Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Weigering visum

Gestart door Danny, vrijdag 2 september 2011, 13:22:52

Vorige topic - Volgende topic

pvgossum

danny: wat is het leeftijdverschil (als minder dan 10, kan ik via Nederlandse gegevens aantonen dat het niet groot is), naar mijn inschatting zal dit één van de redenen voor weigering zijn. Normaal dient er minstens nog een tweede reden gegeven worden.

Schijnhuwelijk kan enkel 'ten gronde' aangevochten worden voor rechtbank eerste aanleg, maar pas op DVZ kan in beroep gaan

Danny

Het leeftijdsverschil is 35 jaar,ik weet dat dit niet min is maar wij hebben een stabiele relatie,ik leef meer samen met mijn vrouw op de Filippijnen dan ik in Belgie ben,zoals ik al vermeldde zitten van mijn relatie vele bewijsstukken in het dossier,ondertussen 18 maand getrouwd en alles tesamen 1 jaar samengeleefd,ik reisde al 6 keer naar mijn vrouw toe! :crazy:

xav

Citaat van: Fail_over op zaterdag  3 september 2011, 23:55:04


In mijn opinie is het niet DVZ die moeilijk doet, maar de BE ambassade te manilla. En hun opgelegde quota voor visa's die ze mogen afgeven.



heeft er iemand een idee of dit echt zo is...? dat ze quota's hebben...

misschien is het dan aan te raden om een aanvraag in te dienen bij het begin van het nieuwe politieke jaar (september  :weetikniet: )

het is maar iets waar ik aan denk...

ladgar

Citaat van: Danny op maandag  5 september 2011, 17:16:08
@ Anakin,ik heb mijn interview in Belgie reeds gehad in maart 2011,Joana had haar eerste interview bij de aanvraag op 19 januari 2011,aan alle anderen,bedankt voor de zinvolle toelichtingen,de Omboudsman heb ik enige tijd geleden al ingeschakeld en die hebben me vandaag gemaild dat ik de brief van haar afwijzing aan hen moet bezorgen.Ik denk dat het te zot is om op die brief te wachten want dan hebben we misschien een baard,morgen bellen we naar de ambassade om te vragen of we die brief kunnen ophalen!

Als u zo vlug na de visumaanvraag reeds ondervraagd zijt door de politie , is dat niet op aanvraag van het parket geweest , maar omdat ge uw huwelijkscontract reeds hebt willen laten registreren bij uw gemeente.
Om die reden is het dikwijls verstandiger te wachten met het registreren van het huwelijk bij de gemeente.
Indien de politie u ondervraagt in opdracht van het parket stellen zij meestal enkel de vragen die de magistraat hen opgegeven heeft dat ze die dienen te stellen.
Indien de politie u ondervraagt in opdracht van uw gemeente , dan doen ze dat naar eigen goeddunken en meestal veel ruimer , en zonder enige informatie van de ambassade zelf , dan hangt veel af van de persoonlijke ingesteldheid van de politie-agenten en hun subjectief oordeel over de  belgische echtgenoot.

ladgar

Citaat van: pvgossum op dinsdag  6 september 2011, 15:30:25
danny: wat is het leeftijdverschil (als minder dan 10, kan ik via Nederlandse gegevens aantonen dat het niet groot is), naar mijn inschatting zal dit één van de redenen voor weigering zijn. Normaal dient er minstens nog een tweede reden gegeven worden.

Schijnhuwelijk kan enkel 'ten gronde' aangevochten worden voor rechtbank eerste aanleg, maar pas op DVZ kan in beroep gaan

Bij een proces voor de rechtbank van eerste aanleg om een huwelijk te erkennen , is de DVZ volledig afwezig , enkel de procureur is er ook , die kan  in beroep gaan.

Anakin

Het verchill tussen mij en mij vrouw is 11 jaar ,ik ben 48 en zij is 37 ,ik denk niet dat dit een probleem mag vormen.
van vreemdelinge zaken heb ik vernomen we in begin sep nieuws zouden krijgen in verband met herkinning huwelijk en visum .
maar heb zelf nog geen interview gehad.is nu 3 maanden since ons dossier is aangekomen bij dvz.
het zou nu bij het parket moeten zijn.

waar kan je die ombudsman vinden,is die voor iedere stad of gemeente hetzelfde ???

Phille

Ik denk ook niet dat het leeftijdsverschil de belangrijkste reden zal en kan zijn; ik ben 24 jaar ouder dan mijn vrouw (ik 46, zij 22) en onze visum werd ambtshalve goedgekeurd. Ook heb ik weet van iemand (via via) welke hun visum, mits wat geduld hebben, goedgekeurd werd en zij hebben een verschil van 40 jaar. Het blijft mij nog steeds een raadsel waarom er in jouw geval überhaupt een interview geweest is; tot op heden is er hier in België bij ons nog steeds geen interview geweest, buiten de woonstcontrole dan, maar dat doet men bij iedereen, wanneer men zich inschrijft in een nieuwe gemeente komt de wijkagent altijd eens effe kijken.


pvgossum

phille: bij jou is het administratief afgehandeld (dus was enkel de ambassade die leeftijdverschil diende te interpreteren). Als het naar Brussel gaat, kan ook DVZ zijn mening hebben en als dossier wordt ingediend voor registratie de gemeente. En gemeente en/of DVZ kan beslissen of het via het parket dient te gaan.

Bij visumaanvraag: is het de mening van DVZ die van doorslaggevende betekenis is, vermits ze de bevoegdheid hebben om het visum niet toe te kennen omwille van schijnhuwelijk, zelfs als de gemeente, de ambassade en/of parket het geen schijnhuwelijk vinden.

Registratie huwelijk: hier telt de mening van de gemeente door (meestal laten ze hier wel leiden door de mening van DVZ)

Leeftijdverschil: het is sterk afhankelijk van de persoon die het dossier behandeld (en 'groot' leeftijdverschil is één van de aanwijzigingen voor schijnhuwelijk volgens de omzendbrief)

Rechtbank eerste aanleg: ja het gaat via de procereur (maar deze wint ook info bij DVZ)

Rechtbank eerste aanleg: je kan daar ook extra info die nog niet gekend was op moment van de visumaanvraanvraag

Phille

Citaat van: pvgossum op woensdag  7 september 2011, 09:29:28
phille: bij jou is het administratief afgehandeld (dus was enkel de ambassade die leeftijdverschil diende te interpreteren). Als het naar Brussel gaat, kan ook DVZ zijn mening hebben en als dossier wordt ingediend voor registratie de gemeente. En gemeente en/of DVZ kan beslissen of het via het parket dient te gaan.

Bij visumaanvraag: is het de mening van DVZ die van doorslaggevende betekenis is, vermits ze de bevoegdheid hebben om het visum niet toe te kennen omwille van schijnhuwelijk, zelfs als de gemeente, de ambassade en/of parket het geen schijnhuwelijk vinden.

Registratie huwelijk: hier telt de mening van de gemeente door (meestal laten ze hier wel leiden door de mening van DVZ)

Leeftijdverschil: het is sterk afhankelijk van de persoon die het dossier behandeld (en 'groot' leeftijdverschil is één van de aanwijzigingen voor schijnhuwelijk volgens de omzendbrief)

Rechtbank eerste aanleg: ja het gaat via de procereur (maar deze wint ook info bij DVZ)

Rechtbank eerste aanleg: je kan daar ook extra info die nog niet gekend was op moment van de visumaanvraanvraag

Ik ken het hele dossier niet dus is het ook moeilijk te achterhalen welke nu de echte redenen zijn voor weigering; maar één ding weet ik wel, toen vorig jaar hier de discussie betreffende leeftijdsverschil hier aan het oplaaien was heb ik die vraag aan de ambassade gesteld, en toen werd er duidelijk vermeld dat het leeftijdsverschil slechts een mogelijke bijkomende reden is, maar nooit de hoofdreden zal zijn. Wat je zegt betreffende de interpretatie van het leeftijdsverschil door de ambassade, wel als de ambassade het dossier doorstuurt naar DVZ zal dit altijd met een advies zijn (dus met een interpretatie), hetzij positief, hetzij negatief. ALs DVZ een dossier toegezonden krijgt met een negatief advies dan ga ik ervan uit dat ze dit ook als dusdanig zullen behandelen.

Hier zijn een aantal voorbeelden van beschikbaar onder de forumleden. Een eerder geweigerde visum aanvraag (bv tourist or visit a friend) zal altijd aanleiding geven tot het doorsturen naar DVZ, maar als het dan met een positief advies van de ambassade gebeurt dan is het gewoon een kwestie van net geen 4 maand geduld te hebben. Daartegenover, als de ambassade een negatief advies geeft, waar ik geloof dat ze dat dan ook met een goeie reden doen, dan zal DVZ dit natuurlijk extra onderzoeken.


Danny

@ Anakin : ziehier de link voor de Belgische Omboudsman :

http://www.ombudsman.be/home.aspx