Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat betekent €100 voor een Nederlander/Belg?

Gestart door PHwaarde, maandag 14 mei 2012, 18:28:34

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Nu de â,¬ echt in een vrije val is geraakt, kunnen we net zo goed een slotje gooien op het topic "Wat betekent â,¬100 voor een Filippino" & een nieuw openen voor onszelf *zelfmedelijden*

Phille

Citaat van: PHwaarde op maandag 14 mei 2012, 18:28:34
Nu de â,¬ echt in een vrije val is geraakt, kunnen we net zo goed een slotje gooien op het topic "Wat betekent â,¬100 voor een Filippino" & een nieuw openen voor onszelf *zelfmedelijden*

EN hoe moeten we jou vraag interpreteren, 100 â,¬ in België/Nederland, of 100 â,¬ in de Filipijnen?  :weetikniet:

Quezonboy


gosternokke

Eeen maand ?      1 mandje boodschappen zul je bedoelen    :lachen:    Nee zonder dollen gebeurt wel dat ik voor 1 kar boodscappen  meer dan 100 euro kwijt ben

Kano

Ook ik ben de laatste tijd steeds vaker aan een karretje boodschappen zo rond de â,¬ 100 kwijt en dan zitten daarin geen bijzonder luxe of import artikelen. Een paar jaar geleden was dit nog rond â,¬ 60.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Idem dito de supermarkt prijzen in de phils verschillen denk ik niet veelmet Nederland en zijn de laatste jaren behoorlijk gestegen.

Meest opvallende was wel de suiker die tijdens de verkiezingen omhoogschoten en nu weer op normaal niveau zijn. Noynoy was duidelijk zijn verkiezingskas aan t spekken toen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Als je import producten koopt in de supermarkt, dan kom je niet heel ver met 100 euro. Supermarkten vind ik hier best redelijk aan de prijs.

Als je op de wetmarket alleen vis, vlees en gulay (groenten) koopt dan kun je met 100 euro best een aantal weken vooruit.


gosternokke

Nee hoor ik koop nooit geen import, lokale producten zijn al duur genoeg.  Wacht dacht je van de dingen die ik op mijn brood smeer ?    Smeerkaas wat ze hier in  :smiley-philippines: cheesewis noemen van magnolia kost 55 peso in Palawan= is dus 1 euro.
  Of dat andere voor op brood Sandwichspread van Ladys choice  kost meer dan 60 peso voor een potje hier.   Dat zijn prijzen die vergelijkbaar zijn met de nederlandse supermarkt.

Quezonboy

Citaat van: gosternokke op dinsdag 15 mei 2012, 00:48:57
Eeen maand ?      1 mandje boodschappen zul je bedoelen    :lachen:    Nee zonder dollen gebeurt wel dat ik voor 1 kar boodscappen  meer dan 100 euro kwijt ben
Ik ben alleenstaand  :applaus: dat scheelt natuurlijk.

josv

Citaat van: Quezonboy op dinsdag 15 mei 2012, 14:06:21
Citaat van: gosternokke op dinsdag 15 mei 2012, 00:48:57
Eeen maand ?      1 mandje boodschappen zul je bedoelen    :lachen:    Nee zonder dollen gebeurt wel dat ik voor 1 kar boodscappen  meer dan 100 euro kwijt ben
Ik ben alleenstaand  :applaus: dat scheelt natuurlijk.

Maar je woont niet in de  :smiley-philippines:  :confused2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....