Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat betekent €100 voor een Nederlander/Belg?

Gestart door PHwaarde, maandag 14 mei 2012, 18:28:34

Vorige topic - Volgende topic

huisman45

Citaat van: shando op woensdag 16 mei 2012, 08:39:23
Citaat van: huisman45 op woensdag 16 mei 2012, 06:08:47
ook nu niet meer :jajaja: :jajaja:

Dan ben je vast de 65 al gepasseerd... :lachen: :lachen: :lachen: :floet:
ben 53 sinds kort,
werk niet heb mijn eigen pensioen,
woon heerlijk in Davao,
ben voor de rest van mijn leven met vakantie.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Phille


"De Federale Overheidsdienst Economie heeft onderstaande cijfers bekend gemaakt omtrent het gemiddeld inkomen in België (cijfers zijn van 2009).

Dit bedraagt gemiddeld 3027 bruto. Belangrijk is hierbij dat dit het gemiddelde is, daar de mediaan op 2640â,¬ bruto per maand ligt (50% van de loontrekkenden verdienen dus minder dan 2640â,¬ bruto per maand)."

Rekening houdende met bovenstaande statistiek is 100,00 â,¬ veel geld zou ik denken, tenzij de leden hier er een andere mening over hebben uiteraard  :weetikniet:, in elk geval is het veel om zomaar even weg te geven, gratis voor niks.

Om even een snelle berekening te maken.

Mediaan is 2.640,00 â,¬ bruto de maand, dat is dus om en bij de +/- 1.650,00 â,¬ netto schat ik (voor alleenstaande).

Gemiddeld wordt er 50% besteed aan huisvesting, dit is dan 825,00 euro (huur + electriciteit + water + verzekeringen).

Normaal gezien beschikt men over een wagen, kost hiervoor zal toch wel al snel 200,00 de maand zijn.

Blijft er 625,00 over.

Dit is per week dus om en bij de 150,00 â,¬ voor eten en andere dingen.

Dan lijkt mij 100,00 dus veel geld.  :weetikniet:




shando

Citaat van: huisman45 op woensdag 16 mei 2012, 11:07:42
Citaat van: shando op woensdag 16 mei 2012, 08:39:23
Citaat van: huisman45 op woensdag 16 mei 2012, 06:08:47
ook nu niet meer :jajaja: :jajaja:

Dan ben je vast de 65 al gepasseerd... :lachen: :lachen: :lachen: :floet:
ben 53 sinds kort,
werk niet heb mijn eigen pensioen,
woon heerlijk in Davao,
ben voor de rest van mijn leven met vakantie.

tja, met een eigen pensioen zat ik dan ook al aan het strand met een bukojuice  :biggrinn:

vvjoris

Citaat van: Phille op woensdag 16 mei 2012, 12:01:33

"De Federale Overheidsdienst Economie heeft onderstaande cijfers bekend gemaakt omtrent het gemiddeld inkomen in België (cijfers zijn van 2009).

Dit bedraagt gemiddeld 3027 bruto. Belangrijk is hierbij dat dit het gemiddelde is, daar de mediaan op 2640â,¬ bruto per maand ligt (50% van de loontrekkenden verdienen dus minder dan 2640â,¬ bruto per maand)."

Rekening houdende met bovenstaande statistiek is 100,00 â,¬ veel geld zou ik denken, tenzij de leden hier er een andere mening over hebben uiteraard  :weetikniet:, in elk geval is het veel om zomaar even weg te geven, gratis voor niks.

Om even een snelle berekening te maken.

Mediaan is 2.640,00 â,¬ bruto de maand, dat is dus om en bij de +/- 1.650,00 â,¬ netto schat ik (voor alleenstaande).

Gemiddeld wordt er 50% besteed aan huisvesting, dit is dan 825,00 euro (huur + electriciteit + water + verzekeringen).

Normaal gezien beschikt men over een wagen, kost hiervoor zal toch wel al snel 200,00 de maand zijn.

Blijft er 625,00 over.

Dit is per week dus om en bij de 150,00 â,¬ voor eten en andere dingen.

Dan lijkt mij 100,00 dus veel geld.  :weetikniet:





Dat is een goeie analyse....1650 netto op 22 werkdagen gemiddeld per maand is 75 euro per dag....daar moet dus meer dan de helft van de mensen hun bed voor uit....met 75 euro per dag heb je in  :smiley-philippines: natuurlijk ruim voldoende....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Phille

#24
Citaat van: vvjoris op woensdag 16 mei 2012, 14:02:26
Citaat van: Phille op woensdag 16 mei 2012, 12:01:33

"De Federale Overheidsdienst Economie heeft onderstaande cijfers bekend gemaakt omtrent het gemiddeld inkomen in België (cijfers zijn van 2009).

Dit bedraagt gemiddeld 3027 bruto. Belangrijk is hierbij dat dit het gemiddelde is, daar de mediaan op 2640â,¬ bruto per maand ligt (50% van de loontrekkenden verdienen dus minder dan 2640â,¬ bruto per maand)."

Rekening houdende met bovenstaande statistiek is 100,00 â,¬ veel geld zou ik denken, tenzij de leden hier er een andere mening over hebben uiteraard  :weetikniet:, in elk geval is het veel om zomaar even weg te geven, gratis voor niks.

Om even een snelle berekening te maken.

Mediaan is 2.640,00 â,¬ bruto de maand, dat is dus om en bij de +/- 1.650,00 â,¬ netto schat ik (voor alleenstaande).

Gemiddeld wordt er 50% besteed aan huisvesting, dit is dan 825,00 euro (huur + electriciteit + water + verzekeringen).

Normaal gezien beschikt men over een wagen, kost hiervoor zal toch wel al snel 200,00 de maand zijn.

Blijft er 625,00 over.

Dit is per week dus om en bij de 150,00 â,¬ voor eten en andere dingen.

Dan lijkt mij 100,00 dus veel geld.  :weetikniet:





Dat is een goeie analyse....1650 netto op 22 werkdagen gemiddeld per maand is 75 euro per dag....daar moet dus meer dan de helft van de mensen hun bed voor uit....met 75 euro per dag heb je in  :smiley-philippines: natuurlijk ruim voldoende....

Tjien  :denk: ik dacht dat de vraag was hoeveel 100,00 â,¬ betekent voor een Nederland/Belg in Nederland of België ...  :weetikniet:

Als je dan toch over leven in de Filipijnen hebt en je nog niet aan pensioen gerechtigde leeftijd toe bent, wil ik eens weten hoe je in de Filipijnen over een inkomen kan beschikken van 75,00 â,¬ per dag  :weetikniet: dat zou betekenen dat je per maand 90.000 pesos moet verdienen ... ik wil dat nog zien gebeuren  :jajaja: ...

vvjoris

Citaat

Als je dan toch over leven in de Filipijnen hebt en je nog niet aan pensioen gerechtigde leeftijd toe bent, wil ik eens weten hoe je in de Filipijnen over een inkomen kan beschikken van 75,00 â,¬ per dag  :weetikniet: dat zou betekenen dat je per maand 90.000 pesos moet verdienen ... ik wil dat nog zien gebeuren  :jajaja: ...

pensioen van 1200 euro en businessje dat 25000 pesos per maand winst oplevert en je bent er é....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

josv

Citaat van: vvjoris op woensdag 16 mei 2012, 14:22:38
Citaat

Als je dan toch over leven in de Filipijnen hebt en je nog niet aan pensioen gerechtigde leeftijd toe bent, wil ik eens weten hoe je in de Filipijnen over een inkomen kan beschikken van 75,00 â,¬ per dag  :weetikniet: dat zou betekenen dat je per maand 90.000 pesos moet verdienen ... ik wil dat nog zien gebeuren  :jajaja: ...

pensioen van 1200 euro en businessje dat 25000 pesos per maand winst oplevert en je bent er é....

Als ik pensioen had van 1200 euro dan kon je van mij die hele business in de fik steken  :applaus:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

yepyep

Tip: koop een (franchise) food stall (of meerdere) en plaats deze op strategische plaatsen en als de locatie over voldoende foot traffic beschikt en het product ook goed is, dan is 75 euro winst per dag best te halen.




yepyep

Locaties: denk aan bus stations, trein stations, drukke malls en in Cebu kan je denken aan call centers.

Gewilde producten zijn kippenvleugeltjes, siomai e.d.

shando

 :lachen:
Citaat van: josv op woensdag 16 mei 2012, 14:31:47
Citaat van: vvjoris op woensdag 16 mei 2012, 14:22:38
Citaat

Als je dan toch over leven in de Filipijnen hebt en je nog niet aan pensioen gerechtigde leeftijd toe bent, wil ik eens weten hoe je in de Filipijnen over een inkomen kan beschikken van 75,00 â,¬ per dag  :weetikniet: dat zou betekenen dat je per maand 90.000 pesos moet verdienen ... ik wil dat nog zien gebeuren  :jajaja: ...

pensioen van 1200 euro en businessje dat 25000 pesos per maand winst oplevert en je bent er é....

Als ik pensioen had van 1200 euro dan kon je van mij die hele business in de fik steken  :applaus:

:thumb: :lachen: