Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Mijn vriendin

Gestart door vanacker86, maandag 15 augustus 2011, 23:05:01

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: josv op dinsdag 14 februari 2012, 13:29:21
Bij mijn weten is een huwelijk in de PH ( mits natuurlijk door de PH instanties geldig verklaard ) ALTIJD geldig in BE/NE. Iets anders is het MELDEN (registreren) van dit huwelijk ( in NE/BE ). Misschien kan de echtgenote geen aanspraak maken op bepaalde rechten als het niet geregistreerd is. Maar het blijft een LEGITIEM huwelijk !!

Het is Legitiem , maar pas GELDIG in Belgie als het erkend word in Belgie,hoe verklaar ik anders dat om mijn vrouw een visum te laten bekomen voor Spanje mijn huwelijk

eerst moest erkend en geregistreerd  worden in Belgie vemits ik een Belg ben ? En in mijn geval had ik nog het geluk dat er geen onderzoek gedaan werd naar de geldigheid van het huwelijk in Belgie,dit in verband met schijnhuwelijk en dit zuig ik echt niet uit mijn duim want vermits ik in Spanje woon is mijn zus naar de Burgelijke
stand gegaan en de ambtenaar zijn eerste reactie was toen mijn zuster de nodige documenten voorlegde: O,een schijnhuwelijk...gelukkig werd er geen verder onderzoek gedaan en werden de documenten verstrekt.
Dus in het kort betekend dat dat een legitiem huwelijk afgesloten in het buitenland niet zomaar automatisch erkend of geldig zal verklaard worden in het land waar men woont.Dit alweer met de kans op schijnhuwelijk of wat de reden ook mag zijn.



Quezonboy

Citaat van: josv op dinsdag 14 februari 2012, 13:29:21
Bij mijn weten is een huwelijk in de PH ( mits natuurlijk door de PH instanties geldig verklaard ) ALTIJD geldig in BE/NE. Iets anders is het MELDEN (registreren) van dit huwelijk ( in NE/BE ). Misschien kan de echtgenote geen aanspraak maken op bepaalde rechten als het niet geregistreerd is. Maar het blijft een LEGITIEM huwelijk !!
Nou misschien in Belgie in Nederland wordt een huwelijk gesloten op de Filipijnen soms niet erkend  :ikkeniebegrijp: vooral als het overduidelijk een schijnhuwelijk is (in de ogen van instanties). O. a. als de einge aanwezige Nederlander de bruidegom is bijvoorbeeld. Hoe dan ook voorkomen is beter dan genezen.

ladgar

Een burger is verplicht zelf een wijziging in zijn burgerlijke stand aan te geven. Dus men zou zo snel mogelijk zijn huwelijk in het buitenland afgesloten moeten aangeven bij de gemeente.
Om praktische redenen , dikwijls weigert men het toch direct te registreren , wil men eerst een onderzoek etc. , vond ik het toch verstandiger gewoon te wachten tot het visum goedgekeurd is .
Wij hebben hierdoor onze huwelijkspremie van de gemeente mislopen , omdat men daarvoor binnen de 2 maand aangifte moest doen.

Rich

Citaat van: Amice op dinsdag 14 februari 2012, 12:03:07
Die link geeft eigenlijk weer wat Pascal al op het forum gezet heeft.
Het houdt dus in dat de stad antwerpen, registratie van het huwelijk verplicht stelt, maar dat is dan de stad antwerpen, waarvan we allen weten dat dit district al niet de makkelijkste is aangaande dit soort zaken.

Aldus ben ik benieuwd hoe de wettekst luidt inzake dezer, want speculeren of afgaan op 1 stadspublicatie heeft weinig zin.



Ja, idd Amice. Ik zou die wettekst ook wel eens willen zien, want mijn vraag is nu:   Het is in Antwerpen verplicht, maar er staat niet binnen welke termijn het huwelijk moet worden aangegeven.

Dat  zou dus kunnen zeggen, dat als een filippijnse echtgenote haar visum gaat aanvragen ( met gelegaliseerde huwelijksakte) het automatisch wordt geregistreerd bij de Belgische instanties. Zoals het in het geval van Phille en nog enkele anderen.

Ik heb navraag gedaan bij de gemeente waar ik woon en ik kreeg vandaag het volgende antwoord :

Geachte heer ............

Alvast gefeliciteerd met uw huwelijk.

Bij een huwelijk waarbij één van de partners een vreemde nationaliteit heeft, gebeurt een onderzoek door het Parket van de Procureur des Konings.  Dit is een standaardprocedure, waarbij wordt nagegaan of het buitenlands huwelijk in België erkenning krijgt.  Om deze procedure te starten is het noodzakelijk dat u zich persoonlijk aanmeldt aan ons loket en bijgevolg de originele huwelijksakte (met legalisatie door Belgische Ambassade/Consulaat en met beëdigde vertaling in Nederlands) persoonlijk overhandigt.  Deze procedure brengt trouwens het visumdossier van uw echtgenote in stroomversnelling.

Indien uw buitenlands huwelijk wordt erkend in België, kunnen wij overgaan tot de overschrijving van de akte in onze registers.  De overschrijving van akten in onze registers heeft als voordeel dat -naar de toekomst toe- steeds een afschrift van de akte bij ons in Temse kan worden bekomen.

Hopelijk bent u met deze informatie verder geholpen.


Met vriendelijke groeten


Burgerlijke Stand
Gemeentebestuur - AC De Zaat
Frans Boelplein 1 - 9140 Temse


                          ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier staat dus niet dat het verplicht is, en ik heb verder navraag gedaan, en hoop vandaag nog antwoord te krijgen. Ik hou jullie op de hoogte.

Het is ook zou, dat als je je huwelijk zou laten registreren voordat je echtgenote de aanvraag voor het Visum doet, zij eerst naar Manila moet voor legalisatie, en daarna nog is een keer om het Visum aan te vragen. Dubbel werk en kosten dus.   Die vraag heb ik gesteld aan het gemeentebestuur van mijn gemeente.

Admin, is het mogelijk dit topic op te splitsen. Graag zou ik er een nieuw topic van willen maken : Wat na het huwelijk in de Filippijnen / registratie in de gemeente, wat en hoe.



Rich de Nederbelg.

ladgar

Bijkomend wordt er in Temse al een beëdigde vertaling van uw huwelijksakte gevraagd.
De verklaring dat de registratie de visumaanvraag 'in een stroomversnelling" brengt is ook maar bla-bla.
Omdat de DVZ moet beslissen binnen de 6 maand , beslissen ze blijkbaar nu zonder advies te vragen aan het parket , het onderzoek van het parket ( van het strenge Dendermonde) is dus blijkbaar een zuiver gevolg van uw huwelijk al te willen registreren voor het visum goedgekeurd is.
Daarom is het gemakkelijker te wachten tot ze haar visum heeft , als ze hier is gaat ge ermee naar het gemeentehuis , en krijgt ze (na politiekontrole van woonst) een F-kaart.
Uw burgerlijke stand wordt dan aangepast naar gehuwd met terugwerkende kracht op de datum van het huwelijk.

Rich

Op mijn vraag of ik kan wachten met registratie tot mijn vrouw de visumaanvraag doet kreeg ik zojuist het volgende antwoord :

Geachte heer
Als u geen procedure start via onze dienst, vermoed ik dat er aan uw echtgenote geen visum zal worden afgeleverd.

Met vriendelijke groeten

Burgerlijke Stand
Gemeentebestuur - AC De Zaat
Frans Boelplein 1 - 9140 Temse



Wat mij ook hier weer opvalt ?    VERMOED IK

Nergens duidelijkheid, niks concreet  :explotieren:

Rich de Nederbelg.

xav

t'is hier ook zoals op phils... allemaal hun eigen regeltjes en die opmaken als de vraag langskomt...  :mauer:

wat ik me afvraag, hoe zit het eigenlijk als je niet de bedoeling hebt om uw vrouw te laten overkomen, dus geen visum aanvraag zal doen...? zou je dan beter het huwelijk laten registreren..?

vanacker86

ok, even terug naar het originele topic :p

Ik ben dus nu 1 week terug in belgie...
pffff, veel te koud hier...

En zoals beloofd, hier zijn een paar fotos





morgen volgen er nog :)

Rich

Mooi  :thumb: Proficiat en veel geluk samen  :congratualtionsis0:
Rich de Nederbelg.

Bassie

Knap verhaal. En proficiat natuurlijk.

Zelf ben ik nu ook geruime tijd aan het chatten met een Filipijnse die 2 jaar jonger is als ik. Tot hiertoe klikt het goed en heb ik nog niks gemerkt van het negatieve wat er vaak over de Filipijnse vrouwen gezegd wordt. Ik was eigenlijk helemaal niet op zoek naar een Filipijnse ofzo maar als onze chats zo blijven ga ik ze zeker wel eens bezoeken en dan zien we wel wat er gebeurd.