Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Weigering visum

Gestart door Danny, vrijdag 2 september 2011, 13:22:52

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat van: Danny op vrijdag  9 september 2011, 11:03:44
Dit is een Filippijnenforum,niet om Hollandse onnozele praat te verkopen!

Ben je op je ... getrapt ... gezien de maat niet zo abnormaal (Vlaamse onnozele praat)  :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:, en niet te koop, gewoon gratis  :lachen:

Danny

Phille,deze opmerkingen horen niet thuis in het forum,dat ze ermee naar één of andere chatroom gaan!

josv

Citaat van: Phille op vrijdag  9 september 2011, 11:06:25
Citaat van: Danny op vrijdag  9 september 2011, 11:03:44
Dit is een Filippijnenforum,niet om Hollandse onnozele praat te verkopen!

Ben je op je ... getrapt ... gezien de maat niet zo abnormaal (Vlaamse onnozele praat)  :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:, en niet te koop, gewoon gratis  :lachen:

Btw, schrok ze niet van die 18cm ?? Nee, sorry, niks gezegd. Ik verlaag me niet tot dat soort opmerkingen  :negatief:


Danny, trek het je niet aan. Doe gewoon je stinkende best om dat meisje naar Belgie te krijgen, klaar. Ik heb niet alle 5 de afleveringen van je "Together-saga" bekeken maar jullie zijn 'n leuk stel !!  :thumb:

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Danny

@ Josv,bedankt voor je reactie,tenminste iemand met gezond verstand vandaag,en ja we zijn een leuk stel,momenteel zijn we samen,het afscheid(wat niet voorzien was) zal weer pijn doen... :thankyoufw5:

josv

Citaat van: Danny op vrijdag  9 september 2011, 11:23:47
momenteel zijn we samen,het afscheid(wat niet voorzien was) zal weer pijn doen...

Vertel ! Ik dacht dat je nog in  :belgiesmiley: zat !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Danny

Nee Josv,ik ben teruggekomen op 2 juli en ben nu nog bij haar,dinsdag gaan we naar de ambassade om die zogenaamde brief met de motivatie af te halen want mijn asawa heeft nog steeds geen bericht van afwijzing gekregen,we zullen zien wat de reden was en zien wat we eraan kunnen doen.
De bedoeling was om haar mee te brengen,we hadden helemaal niet gedacht dat het visum afgewezen ging worden.Naargelang wat er in de brief staat zal ik zien wanneer ik terug naar Belgie ga.

kristof19

Citaat van: josv op vrijdag  9 september 2011, 09:55:09
Citaat van: kristof19 op donderdag  8 september 2011, 19:14:46
Als er iemand is waarbij zijn vriendin een weigering bekwam die nooit getrouwd is en geen kinderen heeft, geen eigendommen,niet voldoende geld op haar bankrekening maar wel vast werk+ toelating van de werkgever en die een toeristenvisum aanvraagde voor 3 a 4 weken dan hoorde ik dit graag en zou ik er nog aan denken om er geen moeite voor te doen.

Kristof, ik zou zeggen : ga ervoor. Voor 'n simpel Schengen-visum voldoe je namelijk aan alle eisen. Zorg wel dat werkgevers verklaring met zorg wordt opgesteld. Dat kan in de PH namelijk nog wel eens met 'n korreltje zout genomen worden. Origineel briefpapier met logo en met kreten als : "werkt hier tot volle tevredenheid","heeft  onze toestemming om op vakantie te gaan dan en dan" en "wordt op die en die datum weer terug verwacht to resume her duty's". Tip 2 : zorg dat je alle papieren van te voren gezien hebt. Laat ze maar faxen, mailen whatever. Mooiste zou nog zijn om een reisburo in te schakelen. Die hebben mijn vriendin 5 jaar geleden ook helemaal door het proces geholpen. Tegenwoordig regel ik het vanuit hier allemaal zelf. Volgend jaar gaan we weer naar NL.

Ja jos, ik ga ervoor gaan want ik verwacht geen enkele reactie van een forumlid waarbij zijn vriendin een weigering gekregen had in dezelfde omstandigheden.
Bedankt voor de tip i.v.m. het inschakelen van een reisorganisatie en ook voor tip 1 natuurlijk.

westhoek

Citaat van: kristof19 op donderdag  8 september 2011, 19:14:46
Citaat van: pvgossum op donderdag  8 september 2011, 09:29:50
kristof19: ik had slechts 4 weken gevraagd zodat ze bij mijn doctoraatsverdediging aanwezig kon zijn, na een behandeltermijn van 3 maanden geweigerd wegens vestigingsgevaar (vermits ze geen eigendom had, te weinig geld had op haar bankrekening (ze hebben dit als bewijsmiddel gevraagd, stond niet bij de officiele papieren), geen permenant arbeidscontract)

Okay, dank u voor de reactie pvgossum en om de verdere toelichting. Mijn vriendin heeft geen eigendom, te weinig geld op haar bankrekeing maar wel sedert 7 jaar vast werk.
Zonder een schriftelijk bewijs van haar werkgever die haar toestemming verleend voor een vakantie van 3 a 4 weken zou ik er zelfs nooit aan beginnen.
Moest ik er zelf niet een beetje in geloven zou ik haar de aanvraag niet laten doen. Ieder geval is anders en ik laat mij niet afschrikken door de vele weigeringen op dit forum.
Ik ken alleen alle feiten van onze eigen situatie. Indien er een weigering valt zal dit niet het einde van de wereld zijn  maar ik geef wel toe dat ik ontgoocheld zou zijn. Dan is een toeristenvisum enkel en alleen maar te bekomen voor pinays met een hoge opleiding en voldoende middelen op de bank of eigendommen of in sommige gevallen met kinderen die ze daar achterlaten.
Als er iemand is waarbij zijn vriendin een weigering bekwam die nooit getrouwd is en geen kinderen heeft, geen eigendommen,niet voldoende geld op haar bankrekening maar wel vast werk+ toelating van de werkgever en die een toeristenvisum aanvraagde voor 3 a 4 weken dan hoorde ik dit graag en zou ik er nog aan denken om er geen moeite voor te doen. Ook heb ikzelf  voldoende middelen om mij garant te stellen en een blanco strafregister ook kennen we tegen 2012 2 jaar samen zijn.
Maar ik denk dat ik hier geen reacties zal op ontvangen op dit forum.
Groetjes



Hoi Kristof19,

Zal even mijn verhaal doen, gaat hier wel om Thailand en een Thaise, maar er zijn overeenkomsten. Het vestigingsgevaar maar nog een paar andere drochredenen zijn schering en inslag om iemand een visum kort verblijf te weigeren, is in Thailand niet anders.
Doch merk ik dat u alles klaar hebt om een ernstige aanvraag te doen. Laat me even in telegramstijl hoe het gegaan is bij mij.
Meisje ontmoet te Patong (Phuket) en ik moet er geen tekening bij maken, waar precies. 2 de maal naar TH gereisd (na 5 maand), en meteen een aanvraag gedaan voor visum kort verblijf : doorsturing DVZ, doch goedkeuring na een paar maand. Intussen al 3 maal hier geweest. Vriendin ook geen inkomsten, geen kind, geen eigendom, geen werk met contract, dus vestigingsgevaar was erg groot.

Ik geef u even mee wat mijn bedenkingen zijn en hoe ik het heb gedaan.
Vooreerst heb ik mijn vriendin voorbereid op het interview, dat ze -op z'n minst- mijn naam kende, in welk land ik woon (ja vergis je niet, velen weten dat zelfs niet), welk beroep ik doe, hoeveel broers, zussen, waar ligt België precies, allée, ne gansen boterham. En sommigen van die vragen hebben ze ook gesteld.
Ik was bij de eerste aanvraag ook bij, in deftige kledij (ja, want wat ik gezien heb in de ambassade in Bangkok van sommigen, trok echt op niets), we hebben ook geen volle 3 maand gevraagd, paar maand dus. Als je de volle 3 maand vraagt, is dat weer een reden voor hun om te twijfelen.
Steek verder niets naders bij je dossier dan gevraagd. Ik hoor dat anderen daar telefoonrekeningen, foto's enzo bijsteken. Dat vragen ze niet, dus doe dat dan ook niet.
doch,j zorg dat de rest properkens in orde is : gezinssamenstelling, tenlastegeving, loonstrookjes, brief enzovoorts.
Als er een weigering is, zien we dan wel weer.

Veel succes en laar ons iets weten.

Gilbert

#78
Hey iedereen
Ik heb ook mijn bedenkingen gekregen na het lezen van allerlei tips. Mijn situatie is deze: ik ben 55 en heb sinds 2 jaar een Filippijnse dame van 42 leren kennen. We hebben elkaar al 3x ontmoet en 60 dagen samen geweest. In november ga ik terug en dan willen we naar onze ambassade gaan in Manilla om een visa van " wettelijk samenwonen " aan te vragen. Haar papieren zijn in orde, enkel nog haar medisch onderzoek. Als ik hier alles lees, is het zelfs dan niet uitgesloten dat haar visa geweigerd wordt, doch we hebben alles gevolgd zoals de site van Brussel vermeld. Haar annulatiepapier is in orde, we hbben foto's, chatgesprekken, hotelvouchers en zelfs bewijs van WU dat ik haar reeds 2 jaar help op financiel vlak. Alleen de laatste maal heb ik geen hotelpapier omdat ik in haar huurhuisje verbleven heb. Dit is echter niet meer voor herhaling vatbaar voor mijn part.  Momenteel heeft ze geen job maar heeft wel gewerkt als huishoudster / meid in Manilla tot zolang de vaste helpster uit bevallingsverlof terug present was
Ik weet dat de meningen verdeeld zullen zijn maar toch deze vraagjes: 1) Is het beter om direkt een visa voor huwelijk aan te vragen dan een visa voor " wettelijke samenleveing " ??  We kunnen dan huwen in Belgie.
                                                                                               2) Welke zijn de meest terukopmende vragen op haar intervieuw ?  Ik las hier dat haar ' fin. helpen, ' ook al een prob kan zijn.  ?
                                                                                               3) Moet zij hier in Belgie ook nog een intervieuw doen ?  Zo ja, waar moet dat gebeuren en wie neemt dat af ???

Dus in het kort... wat denkt u wat het beste zou kunnen lukken om ze naar hier te halen?  Alvast bedankt voor de tips.
Gilbert

Johan En Elvie

Citaat van: Gilbert op maandag  3 oktober 2011, 15:01:41
Hey iedereen
Ik heb ook mijn bedenkingen gekregen na het lezen van allerlei tips. Mijn situatie is deze: ik ben 55 en heb sinds 2 jaar een Filippijnse dame van 42 leren kennen. We hebben elkaar al 3x ontmoet en 60 dagen samen geweest. In november ga ik terug en dan willen we naar onze ambassade gaan in Manilla om een visa van " wettelijk samenwonen " aan te vragen. Haar papieren zijn in orde, enkel nog haar medisch onderzoek. Als ik hier alles lees, is het zelfs dan niet uitgesloten dat haar visa geweigerd wordt, doch we hebben alles gevolgd zoals de site van Brussel vermeld. Haar annulatiepapier is in orde, we hbben foto's, chatgesprekken, hotelvouchers en zelfs bewijs van WU dat ik haar reeds 2 jaar help op financiel vlak. Alleen de laatste maal heb ik geen hotelpapier omdat ik in haar huurhuisje verbleven heb. Dit is echter niet meer voor herhaling vatbaar voor mijn part.  Momenteel heeft ze geen job maar heeft wel gewerkt als huishoudster / meid in Manilla tot zolang de vaste helpster uit bevallingsverlof terug present was
Ik weet dat de meningen verdeeld zullen zijn maar toch deze vraagjes: 1) Is het beter om direkt een visa voor huwelijk aan te vragen dan een visa voor " wettelijke samenleveing " ??  We kunnen dan huwen in Belgie.
                                                                                               2) Welke zijn de meest terukopmende vragen op haar intervieuw ?  Ik las hier dat haar ' fin. helpen, ' ook al een prob kan zijn.  ?
                                                                                               3) Moet zij hier in Belgie ook nog een intervieuw doen ?  Zo ja, waar moet dat gebeuren en wie neemt dat af ???

Dus in het kort... wat denkt u wat het beste zou kunnen lukken om ze naar hier te halen?  Alvast bedankt voor de tips.
Gilbert

Gilbert,

De eerste stappen zijn gezet en je bent goed op weg maar er kunnen wel nog problemen opduiken hoor.
Maar bij iedereen is het een beetje verschillend dus raad geven is moeilijk jullie moeten uw eigen weg zoeken.
Dat je bewijzen hebt over hotels waar je samen bent geweest is op zich allemaal goed maar ikzelf heb samen met mijn vrouw enkel maar telkens 1 dagje op hotel geweest tot we een binnenvlucht hadden naar Leyte en dan verbleef ik steeds in haar ouderlijk huisje zonder veel comfort.
U zegt dat u één keer bij haar thuis hebt geweest maar dat dit niet meer voor herhaling vatbaar is en ik begrijp wat je bedoeld er zijn er heel veel in jouw situatie die niet terug naar af willen en gesteld zijn op ten minste een beetje comfort.
Nu was het juist in ons voordeel dat ik me volledig wou integreren in HAAR leefwereld, mijn vrouw leefde al bijna 30 jaar in deze omstandigheden waarom zou ik me daar dan eens niet voor een paar weken kunnen bijzetten, ik vond dat zelfs als mijn plicht om het zo te doen zodat ik haar veel beter kon begrijpen.
Maar ja iedereen heeft zijn eigen karakter zet me in een bos en ik overleef ook maar dat is niet aan iedereen gegeven.
Dit kwam op de ambassade aan bod tijdens het gesprek in Manila en ik voelde dat ze dit wel als een pluspunt zagen dat ik dit zo wilde doen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.