Vergelijking kostprijzen levensmiddelen Philipines versus BE en NL

Gestart door Johan En Elvie, woensdag 30 november 2011, 15:42:50

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Het kan inderdaad wonderen doen, maar soms zouden ze er toch wat teveel nemen, ze nemen medicatie zoals het snoepjes zijn :jajaja:
Daarom geef ik er maar 30, ik ga drie keer per jaar zo ze komt er genoeg mee rond. Ze neemt ze maar wanneer ze ongesteld is. Alhoewel dat ik haar vorige maand heb gesnapt dat ze er daar paar had gekocht. Ik zei tegen haar waarom koop je medicijnen, heb er mee gebracht. Antwoord. Ik ze niet nemen nu wil ze sparen tot je terug naar België bent :ikkeniebegrijp:
Maar ja zo zijn ze soms hee. Chocolat mee brengen. Eten ze er heel de maand niet van. Zit nog maar op de vlieger en zijn bijna op.  :lachen:

Grz Herbie
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Amice

Nah,
pak (gourmet koffie 250gr.) P214               wah kost da in EU?
pak suiker 1 kg   P45                                             "
kuipje boter spreadable(magnolia) P 67                   "
Toiletpapier (3ply embossed 4rol)  P 58                   "
12 eieren medium size    P 67                                 "
gesneden witbrood (halfrond)verpakt P58                "


alles vanuit de supermarkt
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luc

Citaat van: Amice op woensdag 30 november 2011, 22:01:42
Nah,
pak (gourmet koffie 250gr.) P214               wah kost da in EU?
pak suiker 1 kg   P45                                             "
kuipje boter spreadable(magnolia) P 67                   "
Toiletpapier (3ply embossed 4rol)  P 58                   "
12 eieren medium size    P 67                                 "
gesneden witbrood (halfrond)verpakt P58                "


alles vanuit de supermarkt

1kg fijne suiker = 0,99â,¬
6 eieren L = 1,34â,¬
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

O.B.Bommel

Citaat van: Herbie op woensdag 30 november 2011, 17:49:17
apothekers in België zijn DIEVEN.
Ik kan je geruststellen, apothekers in NL zijn dat ook. Het zou zo maar kunnen zijn dat de zaak betreffende die verschillen wat gecompliceerder ligt.
Zucht, vaak is het vechten tegen windmolens om te voorkomen dat meningen als feiten overkomen.

En zie, in mijn eerste zin doe ik dat ook, ik bedoel dus dat ik vind dat het dieven zijn. Gebaseerd op het feit dat de winstmarges gigantisch zijn tegen betrekkelijk weinig inspanning. Maar een ander noemt dat fatsoenlijk zakendoen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Johan En Elvie

Citaat van: opinie op woensdag 30 november 2011, 20:13:53
Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 30 november 2011, 18:16:38
paracetamol (merk Dafalgan in België)

Nou ja, Dafalgan. Een tijdje terug op verplaatsing een brandwonde opgelopen. Na verzorging wat last van de pijn dus komt men op het idee Dafalgan bruis te geven. Gevolg: nog steeds pijn en nog misselijk ook. :negatief:
De opvulstoffen van Dafalgan zijn om van te  :kotsen: Oplosmedicatie is zogezegd sneller.  :¨l Alsof het moet verteren. Vroeger gebruikten we Panadol. Gelukkig wonen nu dicht bij de grens en slaan we voorraad in.
:dollareyes:  :lachen:



Tja je moet natuurlijk Dafalgan nemen waarvoor het dient en niet na wat jij hier aangeeft, dat had ik ook geplaatst als je medicamenten geeft moet je er ook een gebruiksaanwijzing bijgeven of bij vertellen, via facebook of yahoo eens uit de doeken doen waarvoor het nu juist allemaal wel kan gebruikt worden is geen overbodige luxe en er zullen dan nog altijd mensen zijn die bij een juist gebruik er nog altijd niet tegen kunnen en moeten  :kotsen:  maar dat merken ze dan wel zoals wij dit hier dan ook wel merken en dan moeten ze er af blijven.

Ze zijn daar helemaal niet dom hoor als ze weten waarvoor het dient zullen ze het niet nemen voor iets anders, ik weet uit ervaring als de Familie zelfs een klein beetje twijfelt dat ze het laten liggen en niet innemen, ze vragen het dan wel eens bij gelegenheid op de chat waarvoor dat doosje nu weer juist dient.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

josv

Bruine suiker = 33 p p/k
Soy sauce ( datu puti ) = 110 p per gallon ( 4,...  ltr )
Vinegar ( datu puti ) = 95 p per gallon
Surf zeep = 17,70 p per bar ( langste verpakking )

Fortune ( sigaretten ) 20 stuks 13 peso
Winston = 23 peso

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Budgie

Baal Thai Geurige Rijst 20 kg € 35.-
eieren middel 30 stuks €3-00 op markt
40 manderijnen €5.00
10 Lemons €1.50
Chineese kool €1.60 per kg
Rode mul vis €6.00 per kg ongeschoond
2 gebakken vissen €5.00 1 patat zonder €1.25
gehak half om half €3.50 per kg
rundergehak €4.48 per kg
Schouderkarbonade €4.00 per kg
Kippenpoten €2.98 per kg
Brood 800 gram €1.30
Spagetti 1 kg €0.58 bij Jumbo
Tomatenketchup fles 700cl €0,58
Light margarine kuipje 250 gram €0.65

Bij boer gekocht in weekeinde uien €2.00 zak 15 kg Aardappelen €2.50 zak van 15 kg Wortels zak ? €2,00 waren paardewortels denk van minstens 25kg  maar die kan je gewoon eten alleen wat krom
Getting older beats the alternative -dying young

Digos

Nou wil hier nog wel de prijzen posten hoor over spaghettiesaus, maar gaat niet veel aarde aan de dijk brengen ben ik van mening.

Iedereen gaat hier wat prijzen posten over alles en nog wat..... :smiley-philippines:  :nederlandsevlag:  :belgiesmiley: en weten we wat de mensen persoonlijk uitgeven en aan wat.

Zolang het niet in tabel staat brengt dit topic niet veel bij.

Nu na drie pagina's kan ik al geen vergelijk meer maken, en ik dacht toch dat, dat de bedoeling was van het topic

Ben vandaag ook gaan winkelen en kan de prijzen van de rekening hier ook neerpennen, maar ga er vanuit dat we hier nog vele pagina's kunnen volpennen met deze prijzenslag.

Ok de prijzen  :smiley-philippines: schillen wel met  :eu: maar toch......

De spaghettiesaus kan je nog krijgen als je wilt......voor de rest ben ik geen hofleverancier......
O0
LIVE ONCE - LIVE IT

yepyep

Citaat van: Digos op donderdag  1 december 2011, 22:41:42
Nou wil hier nog wel de prijzen posten hoor over spaghettiesaus, maar gaat niet veel aarde aan de dijk brengen ben ik van mening.

Iedereen gaat hier wat prijzen posten over alles en nog wat..... :smiley-philippines:  :nederlandsevlag:  :belgiesmiley: en weten we wat de mensen persoonlijk uitgeven en aan wat.

Zolang het niet in tabel staat brengt dit topic niet veel bij.

Nu na drie pagina's kan ik al geen vergelijk meer maken, en ik dacht toch dat, dat de bedoeling was van het topic

Ben vandaag ook gaan winkelen en kan de prijzen van de rekening hier ook neerpennen, maar ga er vanuit dat we hier nog vele pagina's kunnen volpennen met deze prijzenslag.

Ok de prijzen  :smiley-philippines: schillen wel met  :eu: maar toch......

De spaghettiesaus kan je nog krijgen als je wilt......voor de rest ben ik geen hofleverancier......
O0


Het is ook moeilijk te vergelijken. Maar als je als hoofdregel aanhoudt dat je je groenten en vis op de markt koopt en je vlees in de supermarkt en je alleen lokaal geproduceerde producten koopt (als het over eten gaat), dan ben je goedkoper uit in de Filippijnen.

Benzine en sigaretten zijn hier ook goedkoper. Water is hier ook goedkoper (alleen in de meeste plaatsen niet uit de kraan te drinken). Electriciteit hier is relatief duur voor mij.

Johan En Elvie

Kerstboom van 1m80cm zo'n plastieken geval in 3 delen die mooi uitklapt zonder veel geplooi kost 99 euro (zonder versieringen)
Led multi coloured verlichting - Twinkle lights - 240 lampjes - 18 meter lang kost 31,95 euro

2 klip vogeltjes 2,75 euro

kerstslinger 1,70 euro

dan ook nog verschillende kerstballen om de boom te versieren
totale prijs alles inbegrepen 174,08 euro en je boom is klaar, waarschijnlijk decoreer je voor deze prijs in de Filippijnene een ganse straat.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.