Vergelijking kostprijzen levensmiddelen Philipines versus BE en NL

Gestart door Johan En Elvie, woensdag 30 november 2011, 15:42:50

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Mijn ervaring leert dat wat eten betreft je even goedkoop kunt leven in Belgie maar alles afhangt van je levensstijl.

Kano

Citaat van: josv op vrijdag  2 december 2011, 10:32:06
Purified water = 35 peso / 5 gallon

Plaatselijke verschillen de prijzen ook : Ik haal Purified water op Bohol voor P 23 /5 gallon zo'n 50% minder.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Citaat van: Kano op maandag  5 december 2011, 04:06:44
Citaat van: josv op vrijdag  2 december 2011, 10:32:06
Purified water = 35 peso / 5 gallon

Plaatselijke verschillen de prijzen ook : Ik haal Purified water op Bohol voor P 23 /5 gallon zo'n 50% minder.

Betaal ik hier P28 voor maar daar moet ik dan meteen bij vermelden dat als ik bij de dichtsbijzijnde waterstation zou kopen ik ook P32 betaal.

Wellicht dat Josv eens moet gaan winkelen dien aangaande :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Och, ik heb 10 gallon reserve staan, zuiver voor noodgevallen, mocht de waterdruk uitvallen tijdens het koken. Normaal gesproken gebruiken we gewoon akwa la pompa. Ook als drinkwater voor de klanten.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

Never mind Jos, het was alleen maar om aan te geven dat er plaatselijk (grote) verschillen kunnen zijn. Denk dat het bijv. ook voor electriciteitstarieven geldt. :hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Fail_over

Citaat van: Amice op maandag  5 december 2011, 04:46:10
Citaat van: Kano op maandag  5 december 2011, 04:06:44
Citaat van: josv op vrijdag  2 december 2011, 10:32:06
Purified water = 35 peso / 5 gallon

Plaatselijke verschillen de prijzen ook : Ik haal Purified water op Bohol voor P 23 /5 gallon zo'n 50% minder.

Betaal ik hier P28 voor maar daar moet ik dan meteen bij vermelden dat als ik bij de dichtsbijzijnde waterstation zou kopen ik ook P32 betaal.

Wellicht dat Josv eens moet gaan winkelen dien aangaande :weetikniet:

In QC betaalde we php 25 voor 5 ltr bij het waterstation. 1 txt en de tank werd opgehaald en terug tot op de keuken gebracht.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

josv

Citaat van: Kano op maandag  5 december 2011, 10:44:16
Never mind Jos, het was alleen maar om aan te geven dat er plaatselijk (grote) verschillen kunnen zijn. Denk dat het bijv. ook voor electriciteitstarieven geldt. :hoedjeaf:

Klopt. Een dezer dagen zal de rekening wel komen. Zet het hier wel neer.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

@ een kerstprijs van P85/kg........... :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief:

:smiley-philippines: Eigenheimers?



Zo wat kost dat in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: ?

balikbayan


bananacreek

Citaat van: balikbayan op dinsdag  6 december 2011, 12:49:31
Een grote zak van 30kg recht van de boer 17 euro

Dank u..... :hoedjeaf:

En dan in de supermarket per 5-of 10 kg pak?... :weetikniet: :weetikniet: