Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

grond kopen in Cebu

Gestart door dolfijn76, vrijdag 8 mei 2009, 10:14:47

Vorige topic - Volgende topic

Lenn

Citaat van: opinie op vrijdag 15 mei 2009, 01:44:27
Het probleem is vaak als men grond of huis wil herverkopen dat dit zelden lukt. Tenzij met verlies.

Bekijk grond en huis kopen ginder als het kopen van een auto: je hebt het "nodig" maar vanaf de dag van aankoop vermindert het in waarde en je krijgt nooit je geld helemaal terug bij verkoop. Of je moet een mooiprater zijn en het aan een buitenlander veel te duur verkopen.
Inburgeren heet dat. :haha:
Het hangt er maar vanaf wat de prijs is van een huis.Zo heb ik een foreclosed property gekocht v/d bank.
Kan het zeker met winst verkopen.

dolfijn76

Lenn om zo'n foreclosed property te kopen via de bank hoe ben je daar dan op gekomen?  Wordt dat ook kenbaar gemaakt in lokale bladen of zo?

Lenn

heel veel banken hebben hun eigen lijst met foreclosed properties.Dus je moet alle banken langs die dit aanbieden.
Ikzelf heb 6mnd intensief lopen zoeken voordat ik iets kocht.Maar het resultaat mag er zijn.

Luc

Is dat een lijst met vaste prijzen of kun je nog afbieden?
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

dolfijn76

Is dat bij al de banken of de grootbanken.  Is het mogelijk om een lijst te geven van de banken die dit doen?

Lenn

Er valt ook nog af te dingen.In mijn geval was de vraagprijs 7mil. en gekregen voor 5mil.Dat was de BPI bank.
Ikzelf heb alleen bij de wat grotere banken gekeken.Zoek maar op internet.
Als je een goedkoop huisje zoekt is er ook het pag-ibig.

Digos


Citaat van: Lenn op zaterdag 16 mei 2009, 13:49:13
heel veel banken hebben hun eigen lijst met foreclosed properties.Dus je moet alle banken langs die dit aanbieden.
Ikzelf heb 6mnd intensief lopen zoeken voordat ik iets kocht.Maar het resultaat mag er zijn.

Wat bedoelen ze juist met foreclosed properties? Ik neem aan dat dat huizen zijn die door de bank zijn aangeslagen van mensen die hun lening niet meer konden terugbetalen of ben ik verkeerd?

CitaatMaar het resultaat mag er zijn.

Kunnen we dat ergens bekijken?

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Lenn

Inderdaad, door de bank teruggenomen.

Ik ga er geen fotos van plaatsen.
Het lot is 1000m2, en het huis 400m2 in davao city.

Guadalupe

Ben destijds ook bij vele banken langs geweest voor foreclosures.
Vooral de Landbank had een lange lijst.

Hier een lijst met assets for sale,dus niet alleen foreclosures.

http://www.foreclosurephilippines.com/2009/03/directory-of-philippine-banks-with.html
Wie lacht niet wie de mens beziet.

opinie

Men dient steeds uit te kijken met de papieren van aangeboden gronden/huizen.
Niet alleen of de papieren echt zijn maar ook of de verkoper wel echt is wie hij/zij zegt te zijn.

Getuige hiervan is een recent krantenartikel dat verscheen in de Philstar :link:




Updated May 15, 2009 12:00 AM

CEBU, Philippines — A woman who allegedly pawned the property owned by another woman using a fake land title was placed under arrest by members of the Criminal Investigation and Detection Group yesterday morning.

The CIDG arrested Nimfa Cañizares, 32, by virtue of a warrant issued by Regional Trial Court Judge Gilbert Moises.

Cañizares is a resident of barangay Cansojong, Talisay City but the arrest was made in Legaspi Street, near the Patria de Cebu.

The complainant, Constancia Labao, 70, of barangay Mambaling said she first met Cañizares through a certain Mary Ann Pipino a few years ago and Cañizares eventually became her house help. Labao said Cañizares appeared to be a good woman, thus, she trusted her.

Labao said it could be during Cañizares' stay at her house when the suspect stole the land title of her 275-square-meter property in Banilad, Mandaue City and some jewelry costing P1 million she had placed inside an attaché case.

Labao said she later learned that Cañizares had pawned the property at Lambert Lending Company along V. Rama Avenue in barangay Guadalupe. The property reportedly costs P3 million but Cañizares allegedly pawned it for only P408,000.

However, it was also found out that Cañizares pawned the property using fake documents, as confirmed by the Mandaue City Assessor's Office. The suspect also allegedly forged Labao's signature.

Cañizares denied the allegations. The court has recommended a P40,000 bail for her temporary liberty.

Labao said she will also file a case against Pipino and three other alleged accomplices. – Christopher Gabriel C. Bonjoc/JMO (THE FREEMAN)
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus