Phille op dinsdag 14 februari 2012, 09:16:32
Citaat van: Mawibata op dinsdag 14 februari 2012, 08:11:12


Ik heb het hier al eens vermeld, er is een groot verschil tussen het huwelijk laten registreren, of een huwelijk laten overschrijven.

Het staat tevens duidelijk in de tekst hieronder :

- registratie is verplicht

- overschrijven kan op vraag van de gehuwden.



Citaat van: Pascal&Katiren op maandag 13 februari 2012, 13:02:29

Fase 2: Registratie en overschrijving

Registratie van een buitenlands huwelijk is verplicht. De huwelijksakte kan op vraag van de gehuwde Belgen overgeschreven worden in de registers van de burgerlijke stand. Meer info vindt u ook op Geboorteakte.



Mawibata, de vraag is: "Na de trouw, voor mijn vrouw dan naar belgie kan komen, moet ik mijn huwelijk dan ook laten registreren in Belgie?" en het antwoord hierop is NEE! Wat je ook mag beweren!  :atyourservice:

Ik en een paar andere mensen die ik ken hebben voor de aanvraag van het visum gezinshereniging "geen" registratie van het huwelijk "in België" gedaan, het enige wat we gedaan hebben is onze vrouw naar de ambassade gestuurd om de huwelijksakte te laten legaliseren, is deze procedure gelijk aan het registreren  :weetikniet:, maar voor alle duidelijkheid, dit hebben wij NIET in België gedaan. En dat was de vraag, moet de registratie van het huwelijk gebeuren in België voor dat men het visum gezinshereniging kan aanvragen!  Antwoord:  :neeneenee:



Heb hier een link bij gevoegd betreffende registratie en overschrijving huwelijk,denk dat deze link wel het 1 en ander zal verduidelijken.
http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/3/292.Y29udGV4dD04MDMzODgz.html

Amice

Die link geeft eigenlijk weer wat Pascal al op het forum gezet heeft.
Het houdt dus in dat de stad antwerpen, registratie van het huwelijk verplicht stelt, maar dat is dan de stad antwerpen, waarvan we allen weten dat dit district al niet de makkelijkste is aangaande dit soort zaken.

Aldus ben ik benieuwd hoe de wettekst luidt inzake dezer, want speculeren of afgaan op 1 stadspublicatie heeft weinig zin.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op dinsdag 14 februari 2012, 12:03:07
Die link geeft eigenlijk weer wat Pascal al op het forum gezet heeft.
Het houdt dus in dat de stad antwerpen, registratie van het huwelijk verplicht stelt, maar dat is dan de stad antwerpen, waarvan we allen weten dat dit district al niet de makkelijkste is aangaande dit soort zaken.

Aldus ben ik benieuwd hoe de wettekst luidt inzake dezer, want speculeren of afgaan op 1 stadspublicatie heeft weinig zin.

Denk dat deze link het allemaal verklaard,zie vragen 8 en 10.
Ikzelf woon in Spanje en de Belgische Ambassade heeft mij uitdrukkelijk gezegd dat ik mijn huwelijk moest laten erkennen in Belgie,laten registreren dus.
Overschrijven is niet verplicht maar wel aangeraden.
En volgens de wet moet men zijn burgelijke stand melden aan de gemeente waar men ingeschreven is, een huwelijk is een verandering in zijn burgelijke
stand dus moet aangegeven worden,zoniet is dat fraude.
Eerlijk gezegd versta ik veel personen hier niet soms.
Men huwt dus moet het aangegeven worden bij de Belgische Autoriteiten,zo simpel is het,binen of buitenlands huwelijk blijft hetzelfde.
En naar mijn bescheiden mening kan een huwelijk afgesoten in het buitenland nooit geldig zijn in Belgie zolang het niet erkend is.
Wonen in Belgie betekend leven volgens Belgisch recht niet volgens het Filipijns of eender welk buitenlands land,of heb ik het verkeerd ?

http://www.kruispuntmi.be/uploadedfiles/vmc/publicaties/publicaties/cgkr_intfamrecht-nl_def.pdf




josv

Bij mijn weten is een huwelijk in de PH ( mits natuurlijk door de PH instanties geldig verklaard ) ALTIJD geldig in BE/NE. Iets anders is het MELDEN (registreren) van dit huwelijk ( in NE/BE ). Misschien kan de echtgenote geen aanspraak maken op bepaalde rechten als het niet geregistreerd is. Maar het blijft een LEGITIEM huwelijk !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Phille

Wat jullie ook mogen beweren, ik heb mijn huwelijk "voor" de aanvraag van het visum gezinshereniging niet geregistreerd in België en dat was de vraag hier! Nochtans sta ik nu officieel geregistreerd als gehuwd in het Belgische volksregister en mag ik aannemen dus ook erkend door de Belgische autoriteiten  :jajaja:! Is dit dankzij het laten legaliseren door de Belgische ambassade daar weet ik het fijne niet van  :weetikniet:

Doen jullie maar rustig verder met het nietes/welles spelletje, maar zo is het bij mij gegaan en bij een aantal anderen die ik ken eveneens. Jullie zoeken het maar verder uit!  :daag: