Vergelijking kostprijzen levensmiddelen Philipines versus BE en NL

Gestart door Johan En Elvie, woensdag 30 november 2011, 15:42:50

Vorige topic - Volgende topic

yepyep

#10
Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 30 november 2011, 16:29:13
Zie je wel dat iedereen iets gaat hebben aan dit topic zo worden we allemaal terug iets slimmer.
Ken je die mop.
Een Nederlander gebruikte een Belgische krant om zijn gat mee af te kuisen, pas op na een tijdje was zijn gat slimmer dan zijn hoofd geworden (Urbanus)

Maar het ging bij Urbanus dan wel over een WAAL en een VLAMING, het was Urbanus die juist woonde op de taalgrens en die Waal gebruikte de Vlaamse krant op zijn WC (hij kon ze toch niet lezen)
Maar ik maak er hier graag  :nederlandsevlag:  versus  :belgiesmiley:  van heb hier nog niet veel Walen gezien.

Ik snap er niet veel van Johan! Enfin, dacht dat het uiteen zetten in grote lijnen ook wel van toegevoegde waarde zou zijn.


Johan En Elvie

Citaat van: Digos op woensdag 30 november 2011, 16:31:44

Ha ok.

Wil morgen wel eens wat noteren op 't werk en zal beginnen met de spaghetti saus, dat begint al bij 0,94 cent, met groenten....met vlees, met vlees en groenten, wat merk?



Die spaghetti die ik vandaag kocht bij de beenhouwer was zelf gemaakt zonder groenten maar heel erg lekker zou geen andere willen. De basis is gewoon vlees en tomatensaus maar met kruiden die ik niet ken (geheim van beenhouwer)
Er zijn inderdaad vele soorten van spaghetti saus maar neem maar wat er is en geef een kleine beschrijving, heel veel verschil kan er dan ook niet zitten enkel bij de afkruiding misschien.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

#12
Citaat van: yepyep op woensdag 30 november 2011, 16:35:08
Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 30 november 2011, 16:29:13
Zie je wel dat iedereen iets gaat hebben aan dit topic zo worden we allemaal terug iets slimmer.
Ken je die mop.
Een Nederlander gebruikte een Belgische krant om zijn gat mee af te kuisen, pas op na een tijdje was zijn gat slimmer dan zijn hoofd geworden (Urbanus)

Maar het ging bij Urbanus dan wel over een WAAL en een VLAMING, het was Urbanus die juist woonde op de taalgrens en die Waal gebruikte de Vlaamse krant op zijn WC (hij kon ze toch niet lezen)
Maar ik maak er hier graag  :nederlandsevlag:  versus  :belgiesmiley:  van heb hier nog niet veel Walen gezien.

Ik snap er niet veel van Johan! Enfin, dacht dat het uiteen zetten in grote lijnen ook wel van toegevoegde waarde zou zijn.



Dan heb je verkeerd gelezen hoor.
Ik plaats toch zie je wel dat iedereen er iets gaat aan hebben aan dit topic, dat moet je dan ook letterlijk nemen.
Die mop is iets dat bij me te binnen schoot (bij slimmer worden) dit heeft niets te maken met het fijt dat ik meen dat iedereen er iets zal aan hebben en het uiteen zetten in grote lijnen zeker een toegevoegde waarde is waar iedereen wat aan heeft.
Het topic 1 tot 1000 bijvoorbeeld is volgens mij een heel erg absurd topic waar niemand iets aan heeft.
En ook zie ik het niet graag dat forumleden elkaar bestoken en afmaken daarvoor dient het ook niet, maar een grapje kan er misschien hier toch tussen zonder af te willen wijken van het topic.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

yepyep

#13
Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 30 november 2011, 16:42:35
Dan heb je verkeerd gelezen hoor.
Ik plaats toch zie je wel dat iedereen er iets gaat aan hebben aan dit topic, dat moet je dan ook letterlijk nemen.
Die mop is iets dat bij me te binnen schoot (bij slimmer worden) dit heeft niets te maken met het fijt dat ik meen dat iedereen er iets zal aan hebben en het uiteen zetten in grote lijnen zeker een toegevoegde waarde is waar iedereen wat aan heeft.
Het topic 1 tot 1000 bijvoorbeeld is volgens mij een heel erg absurd topic waar niemand iets aan heeft.
En ook zie ik het niet graag dat forumleden elkaar bestoken en afmaken daarvoor dient het ook niet, maar een grapje kan er misschien hier toch tussen zonder af te willen wijken van het topic.

Precies, zoals ik zal zei: Ik snapte er niet veel van.  :thumb:

Maar om verder aan te vullen: uiteten gaan is hier nog steeds goedkoop. Ook als je naar restaurants gaat die voldoen aan de europese/amerikaanse standaarden. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wilt, maar het blijft goedkoper.



Johan En Elvie

#14
Citaat van: yepyep op woensdag 30 november 2011, 16:50:31
Precies, zoals ik zal zei: Ik snapte er niet veel van.  :thumb:

Maar om verder aan te vullen: uiteten gaan is hier nog steeds goedkoop. Ook als je naar restaurants gaat die voldoen aan de europese/amerikaanse standaarden. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wilt, maar het blijft goedkoper.




Hier heb je ook heel veel verschil in uit eten gaan.
Als je in een wegrestaurant gaat eten kost het meer dan in een gewone brasserie waar je hetzelfde besteld en het kost veel minder als je in een sterrenrestaurant gaat eten, ja je kan het ook zo bond maken als je wil.
Ga je naar een goede frituur in België dan eet je met 2 je buikje rond voor 10 tot 15 euro
In een wegrestaurant kost een normale dagschotel met 2 met drankjes al tussen de 25 en 35 euro.
In een gewone brasserie kan het al voor 15 tot 25 euro.
In een sterrenrestaurant weet ik het niet goed daar blijf ik noodgedwongen uit  :applaus: maar daar zal je al gouw 100 of meer euro betalen per persoon en nog met honger buiten gaan.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Luc

Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 30 november 2011, 17:01:40
In een sterrenrestaurant weet ik het niet goed daar blijf ik noodgedwongen uit  :applaus: maar daar zal je al gouw 100 of meer euro betalen per persoon en nog met honger buiten gaan.

http://www.hofvancleve.com/pdf/dekaart-ned.pdf
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Johan En Elvie

Citaat van: Luc op woensdag 30 november 2011, 17:20:31
Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 30 november 2011, 17:01:40
In een sterrenrestaurant weet ik het niet goed daar blijf ik noodgedwongen uit  :applaus: maar daar zal je al gouw 100 of meer euro betalen per persoon en nog met honger buiten gaan.

http://www.hofvancleve.com/pdf/dekaart-ned.pdf

Dus veel meer dan die 100 euro per persoon, het is 150 per persoon zonder aangepaste wijnen en 230 euro met aangepaste wijnen.
Voor dat geld kan ik veel andere zaken doen samen met mijn vrouwtje.
Je ziet dat ik daar niet ga ik ben niet op de hoogte van de hoge prijzen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Herbie

#17
Hier paar dingen van de Colruyt, die je zeker in een mall kan vinden. Denk zelfs dat de prijzen in Nederland nog goedkoper zijn dan België. Toch zeker in Sluis.

Dove Bodylotion 250ml       5.49 euro    P329.4
Axe eua de toilette 50ml    8.49 euro    P509.4
Labello lippenbalsem          1.31 euro    p78.6
Scheergel Gillette             2.86 euro    P171.6
Fles Martini 1L                 6.35 euro    P381

Bak jupiler 24x33cl              11euro     P660   Kan je vergelijken met SML

Paracetamol 500mg doos van 100 stuks in Nederland 1.89 euro  P113.4 = 1pil  P1.134
denk in Filipijnen P10 stuk
in België doos van 30 stuks 6.33
apothekers in België zijn DIEVEN.

Euro naar peso  x60

Grz Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Johan En Elvie

Citaat van: Herbie op woensdag 30 november 2011, 17:49:17
Hier paar dingen van de Colruyt, die je zeker in een mall kan vinden. Denk zelfs dat de prijzen in Nederland nog goedkoper zijn dan België. Toch zeker in Sluis.

Dove Bodylotion 250ml       5.49 euro    P329.4
Axe eua de toilette 50ml    8.49 euro    P509.4
Labello lippenbalsem          1.31 euro    p78.6
Scheergel Gillette             2.86 euro    P171.6
Fles Martini 1L                 6.35 euro    P381

Bak jupiler 24x33cl              11euro     P660   Kan je vergelijken met SML

Paracetamol 500mg doos van 100 stuks in Nederland 1.89 euro  P113.4 = 1pil  P1.134 denk in Filipijnen P10 stuk
in België doos van 30 stuks 6.33, apothekers in België zijn DIEVEN.

Euro naar peso  x60

Grz Herbie




Ja dat verhaal is bekend van geneesmiddelen die in België veel duurder zijn dan in Nederland, paracetamol (merk Dafalgan in België) is ook zeer gegeerd in  :smiley-philippines: onze familie daar gebruikt deze daar nadat we hen een doosje hadden meegebracht, we hebben wel de gebruiksaanwijzing uitgelegd en zeker gevraagd om er geen misbruik van te maken maar als ze eens terug te veel hebben gegeten en hun buik ligt overhoop en ze voelen zich rot kan een tabletje dafalgan wonderen doen.
Wat ik ook wel doe is dafalgan (paracetamol) gaan kopen in een Nederlandse suppermarkt (als ik in de buurt ben natuurlijk) om dan via balikbayan box op te zenden. Het is het eerste wat ze zeggen ginder dat ze de dafalgan in goede orde ontvangen hebben, de rest is minder van belang.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

opinie

Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 30 november 2011, 18:16:38
paracetamol (merk Dafalgan in België)

Nou ja, Dafalgan. Een tijdje terug op verplaatsing een brandwonde opgelopen. Na verzorging wat last van de pijn dus komt men op het idee Dafalgan bruis te geven. Gevolg: nog steeds pijn en nog misselijk ook. :negatief:
De opvulstoffen van Dafalgan zijn om van te  :kotsen: Oplosmedicatie is zogezegd sneller.  :¨l Alsof het moet verteren. Vroeger gebruikten we Panadol. Gelukkig wonen nu dicht bij de grens en slaan we voorraad in.
:dollareyes:  :lachen:

Acetylcysteïne is ook zoiets. Origineel bekend als Lysomucil met de smaak van sinaasappels. Helaas van rotte sinaasappels. Ook gaf het als nevenwerking veelvuldig boeren waarbij men wederom kon genieten van het specifieke aroma. Nu gebruiken we bij verkoudheid Docacetyl dat haast geen smaak heeft. Goedkoper en beter.  :ikkeniebegrijp:

Een nuttige site is http://www.bcfi.be/ Je vind er welke benamingen, werkzame stoffen en prijzen diverse medicijnen hebben.

Diverse voeding heeft verschillende namen afhankelijk van de regio.
Een hulpmiddel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Belgisch-Nederlandse_woorden

Beenhouwer is zoiets. In Limburg enkel in gebruik in gemeenten langs de Belgische buurprovincies.
Het lokale woord voor slager is slachter, dit omdat hij origineel aan huis de dieren kwam slachten en versnijden.

Hesp is ham.

Filet americain, préparé of steak tartare behoort tot de vleeswaren en wordt gemaakt van gemalen rauw mager rundvlees zoals biefstuk. Officieel 100% rund maar soms hadden een deel van de runderen een krulstaart. :haha:
Zéker geen aanrader in de  :smiley-philippines: omwille van voedselveiligheid. Rauw vlees kan besmettingen met leverbot doorgeven. http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=97#9c Koeling van de koopwaar: onbekend in veel gevallen => salmonella

Shampoo is in de  :smiley-philippines: ook te koop in flacon. Meestal "made in Thailand".
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus