geld overmaken naar filippijnen (western union)

Gestart door boky, maandag 19 december 2011, 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

Myosotis

laatste keer had ik ook met de wu een bedrag over gemaakt maar betaalde voor transfer 17 euro enigste mooi aan de wu is dat ze het al binnen een half uur op ken halen
met Money trans heb ik geen ervaring! 

jiggy

Citaat van: Myosotis op woensdag 28 december 2011, 12:26:36
laatste keer had ik ook met de wu een bedrag over gemaakt maar betaalde voor transfer 17 euro enigste mooi aan de wu is dat ze het al binnen een half uur op ken halen
met Money trans heb ik geen ervaring! 

ook met Moneytrans is het geld onmiddellijk beschikbaar, uiteraard altijd rekening houdend met het tijdsverschil qq openingsuren van de kantoren....

polowonder

Heeft iemand hier http://www.exchange4free.ph/ ervaring mee?

Volgens hun website is het gratis, maar hoe werkt het? Hebben zij hier (Vlaanderen) kantoren? Hoe is hun ratio voor het wisselen?

Dit staat in hun FAQ's:

What are the benefits of using Exchange4free money transfers?

Exchange4free provide the cheapest and fastest Philippines money transfer service with a global payout network offering the following money transfer services:

   Bank Transfers: Payment into a bank account
   Cash collections: At over 250,000 money transfer payout points globally
   Mobile Money Transfers: You can have money credited onto a mobile phone in various countries worldwide

Our Philippines money transfer system ensures both guaranteed best exchange rates and lowest costs.

Banks will charge their clients the following fees for Philippines money transfers:

   Huge spreads and margins on the exchange rate
   International transfer fees
   Commissions
   Your receiving bank may also charge you a deposit fee for receiving your money!
   You will also need to spend time going into your bank branch for Philippines money transfer services

Exchange4free offer our Philippines money transfer clients the following benefits:

   Guaranteed best exchange rates where we will beat any quote
   Direct money transfers - save between 5-15%
   NO FEES to transfer your money
   NO DEPOSIT FEES at receiving banks
   NO HIDDEN COSTS
   ZERO COMMISSIONS
   Book a live exchange rate online or call for a quote
   Safe and Secure online system 24 hours a day, 7 days a week
   Cash payouts at over 250,000 locations worldwide
   Fully registered and regulated money transfer agency

Our objective is to be the low cost money transfer provider in each country in which we operate offering a state of the art money transfer system and superior service capability.


Kano

Nou ja gratis is het natuurlijk niet. Men berekent een hogere wisselkoers dan de interbank rate en dat is hun winst.  Vreemd genoeg kun je niet direct zien welke koers zij gebruiken. Zo te lezen kan uitbetaling plaatsvinden bij elke BPI bank. Weet niet of je een kantoor nodig hebt om geld over te maken of dat het ook per internetbetaling kan.
Ik zou zeggen waag er eens een email aan en stel je vragen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

veromie

hello vlaamse vrienden wij doen almets iets opsturen toe de :smiley-philippines: met LCC te aalst in de Vrijheidstraat 8 te aalst  en de wisselkoers is nog geen 1 peso veschil en de transferwerk = 4euro en de 5 de keer gratis hopend u hiermee van dienst te zijn geweest :thumb:

Mawibata

Citaat van: jiggy op zondag 25 december 2011, 17:52:57
Ook ik kan Moneytrans zeer aanbevelen.
Zoals reeds vermeld hierboven : amper 5 euro kosten, DIREKT geld beschikbaar en ook nagekeken : een betere koers dan W.U. (toch die dag)
Als je dit alles optelt kan je tientallen euro's uitsparen, of anders bekeken : opsturen.



Wij zijn ook zeer tevreden met Moneytrans. Goedkoop, goede koers   :thumb:   :thumb:



Citaat van: jiggy op zondag 25 december 2011, 17:52:57


Jammer genoeg is de website van Moneytrans niet veel soeps en staan lang niet alle kantoren vermeld.
Zo zag ik onlangs nog een bord hangen in Zelzate (ca 12000 inw.) zodat ik vermoed dat er nog heel wat kantoren zijn buiten de grote steden.


Gelijk heb je, het kantoor in MOL staat ook niet op hun site    :weetikniet:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Luc

Citaat van: Mawibata op woensdag  7 maart 2012, 21:10:54

Wij zijn ook zeer tevreden met Moneytrans. Goedkoop, goede koers   :thumb:   :thumb:


Zijn ook een keertje in Mol geweest maar nu is er in Hasselt RIA Money transfer  :jajaja:

Ongeveer hetzelfde als Moneytrans.



http://www.riafinancial.com/Default.aspx
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

vvjoris

Citaat van: Mawibata op woensdag  7 maart 2012, 21:10:54
Citaat van: jiggy op zondag 25 december 2011, 17:52:57
Ook ik kan Moneytrans zeer aanbevelen.
Zoals reeds vermeld hierboven : amper 5 euro kosten, DIREKT geld beschikbaar en ook nagekeken : een betere koers dan W.U. (toch die dag)
Als je dit alles optelt kan je tientallen euro's uitsparen, of anders bekeken : opsturen.



Wij zijn ook zeer tevreden met Moneytrans. Goedkoop, goede koers   :thumb:   :thumb:



Citaat van: jiggy op zondag 25 december 2011, 17:52:57


Jammer genoeg is de website van Moneytrans niet veel soeps en staan lang niet alle kantoren vermeld.
Zo zag ik onlangs nog een bord hangen in Zelzate (ca 12000 inw.) zodat ik vermoed dat er nog heel wat kantoren zijn buiten de grote steden.


Gelijk heb je, het kantoor in MOL staat ook niet op hun site    :weetikniet:

Moneytrans scheelt niet zoveel met Western Union, ietske minder schandalig duur. Komiek bij WU is wel dat transfer rates bvb in Singapore en Hong Kong wel menselijk zijn, om van hier uit België te versturen moet je echt bereid zijn geld weg te smijten, bij een laat ons zeggen gemiddelde transfer, van een 100 - 150 euro is het 4 keer zo duur als LCC (15.50 euro tov 4 euro), en je krijgt de slechtst mogelijke wisslkoers. Dus WU enkel te gebruiken bij hoogdringendheid (geld is er onmiddelijk), anders altijd LCC....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

Nederlanders kunnen gebruik maken van Surichange.nl. Kosten zijn â,¬ 5 ongeacht het bedrag. Goede wisselkoers. Bedragen van â,¬2000 of meer moeten wel verklaard worden.
Niettemin ben ik wel benieuwd naar wat exchange4free kan betekenen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

shando

Citaat van: Kano op donderdag  8 maart 2012, 00:45:13
Nederlanders kunnen gebruik maken van Surichange.nl. Kosten zijn â,¬ 5 ongeacht het bedrag. Goede wisselkoers. Bedragen van â,¬2000 of meer moeten wel verklaard worden.
Niettemin ben ik wel benieuwd naar wat exchange4free kan betekenen.

Heb m'n twijfels over exchange4free. Ik heb het vluchtig bekeken maar volgens mij ontbreek er nog wat informatie. Ik kan het verkeerd hebben.