Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ter info: net geboekt voor juli 2012 met etihad

Gestart door jajest, woensdag 7 december 2011, 11:32:32

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Koen


Rich

Citaat van: Koen op zondag 25 december 2011, 21:39:49
Iemand ervaring met China Southern Airlines?


Ja, ik heb 3 keer met Southern gevlogen van Hongkong naar Guangzhou en dat is zo'n 16 jaar geleden. Waren oude toestellen maar verder niets op aan te merken.
Rich de Nederbelg.

shando

yup...onlangs met china southern gevlogen.

ze zijn ook lid van het Skyteam en gebruiken nieuwe Airbus toestellen van Ams-Guanzhou. Dit is trouwens de beste route.
qua tijden is het bijna gelijk aan KLM en Cathay Pacific. Een korte tussenstop van nog geen 2 uur.
entertainment ok, zelfde als met eerdergenoemde vliegmaatschappijen.
eten: 1 uur en laatste uur van de vlucht,dus neem wat snacks mee...

verder prima vlucht.

Willy

Omdat Joker mij wist te melden dat we verplicht een visum in ons paspoort moesten hebben alvorens we op het vliegtuig (Emirates) worden toegelaten, ben ik vandaag mijn visum gaan halen en ik moest er toch het fijne van weten of dat ook werkelijk klopt of je een visum nodig hebt om binnen te komen temeer omdat je zo wie zo vrijgesteld bent van een visum voor de eerste 21 dagen. Maar inderdaad als uit uw ticket blijkt dat u meer dan 21 dagen op het grondgebied verblijft dan dient u verplicht een visum te kunnen voorleggen. In het verleden heb ik dat nog al eens genegeerd en is men er blijkbaar niet over gevallen omdat er al verschillende visa in mijn paspoort geplekt waren van eerdere reizen. Omdat ik nu een nieuw paspoort moest aanschaffen zou het opgevallen zijn indien er geen visum in geplekt was.
Dus volgens Consul Van Bogaert is het dus wel degelijk verplicht indien je langer dan 21 dagen gaat. :crazy: :crazy:

Herbie

Ja ik neem altijd een oud paspoort mee, zo kan je aan tonen dat je ze in de Filipijnen ook krijgt. Ik heb nog maar één keer problemen daar mee gehad in Schiphol. Brussel ok lang  :thumb: maar tijden veranderen :negatief:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

gosternokke

Citaat van: Willy op zaterdag 31 december 2011, 11:28:37
Omdat Joker mij wist te melden dat we verplicht een visum in ons paspoort moesten hebben alvorens we op het vliegtuig (Emirates) worden toegelaten, ben ik vandaag mijn visum gaan halen en ik moest er toch het fijne van weten of dat ook werkelijk klopt of je een visum nodig hebt om binnen te komen temeer omdat je zo wie zo vrijgesteld bent van een visum voor de eerste 21 dagen. Maar inderdaad als uit uw ticket blijkt dat u meer dan 21 dagen op het grondgebied verblijft dan dient u verplicht een visum te kunnen voorleggen. In het verleden heb ik dat nog al eens genegeerd en is men er blijkbaar niet over gevallen omdat er al verschillende visa in mijn paspoort geplekt waren van eerdere reizen. Omdat ik nu een nieuw paspoort moest aanschaffen zou het opgevallen zijn indien er geen visum in geplekt was.
Dus volgens Consul Van Bogaert is het dus wel degelijk verplicht indien je langer dan 21 dagen gaat. :crazy: :crazy:

Nou dan hoop ik maar dat ze bij  Emirates geen problemen geen maken omdat we ook langere tijd in    :smiley-philippines:   willen verblijven en zonder visum vertrekken omdat we bij aankomst in manila een Balikbayan visum willen vragen. Wel hebben we dit papier van de ambassade uitgeprint
http://www.philembassy.nl/userfiles/file/061308%20Balikbayan%20Clarification.pdf      Maar kom ik nou aan boord hiermee of niet   ? :confused2:

Mawibata

Citaat van: gosternokke op zondag  1 januari 2012, 10:39:48
Citaat van: Willy op zaterdag 31 december 2011, 11:28:37
Omdat Joker mij wist te melden dat we verplicht een visum in ons paspoort moesten hebben alvorens we op het vliegtuig (Emirates) worden toegelaten, ben ik vandaag mijn visum gaan halen en ik moest er toch het fijne van weten of dat ook werkelijk klopt of je een visum nodig hebt om binnen te komen temeer omdat je zo wie zo vrijgesteld bent van een visum voor de eerste 21 dagen. Maar inderdaad als uit uw ticket blijkt dat u meer dan 21 dagen op het grondgebied verblijft dan dient u verplicht een visum te kunnen voorleggen. In het verleden heb ik dat nog al eens genegeerd en is men er blijkbaar niet over gevallen omdat er al verschillende visa in mijn paspoort geplekt waren van eerdere reizen. Omdat ik nu een nieuw paspoort moest aanschaffen zou het opgevallen zijn indien er geen visum in geplekt was.
Dus volgens Consul Van Bogaert is het dus wel degelijk verplicht indien je langer dan 21 dagen gaat. :crazy: :crazy:

Nou dan hoop ik maar dat ze bij  Emirates geen problemen geen maken omdat we ook langere tijd in    :smiley-philippines:   willen verblijven en zonder visum vertrekken omdat we bij aankomst in manila een Balikbayan visum willen vragen. Wel hebben we dit papier van de ambassade uitgeprint
http://www.philembassy.nl/userfiles/file/061308%20Balikbayan%20Clarification.pdf      Maar kom ik nou aan boord hiermee of niet   ? :confused2:

Ik zou me niet ongerust maken.
Nog geen probleem gehad bij Etihad 2x,  en ook niet bij de andere maatschappijen. We gaan steeds voor meer dan 21 dagen
Wel hadden we  steeds een copie van de huwelijksakte bij, en je moet samen arriveren in de  :smiley-philippines: .

:daag:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

antzan

Wij hebben nog nooit problemen gehad i.v.m. visa .
Boeken doen we steeds bij Kirschner Reisen in Keulen .
Deze hebben ook Balik Bayan Tickets !
En inderdaad , samen reizen , en je krijgt het B.B visum
meteen aan het loket .
Zorg dat je ook de 2 customers papieren hebt ingevuld .
Deze krijg je al in het vliegtuig .
Antzan


Foodmaster

gosternokke

NOu, ik maak me ook geen zorgen over dat BB-visum, maar over entuele weigering van Emirates ons te laten boarden, ivm we voor langere tijd gaan zonder visum.