Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ter info: net geboekt voor juli 2012 met etihad

Gestart door jajest, woensdag 7 december 2011, 11:32:32

Vorige topic - Volgende topic

mork2007

Citaat van: Willy op zaterdag 31 december 2011, 11:28:37
Omdat Joker mij wist te melden dat we verplicht een visum in ons paspoort moesten hebben alvorens we op het vliegtuig (Emirates) worden toegelaten, ben ik vandaag mijn visum gaan halen en ik moest er toch het fijne van weten of dat ook werkelijk klopt of je een visum nodig hebt om binnen te komen temeer omdat je zo wie zo vrijgesteld bent van een visum voor de eerste 21 dagen. Maar inderdaad als uit uw ticket blijkt dat u meer dan 21 dagen op het grondgebied verblijft dan dient u verplicht een visum te kunnen voorleggen. In het verleden heb ik dat nog al eens genegeerd en is men er blijkbaar niet over gevallen omdat er al verschillende visa in mijn paspoort geplekt waren van eerdere reizen. Omdat ik nu een nieuw paspoort moest aanschaffen zou het opgevallen zijn indien er geen visum in geplekt was.
Dus volgens Consul Van Bogaert is het dus wel degelijk verplicht indien je langer dan 21 dagen gaat. :crazy: :crazy:

Kun je nog altijd bij Consul Van Bogaert terecht voor een visum tot 59 dagen?

jiggy

Citaat van: mork2007 op dinsdag  3 januari 2012, 16:16:48
Kun je nog altijd bij Consul Van Bogaert terecht voor een visum tot 59 dagen?

Ik ben er in ieder geval nog geweest op zaterdag 10 december....

Willy

Afgelopen zaterdag geweest. 9u10 binnen om 9u30 was alles al in orde. Met de Consul gepraat en hij zou nog 2 jaar verder doen.

mork2007

Willy en Jiggy, bedankt voor de reactie.  Het is 15 jaar geleden dat ik nog bij Peter Van Bogaert was.  Ik herinner me toen dat je vaak geluk moest hebben dat hij zelf niet op de Filipijnen was in de periode als je een visum nodig hebt.  Ik zal eens contact met hem opnemen.

jajest


waarom hebben jullie een visum nodig voor je zoek aan de phils ? Indien gehuwd, heb je dat toch niet nodig ?

Amice

Citaat van: jajest op woensdag 18 januari 2012, 09:14:53

waarom hebben jullie een visum nodig voor je zoek aan de phils ? Indien gehuwd, heb je dat toch niet nodig ?

Indien getrouwd met een filipina maakt jou dat nog geen inwoner van de filippijnen, aldus ben je gewoon tourist, maar kun je wel als je vrouw jou begeleid tijdens de vlucht en aankomst op NAIA een balikbayan stempel krijgen waardoor je (als tourist) maximaal 1 jaar mag blijven.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jajest


inderdaad, dat is waar ik op doelde: de balikbayan stempel.

ik vraag me af of de nationaliteit van je vrouw dan ook een rol speelt...

wij zijn 20 jaar getrouwd en mijn vrouw is sinds lang belg (maar bezit geen filippijns paspoort meer). Wij hebben nog nooit problemen gehad om de balikbayan stempel te verkrijgen.

Maar mijn schoonbroer is pas sinds één jaar getrouwd en zijn vrouw is nog filippijnse (bezit nog geen belgische nationalieit) ... zou dat iets uitmaken ?

marc

Luke

Citaat van: jajest op woensdag 18 januari 2012, 09:55:30

inderdaad, dat is waar ik op doelde: de balikbayan stempel.

ik vraag me af of de nationaliteit van je vrouw dan ook een rol speelt...

wij zijn 20 jaar getrouwd en mijn vrouw is sinds lang belg (maar bezit geen filippijns paspoort meer). Wij hebben nog nooit problemen gehad om de balikbayan stempel te verkrijgen.

Maar mijn schoonbroer is pas sinds één jaar getrouwd en zijn vrouw is nog filippijnse (bezit nog geen belgische nationalieit) ... zou dat iets uitmaken ?

marc


Als de GEBOORTEPLAATS in eender welk paspoort "Philippines" of "Filipijnen" leest dan is er al bewijs dat de persoon tenminste 1 Filipijnse ouder heeft. Anders zal een geboorteakte uitsluitsel geven.

Een Balikbayanvisum is een speciaal toeristenvisum en betekend niet dat je zomaar zaken kan doen of dezelfde rechten bezit als een Filipino. je bent en blijft een toerist!


mork2007

Citaat van: jajest op woensdag 18 januari 2012, 09:14:53

waarom hebben jullie een visum nodig voor je zoek aan de phils ? Indien gehuwd, heb je dat toch niet nodig ?
Mijn vrouw gaat niet mee, ze kan geen verlof krijgen op haar werk.  En ik heb de toelating gekregen om eens alleen te gaan...  :thumb:

Amice

Citaat van: jajest op woensdag 18 januari 2012, 09:55:30

inderdaad, dat is waar ik op doelde: de balikbayan stempel.

ik vraag me af of de nationaliteit van je vrouw dan ook een rol speelt...

wij zijn 20 jaar getrouwd en mijn vrouw is sinds lang belg (maar bezit geen filippijns paspoort meer). Wij hebben nog nooit problemen gehad om de balikbayan stempel te verkrijgen.

Maar mijn schoonbroer is pas sinds één jaar getrouwd en zijn vrouw is nog filippijnse (bezit nog geen belgische nationalieit) ... zou dat iets uitmaken ?

marc


Indien je in de filippijnen getrouwd bent en het marriagecertificate meeneemt,kunnen ze de bb stamp ook geven. Het maakt daarbij niet uit of het gaat om een filippijnse national of gewezen national. BB stamp geeft je als tourist het recht langer te blijven om familie te bezoeken.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent