Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ter info: net geboekt voor juli 2012 met etihad

Gestart door jajest, woensdag 7 december 2011, 11:32:32

Vorige topic - Volgende topic

Rich

@Kamperman,

Het is noodzaak van te zoeken en te blijven zoeken, elke dag, want van de ene op de andere dag kan het soms goedkoper dan wel duurder zijn, en dit heeft veelal te maken met de beschikbare seats op dat moment.

Toen ik mijn vlucht boekte in november, was dezelfde vlucht één dag later 300 euro duurder. Zo zie je maar.
Rich de Nederbelg.

Johan En Elvie

Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij wil spenderen aan vliegtickets als je voor uzelf weet ok ik wil vliegen voor 800 euro dan kan je op zoek gaan naar zo'n ticket in die orde.
Er zullen er zeker te vinden zijn maar misschien niet van de eerste dag dat je op zoek gaat, altijd eens gaan kijken en gewoon geduld hebben tot het juiste moment en bingo
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Baliw-katok

Citaat van: kamperman op donderdag  8 december 2011, 13:58:38
ik heb even gekeken voor april en voor juli dus laag en hoog seizoen
en de prijzen vergeleken van cathay pacific en klm en het viel mij op dat op
beide datums de klm goedkoper was ik snap er niks meer van
ik lees regelmatig mensen die rond de 750 euro vliegen ik kan die nooit vinden

Ik vlieg in februari voor 689 â,¬

ticket Air China : 639 â,¬ (CDG - PEK - MNL) H/T (annuleringsverzekering + boekingskost incl.)
TGV : 50 â,¬ (Lille - Paris ) H/T  (Ik woon op amper 30 minuten van Rijsel)

wachttijden in Peking :

heenreis : 5 uur 50 min
terugreis : 2 uur 10 min

Rich

Citaat van: Baliw-katok op donderdag  8 december 2011, 17:15:11
Citaat van: kamperman op donderdag  8 december 2011, 13:58:38
ik heb even gekeken voor april en voor juli dus laag en hoog seizoen
en de prijzen vergeleken van cathay pacific en klm en het viel mij op dat op
beide datums de klm goedkoper was ik snap er niks meer van
ik lees regelmatig mensen die rond de 750 euro vliegen ik kan die nooit vinden

Ik vlieg in februari voor 689 â,¬

ticket Air China : 639 â,¬ (CDG - PEK - MNL) H/T (annuleringsverzekering + boekingskost incl.)
TGV : 50 â,¬ (Lille - Paris ) H/T  (Ik woon op amper 30 minuten van Rijsel)

wachttijden in Peking :

heenreis : 5 uur 50 min
terugreis : 2 uur 10 min


Mooie prijs Baliw Katok :thumb: Doen jullie een stopover in Peking? Lijkt me leuk om van de gelegenheid gebruik te maken. Hoelang is die vlucht?
Rich de Nederbelg.

Baliw-katok

Nee Rich, we blijven niet hangen in Peking.  Kan deze keer namelijk maar een twee weekjes wegblijven, dus wil ik mijn volle vakantietijd in de Fillies besteden. 

Effectieve vliegtijd is 15 uur. (10 tot Peking en 5 tot Manila)

innka3

Citaat van: Baliw-katok op donderdag  8 december 2011, 17:15:11
Citaat van: kamperman op donderdag  8 december 2011, 13:58:38
ik heb even gekeken voor april en voor juli dus laag en hoog seizoen
en de prijzen vergeleken van cathay pacific en klm en het viel mij op dat op
beide datums de klm goedkoper was ik snap er niks meer van
ik lees regelmatig mensen die rond de 750 euro vliegen ik kan die nooit vinden

Ik vlieg in februari voor 689 â,¬

ticket Air China : 639 â,¬ (CDG - PEK - MNL) H/T (annuleringsverzekering + boekingskost incl.)
TGV : 50 â,¬ (Lille - Paris ) H/T  (Ik woon op amper 30 minuten van Rijsel)

wachttijden in Peking :

heenreis : 5 uur 50 min
terugreis : 2 uur 10 min

mijn vrouw vliegt zaterdad met china southern ams/mnl  en retour voor 335 euri's
omdat ik nog 100.000 punt had van klm  :lachen:

ganda

Citaat van: innka3 op donderdag  8 december 2011, 18:27:12
mijn vrouw vliegt zaterdad met china southern ams/mnl  en retour voor 335 euri's
omdat ik nog 100.000 punt had van klm  :lachen:

Als je de gele tekst in het grijs zet kunnen wordt het wat duidelijker  :lachen:


disnoke

er zijn verschillende redenen om of de een of de andere vlucht te nemen.

* De prijs, heb voor +/- 600 eur kunnen vliegen met etihad vorige keer was het goedkoopste ticket dat ik ook ooit heb gehad naar de filippijnen met uitz van award tickets
* De uren wat voor de een een slecht uur is misschien voor de ander een goed uur.  Zo kan ik bv met de laatste vlucht van Etihad gewoon gaan werken en 's avonds vertrekken, dus wat kunnen slapen op het vliegtuig en als ik daar was direct kunnen gaan slapen dus was vlug gewoon aan het tijdverschil.
* De duurtijd, indien ik klm en etihad vergelijk vanuit Brussel dan is dit bijna gelijk, ik verlies tijd met te wachten in abu dhabi maar omdat ik nog verder moet rijden maak ik dit makkelijk goed om uit manilla te raken en is de vlucht in bijna twee gelijke delen verdeeld in plaats van een heel kort stuk en een heel lang.
* de voordelen om met dezelfde maatschappij te vliegen, bij klm extra koffer, voorrang en toegang tot de lounge, nu dat sommige zijn weggevallen minder intresant om mee te vliegen
* enz

Ketelbinkie

#18
Het melden van een ticketprijs als een forumlid meent dat het een concurerende prijs is, is niks verkeerds mee. Dat een ander forumlid dan opmerkt dat de vliegtijd veels te lang is in vergelijking met een ander ticket, is voor een ieder de afweging tussen een goedkoper ticket en misschien een uurtje of wat langer onderweg of een duurder ticket en kortere vliegtijd. Waar Rich wel gelijk in heeft, is het late tijdstip van aankomst van de ETIHAD vlucht te MNL waardoor je geen aansluiting meer hebt op een binnenlandse vlucht, ervan uitgaande dat je eindbestemming niet MNL is maar elders in de Filipijnen. Onvermeld blijft de aankomsttijd van de Cathay vlucht te MNL. Wat betreft beenruimte; ik ben 180 cm lang en kan me, als ik met ETIHAD vlieg, best redelijk uitstrekken. Maar goed 7 cm langer kan net het verschil maken tussen wel/niet gerieflijk en comfortabel.

Ketelbinkie

Citaat van: innka3 op donderdag  8 december 2011, 18:27:12
mijn vrouw vliegt zaterdad met china southern ams/mnl  en retour voor 335 euri's
omdat ik nog 100.000 punt had van klm  :lachen:

Leuk om te vermelden, maar dat is appels met peren vergelijken. Als mijn buurman mij een ticket zou geven, kan ik posten: ik vlieg gratis.  :lachen: :lachen: