Vergelijking kostprijzen levensmiddelen Philipines versus BE en NL

Gestart door Johan En Elvie, woensdag 30 november 2011, 15:42:50

Vorige topic - Volgende topic

yepyep

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  2 december 2011, 09:16:42
Kerstboom van 1m80cm zo'n plastieken geval in 3 delen die mooi uitklapt zonder veel geplooi kost 99 euro (zonder versieringen)
Led multi coloured verlichting - Twinkle lights - 240 lampjes - 18 meter lang kost 31,95 euro

2 klip vogeltjes 2,75 euro

kerstslinger 1,70 euro

dan ook nog verschillende kerstballen om de boom te versieren
totale prijs alles inbegrepen 174,08 euro en je boom is klaar, waarschijnlijk decoreer je voor deze prijs in de Filippijnene een ganse straat.

Plastic kerstboom kost hier ook 6000 pesos.

ladgar

Citaat van: yepyep op vrijdag  2 december 2011, 04:23:48

t
Benzine en sigaretten zijn hier ook goedkoper. Water is hier ook goedkoper (alleen in de meeste plaatsen niet uit de kraan te drinken). Electriciteit hier is relatief duur voor mij.

In BE en NL is het leidingwater perfect drinkbaar , en goedkoop , er is geen enkele objectieve dwingende reden om fleswater te kopen.
In de Filippijnen is het leidingwater niet geschikt voor consumptie (als men het al heeft ) en is men verplicht van dat gezuiverd water in flessen te kopen . Dat is veel duurder dan het leidingwater in Belgie en Nl.
En drinkbaar water dat is nu toch wel een echte basisbehoefte.
Drinkbaar water is veel duurder op de Filippijnen.

yepyep

Citaat van: ladgar op vrijdag  2 december 2011, 09:27:39
Citaat van: yepyep op vrijdag  2 december 2011, 04:23:48

t
Benzine en sigaretten zijn hier ook goedkoper. Water is hier ook goedkoper (alleen in de meeste plaatsen niet uit de kraan te drinken). Electriciteit hier is relatief duur voor mij.

In BE en NL is het leidingwater perfect drinkbaar , en goedkoop , er is geen enkele objectieve dwingende reden om fleswater te kopen.
In de Filippijnen is het leidingwater niet geschikt voor consumptie (als men het al heeft ) en is men verplicht van dat gezuiverd water in flessen te kopen . Dat is veel duurder dan het leidingwater in Belgie en Nl.
En drinkbaar water dat is nu toch wel een echte basisbehoefte.
Drinkbaar water is veel duurder op de Filippijnen.


Drinkbaar water wel idd.


Johan En Elvie

Citaat van: ladgar op vrijdag  2 december 2011, 09:27:39
Citaat van: yepyep op vrijdag  2 december 2011, 04:23:48

t
Benzine en sigaretten zijn hier ook goedkoper. Water is hier ook goedkoper (alleen in de meeste plaatsen niet uit de kraan te drinken). Electriciteit hier is relatief duur voor mij.

In BE en NL is het leidingwater perfect drinkbaar , en goedkoop , er is geen enkele objectieve dwingende reden om fleswater te kopen.
In de Filippijnen is het leidingwater niet geschikt voor consumptie (als men het al heeft ) en is men verplicht van dat gezuiverd water in flessen te kopen . Dat is veel duurder dan het leidingwater in Belgie en Nl.
En drinkbaar water dat is nu toch wel een echte basisbehoefte.
Drinkbaar water is veel duurder op de Filippijnen.


Inderdaad er wordt daar nogal een handeltje gedreven met drinkbaar water, mijn schoonbroer verkoopt deze bidons in zijn shops.
Hij heeft wel steeds problemen met de lege verpakkingen die niet altijd worden teruggegeven maar die doorgaan naar andere aanbieders, steeds moet hij er achteraan en steekt daar heel veel energie in.
Ik heb hem toen gezegd dat hij zeker de borgsom voor de lege verpakking niet mag vergeten aan te rekenen bij de verkoop zodat hij zeker is dat ze met de lege fles terug bij hem komen maar dat geeft heel veel problemen in dat land.
Ze vinden wel een smoes uit om die borgsom niet te moeten betalen of ze kunnen het niet betalen met de belofte om de lege fles zeker terug te brengen en soms gebeurd dit ook wel maar ook veel keer niet en dan gaat de kat op de koort, om een lang verhaal kort te maken hij scheurt zijn broek aan het verkopen van water in flessen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

josv

Citaat van: ladgar op vrijdag  2 december 2011, 09:27:39
In de Filippijnen is het leidingwater niet geschikt voor consumptie (als men het al heeft ) en is men verplicht van dat gezuiverd water in flessen te kopen . Dat is veel duurder dan het leidingwater in Belgie en Nl.
En drinkbaar water dat is nu toch wel een echte basisbehoefte.
Drinkbaar water is veel duurder op de Filippijnen.


Niet alles over 1 kam scheren Ladgar. Het leidingwater hier in Davao City ( geleverd door Davao City Water District, een gouvermenteel bedrijf ) is prima drinkbaar. Soms stokt het wel eens of de druk is niet helemaal jofel.

:ontopic:

Purified water = 35 peso / 5 gallon
flesje Viva minaral 500ml = 10,.. peso
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

yepyep


bananacreek

Citaat van: josv op vrijdag  2 december 2011, 10:32:06
Citaat van: ladgar op vrijdag  2 december 2011, 09:27:39
In de Filippijnen is het leidingwater niet geschikt voor consumptie (als men het al heeft ) en is men verplicht van dat gezuiverd water in flessen te kopen . Dat is veel duurder dan het leidingwater in Belgie en Nl.
En drinkbaar water dat is nu toch wel een echte basisbehoefte.
Drinkbaar water is veel duurder op de Filippijnen.


Niet alles over 1 kam scheren Ladgar. Het leidingwater hier in Davao City ( geleverd door Davao City Water District, een gouvermenteel bedrijf ) is prima drinkbaar. Soms stokt het wel eens of de druk is niet helemaal jofel.

:ontopic:

Purified water = 35 peso / 5 gallon
flesje Viva minaral 500ml = 10,.. peso

Kijk als je hier langer zit dan gaat je maag er aan gewend raken en ik drink bijna al het water hier en nog nooit ziek daarvan geweest... :neeneenee: :neeneenee:
Alleen drink ik GEEN leidingwater in Cebu city want daar waren in het verleden heel wat problemen mee en ik weet niet of die problemen al opgelost zijn.....

bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag  2 december 2011, 14:21:01
Citaat van: josv op vrijdag  2 december 2011, 10:32:06
Citaat van: ladgar op vrijdag  2 december 2011, 09:27:39
In de Filippijnen is het leidingwater niet geschikt voor consumptie (als men het al heeft ) en is men verplicht van dat gezuiverd water in flessen te kopen . Dat is veel duurder dan het leidingwater in Belgie en Nl.
En drinkbaar water dat is nu toch wel een echte basisbehoefte.
Drinkbaar water is veel duurder op de Filippijnen.


Niet alles over 1 kam scheren Ladgar. Het leidingwater hier in Davao City ( geleverd door Davao City Water District, een gouvermenteel bedrijf ) is prima drinkbaar. Soms stokt het wel eens of de druk is niet helemaal jofel.

:ontopic:

Purified water = 35 peso / 5 gallon
flesje Viva minaral 500ml = 10,.. peso

Kijk als je hier langer zit dan gaat je maag er aan gewend raken en ik drink bijna al het water hier en nog nooit ziek daarvan geweest... :neeneenee: :neeneenee:
Alleen drink ik GEEN leidingwater in Cebu city want daar waren in het verleden heel wat problemen mee en ik weet niet of die problemen al opgelost zijn.....


Problemen vroeger in Cebu city waren dat het drinkwater "brakwater" begon te worden omdat de zee op een gegeven moment "gaten" onder de stad begon te vullen (of iets van dergelijke aard)...begon ergens in de jaren '80

Ronny55

   Veel van de prijzen ken ik niet...ga nooit winkelen
    Maar van motto's ja
    Bmw K1600GTL: in de PH, 2040000 peso+ komt nog transprot bij +/- 35000 euro
                          Belgie   , 22800 euro  , met mss nog korting of extra's +/- 125000 Peso
   Dat is zo om en bij  50% duurder hier in PH
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Jackfruit @P80/kg....duur maar heerlijk zoet..



Bananas @P15/kg



Dit zijn de bananen die niet voor export bedoelt zijn maar smaken uitstekend en de zwarte plekken is alleen in de schil en geen rotte plekken in het vlees zelf...