geld overmaken naar filippijnen (western union)

Gestart door boky, maandag 19 december 2011, 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Een ID heb je in alle soorten en maten en kun je bij wijze van spreken op de hoek van de straat laten maken  :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Citaat van: Quezonboy op zondag  5 augustus 2012, 12:51:32
Citaat van: westhoek op zondag  5 augustus 2012, 07:36:05
Een vraag bij dit topic : kan een minderjarige geld afhalen via WU of andere overdracht geld ?
Jawel maar ze moet dan wel een geldig ID bewijs hebben, in veel landen hebben minderjarigen die niet.
Als ze nog op school zitten dan hebben ze in de phils een school ID, maar minderjarig is minderjarig uiteraard.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Marinero

Trouwens:

Met Western Union geld overmaken naar een  bankrekening in :smiley-philippines: is nu tijdelijk even gratis!

SaginBanana

Citaat van: Marinero op maandag  6 augustus 2012, 04:45:29
Trouwens:

Met Western Union geld overmaken naar een  bankrekening in :smiley-philippines: is nu tijdelijk even gratis!

Haha met een wisselkoers van 1 euro is 1 peso zeker :lachen:

milagros

Hallo, heeft er van jullie allen iemand ervaring met het sturen van euro's naar een euro rekening in de filipijnen via moneytrans of enig ander agentschap?

vvjoris

Citaat van: milagros op maandag 27 augustus 2012, 23:16:54
Hallo, heeft er van jullie allen iemand ervaring met het sturen van euro's naar een euro rekening in de filipijnen via moneytrans of enig ander agentschap?


Ik weet enkel dat je via LCC rechtstreeks naar een BDO rekening kan sturen.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Ik wou snel even nog 50 euro sturen naar Janice zodat ze een beetje nieuwjaar kan vieren ...

LCC hier in Antwerpen is open van 9u 's morgens op weekdagen, maar vandaag blijkbaar zonder enige aankondiging gesloten ...

Geen probleem, ik zal eens langs moneytrans sturen, is vlakbij op De Keyserlei, eerst koffietje drinken, want pas open om 9u30

Om 9u30 binnen bij Moneytrans, ze vragen eventjes te wachten ... computer moet gestart worden, en blijkbaar moeten ze eerst hun cash geld tellen .... Na 20 minuten kunnen ze me verderhelpen ...

Ondertussen heb ik de affichkes gelezen ...naar Afrika ... Zuid Amerika ... 'money there in minutes' ...

Ik vraag hoeveel de 'rate' is om te sturen, en waar kan afgehaald worden ...'depends what city'... Cebu ...ahhh Banco De Oro, Cebuano L'hullier...dus das ok want Cebuano heeft offices die 24/7 open zijn .... maar zegt de dame...jet is vandaag 31/12 dus kan het zijn dat het geld er pas is 2 of 3 januari

:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Conclusie:
Moneytrans = useless

Dan maar naar Western Union => 8.50 euro om te sturen en slechte wisselkoers 50.94

Conclusie:
Western Union = maffia

Had ik maar gewoon on line met Coinstar verstuurd.... 5 euro kost, koers 52.50 en geen nutteloze verplaatsing van 2 uur ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: vvjoris op maandag 31 december 2012, 10:51:18
Ik wou snel even nog 50 euro sturen naar Janice zodat ze een beetje nieuwjaar kan vieren ...

LCC hier in Antwerpen is open van 9u 's morgens op weekdagen, maar vandaag blijkbaar zonder enige aankondiging gesloten ...

Geen probleem, ik zal eens langs moneytrans sturen, is vlakbij op De Keyserlei, eerst koffietje drinken, want pas open om 9u30

Om 9u30 binnen bij Moneytrans, ze vragen eventjes te wachten ... computer moet gestart worden, en blijkbaar moeten ze eerst hun cash geld tellen .... Na 20 minuten kunnen ze me verderhelpen ...

Ondertussen heb ik de affichkes gelezen ...naar Afrika ... Zuid Amerika ... 'money there in minutes' ...

Ik vraag hoeveel de 'rate' is om te sturen, en waar kan afgehaald worden ...'depends what city'... Cebu ...ahhh Banco De Oro, Cebuano L'hullier...dus das ok want Cebuano heeft offices die 24/7 open zijn .... maar zegt de dame...jet is vandaag 31/12 dus kan het zijn dat het geld er pas is 2 of 3 januari

:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Conclusie:
Moneytrans = useless

Dan maar naar Western Union => 8.50 euro om te sturen en slechte wisselkoers 50.94

Conclusie:
Western Union = maffia

Had ik maar gewoon on line met Coinstar verstuurd.... 5 euro kost, koers 52.50 en geen nutteloze verplaatsing van 2 uur ....

En alsof dat nog nuet genoeg was... Ik stuurde onderstaande boodschap via de WU website:

Belgiƫ-Antwerpen-Joris VV naar Filippijnen-Cebu--Janice A MTCN xxxxxx(code) via travelex Astridplein Antwerpen - Weigering uitbetaling in WU Colonade, Cebu wegens een schrijffout in de naam van de ontvanger. De schrijffout staat in het computersysteem van Western Union, en er is al eerder uitbetaald, met gebruik van dezelfde foutieve naam. Niet alleen is WU de duurste om transacties te doen, geeft het de slechtste wisselkoersen van de markt, liegt het betreffende kosten op hun website, er moet zo nodig nog wat moeilijk gedaan worden over uitbetaling, wat is dat voor zever als iemand de code en het exacte bedrag kan geven kan u toch gewoon uitbetalen? Hoe lossen we dit op?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Citaat van: vvjoris op maandag 31 december 2012, 10:51:18
Ik wou snel even nog 50 euro sturen naar Janice zodat ze een beetje nieuwjaar kan vieren ...

LCC hier in Antwerpen is open van 9u 's morgens op weekdagen, maar vandaag blijkbaar zonder enige aankondiging gesloten ...

Geen probleem, ik zal eens langs moneytrans sturen, is vlakbij op De Keyserlei, eerst koffietje drinken, want pas open om 9u30

Om 9u30 binnen bij Moneytrans, ze vragen eventjes te wachten ... computer moet gestart worden, en blijkbaar moeten ze eerst hun cash geld tellen .... Na 20 minuten kunnen ze me verderhelpen ...

Ondertussen heb ik de affichkes gelezen ...naar Afrika ... Zuid Amerika ... 'money there in minutes' ...

Ik vraag hoeveel de 'rate' is om te sturen, en waar kan afgehaald worden ...'depends what city'... Cebu ...ahhh Banco De Oro, Cebuano L'hullier...dus das ok want Cebuano heeft offices die 24/7 open zijn .... maar zegt de dame...jet is vandaag 31/12 dus kan het zijn dat het geld er pas is 2 of 3 januari

:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Conclusie:
Moneytrans = useless

Dan maar naar Western Union => 8.50 euro om te sturen en slechte wisselkoers 50.94

Conclusie:
Western Union = maffia

Had ik maar gewoon on line met Coinstar verstuurd.... 5 euro kost, koers 52.50 en geen nutteloze verplaatsing van 2 uur ....


Wij zijn afgelopen zaterdag bij LCC in Antwerpen geweest want mijn vrouw moest geld overmaken voor haar kinderen. De rate was : 53.29   :thumb:
Rich de Nederbelg.

vvjoris

De rate was : 53.29   

53.29 - 50.94 = 2.35 verschil

kost LCC 4 - kost WU 8.5

Om de 14 dagen sturen = 26 keer per jaar

100 euro per transfer = 100 x 4.5 = 450 euro

26 x 100 x 2.35 pesos = 6110 pesos = 115 euro

NIET met Western Union sturen, 200 euro bijleggen en het vliegticket (laagseizoen) naar  :smiley-philippines: is betaald ...

WU is dus slechts in zeer uitzonderlijke gevallen te gebruiken....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.