Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Generator benzine of dieselolie

Gestart door callebaut, dinsdag 6 november 2012, 13:42:37

Vorige topic - Volgende topic

rony

Natuurlijk ist minder dan 100 m .. kan me niet voorstellen dat je die meer dan 100 m van je huis zet ... zou rap verdwenen zijn denk ik  :benweg: :benweg: :benweg: :lachen: :lachen: :lachen:
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

gosternokke

 Die  staat wel meer dan 100 meter van thuis , moet er niet aan denken dat  gepruttel vlak naast huis    Had wel gekund maar dan ik ik een silencer op de uitlaat moeten plaatsen  , aldus de leverancier.

Hij staat in het uiterste hoekje van het perceel  in een simpel hokje, tegen de fence  .    





Het perceel naast ons is nog niet bebouwd maar ikvrees dat de buren er meer last gaan van hebben dan ik    :biggrinn:

Guadalupe

verder....
diesel (brandstof zelf)  heeft een levensduur van enkele maanden dus om een aggregaat op diesel goed te houden moet je af en toe de tank laten leeg draaien, zeker een maal per jaar de tank volledig leeg laten komen en opnieuw vullen met verse diesel.


Dit begrijp ik ff niet.
Volgens mij is die diesel over honderd jaar nog nagenoeg dezelfde.zolang het in het vat zit gebeurd er niks mee en blijft de structuur gewoon gelijk.
ook al zal er iets uit verdampen dan nog zal het vlampunt niet veel veranderen.
Dus waar dat fabeltje vandaan komt is mij een raadsel. Wel leuk voor de verkoper van diesel natuurlijk.


Wie lacht niet wie de mens beziet.

Kano

Als de tank niet geheel gevuld is met diesel kan er na enige tijd condens optreden, komen er waterdruppels in de diesel en kan bacteriegroei plaatsvinden.  Om dit te voorkomen wordt in opslagtanks Kathon FP 1.5 gebruikt dat is een anti bacterie middel (biocide) en stopt de groei ervan.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

basics

Citaat van: Guadalupe op dinsdag 27 november 2012, 12:47:27
verder....
diesel (brandstof zelf)  heeft een levensduur van enkele maanden dus om een aggregaat op diesel goed te houden moet je af en toe de tank laten leeg draaien, zeker een maal per jaar de tank volledig leeg laten komen en opnieuw vullen met verse diesel.


Dit begrijp ik ff niet.
Volgens mij is die diesel over honderd jaar nog nagenoeg dezelfde.zolang het in het vat zit gebeurd er niks mee en blijft de structuur gewoon gelijk.
ook al zal er iets uit verdampen dan nog zal het vlampunt niet veel veranderen.
Dus waar dat fabeltje vandaan komt is mij een raadsel. Wel leuk voor de verkoper van diesel natuurlijk.




nee hoor Guadalupe diesel heeft een levensduur deze is korter dan benzine.
benzine gaat uiteindelijk verzuren en ale dichtingen in de motor aanvreten.
diesel gaat gewoon kapot door bacterieel milieu condensatie en zuurstof.

This is a quote from wikipedia:

When gasoline is left for a certain period of time, gums and varnishes may build up and precipitate in the gasoline, causing "stale fuel." This will cause gums to build up in the cylinders and also the fuel lines, making it harder to start the engine. Gums and varnishes should be removed by a professional to extend engine life. Motor gasoline may be stored up to 60 days in an approved container. If it is to be stored for a longer period of time, a fuel stabilizer may be used. This will extend the life of the fuel to about 1-2 years, and keep it fresh for the next uses. Fuel stabilizer is commonly used for small engines such as lawnmower and tractor engines to promote quicker and more reliable starting.


Citaat van: Kano op dinsdag 27 november 2012, 13:19:44
Als de tank niet geheel gevuld is met diesel kan er na enige tijd condens optreden, komen er waterdruppels in de diesel en kan bacteriegroei plaatsvinden.  Om dit te voorkomen wordt in opslagtanks Kathon FP 1.5 gebruikt dat is een anti bacterie middel (biocide) en stopt de groei ervan.

heel correct kano.
groetjes

basics

Citaat van: gosternokke op dinsdag 27 november 2012, 12:10:37
Die  staat wel meer dan 100 meter van thuis , moet er niet aan denken dat  gepruttel vlak naast huis    Had wel gekund maar dan ik ik een silencer op de uitlaat moeten plaatsen  , aldus de leverancier.

Hij staat in het uiterste hoekje van het perceel  in een simpel hokje, tegen de fence  .    





Het perceel naast ons is nog niet bebouwd maar ikvrees dat de buren er meer last gaan van hebben dan ik    :biggrinn:


steek daar een uitlaat van een auto op of van n moto :D kan geen kwaad.
die zal wel stil zijn kzie niet in waarom da niet zou werken tis het zelfde princype..lucht onspanning opvangen en dempen.:)

meer of 100 meter is vrij veel hoor.
spanning gaat heen en komt ook terug dus das een afstand van meer dan 200 meter zou me niet verwonderen dat je met een spanningsval van 15 volt zit.
moet je maar es meten hoeveel de voltage is onder belasting met een voltmeter...stel hem wel zeker op volts he en niet op ampere ..anders ga je nogal n vonk zien :D
voor elektronische toestellen tv enzo kant het geen kwaad da werkt toch met een AC dc convertor .
maar voor machines is da niet zo gezond daar ze meer stroom gaan vreten.
maarja zolang het werkt..werkt het eh :D
groetjes

Cosyns Guy

Citaat van: basics op dinsdag 27 november 2012, 06:30:36
Citaat van: callebaut op dinsdag  6 november 2012, 13:42:37
Hallo , kreeg vandaag de vraag , wat zou ik best aanschaffen een diesel of benzine generator .
Is eigenlijk niet op een twee drie te beantwoorden .
Hangt af waarvoor gebruik en de hoeveelheid watt gewenst .

Gaat men naar een zwaarder model of dieselmoter aangedreven generator , staat evenredig met hogere prijs en verbruik , maar welke meer watt kan leveren .
Wat ik als nadeel ervaar met 4 takt benzine , maakt meer lawaai dan diesel en moet toch 2 wekelijks aangezet worden ivm de gum aanslag .



hey
zowiezo is een diesel een goed idee als je het financieel kan opbrengen.
qua motor vermogen een zwaardere motor op laag verbruik gaat minder verbruiken of een kleinere aggregaat .
het verbruik hangt af van het gevraagde vermogen daar een aggregaat een toerental telling doet en deze constand houd.
vraag je meer vermogen dan verlaagd het toerental en gaat de motor versnellen dus meer verbruik.
zwaardere motor gaat zoveel niet vertragen daar hij het vermogen kan opbrengen dus efficienter.
ook heeft diesel ..(als de motor warm is !!  ) een efficienter vermogen / liter diesel.
als een diesel motor koud staat dan vebruikt hij bijna evenveel als een benzine motor voor het zelfde vermogen.

dus qua rendement een grotere nemen is een goede optie voor een laag verbuik te hebben.
qua levensduur en onderhoud raad ik aan om u aggregaat diesel of benzine elke maand minstens 1 maal te laten lopen benzine is n kwartiertje goed en diesel voor een half uurtje.
daarna de brandstof kraan dicht doen zodat deze volledig leeg kan draaien en niet de knop uit leggen.
als je deze uitlegd via knop dan stopt de ontsteking en blijft de zuiger nog even op en neer gaan welke hij brandstof aanzuigd en die dan blijft zitten in de verbrandings kamer en zoals elke brandstof begint deze aan te pappen en koeken en dan krijg je uiteindelijk een ontploffingskamer vol vuil dat aangekoekt zit en mag je beginnen uiteenhalen en uitkuisen.

verder....
diesel (brandstof zelf)  heeft een levensduur van enkele maanden dus om een aggregaat op diesel goed te houden moet je af en toe de tank laten leeg draaien, zeker een maal per jaar de tank volledig leeg laten komen en opnieuw vullen met verse diesel.

verder....
raad ik aan om zeker goed te filteren qua brandstof een extra filter kan geen kwaad.



ik zie op de foto da je een regenton gebruikt om af te koelen ..dit is een goed idee ..maar....
opletten voor algengroei of andere bacteriele omstandigheden daar deze de dunnen buisjes die door de motor lopen kunnen verstoppen.
begin die dan maar open te smijten en uit te kuisen hier ook is een grote filter geen slecht idee.

voila das mijn gedacht.
groetjes
daarna de brandstof kraan dicht doen zodat deze volledig leeg kan draaien en niet de knop uit leggen.
als je deze uitlegd via knop dan stopt de ontsteking en blijft de zuiger nog even op en neer gaan welke hij brandstof aanzuigd en die dan blijft zitten in de verbrandings kamer en zoals elke brandstof begint deze aan te pappen en koeken en dan krijg je uiteindelijk een ontploffingskamer vol vuil dat aangekoekt zit en mag je beginnen uiteenhalen en uitkuisen.

Doe dat nooit met en diesel de brandstof kraan dichtdraaien en hem laten leeg draaien,ideale manier om de injectiepomp op korte tijd naar de filistijnen te helpen door gebrek aan smering door de diesel brandstof.
Ten eerste een diesel zal geen brandstof aanzuigen als men hem stil legt want de injectiepomp sluit gewoon de brandstof af in de pomp.
Ten tweede een leeg gedraaide diesel betekend ontluchten om hem terug aan de gang te krijgen,in het geval van benzine is dat geen probleem.
Brandstof aanzuigen bij stilleggen motor ? In het geval van een diesel onbestaande vermits de injectiepomp gewoon de brandstof toevoer afsluit.
In het geval van een benzinemotor mogelijk,als het er 1 is met carburator,in het geval van injectie onbestaande.
En brandstof zal nooit in een verbrandingskamer blijven staan maar gewoon weglekken via de cilinders in het carter,zeker benzine want veel vluchtiger.
En als er aankoeksel is in de verbrandingskamer is wijst dat gewoon op een slechte verbranding,of minderwaardige brandstof,vuile luchtfilter,of een motor die nooit tenvolle zijn bedrijfs temperatuur bereikt enz...

verder....
diesel (brandstof zelf)  heeft een levensduur van enkele maanden dus om een aggregaat op diesel goed te houden moet je af en toe de tank laten leeg draaien, zeker een maal per jaar de tank volledig leeg laten komen en opnieuw vullen met verse diesel.

Wat de houdbaarheid betreft,dat kan gaan van kort naar zeer lang.Het belangrijkste is  voorkomen dat er water in de branstoftank komt dit ivm met bacterie vorming zoals U zegt.
En de huidige biodiesel,wat in mijn opzicht gewoon troep is,heeft inderdaad de onhebbelijke gewoonte om makkelijker water op te nemen en aan  het gebrek aan zwavel,wat bacterie vorming grotendeels voorkwam.
Dus kort gezegd,een water afscheider,kwaliteits branstof kopen en eventueel een conditioner toevoegen aan de brandstof en men kan die zonder problemen voor lange tijd opslaan en daar bedoel minimum een jaar mee,zelfs langer.

basics

Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 27 november 2012, 23:32:43
Citaat van: basics op dinsdag 27 november 2012, 06:30:36
Citaat van: callebaut op dinsdag  6 november 2012, 13:42:37
Hallo , kreeg vandaag de vraag , wat zou ik best aanschaffen een diesel of benzine generator .
Is eigenlijk niet op een twee drie te beantwoorden .
Hangt af waarvoor gebruik en de hoeveelheid watt gewenst .

Gaat men naar een zwaarder model of dieselmoter aangedreven generator , staat evenredig met hogere prijs en verbruik , maar welke meer watt kan leveren .
Wat ik als nadeel ervaar met 4 takt benzine , maakt meer lawaai dan diesel en moet toch 2 wekelijks aangezet worden ivm de gum aanslag .



hey
zowiezo is een diesel een goed idee als je het financieel kan opbrengen.
qua motor vermogen een zwaardere motor op laag verbruik gaat minder verbruiken of een kleinere aggregaat .
het verbruik hangt af van het gevraagde vermogen daar een aggregaat een toerental telling doet en deze constand houd.
vraag je meer vermogen dan verlaagd het toerental en gaat de motor versnellen dus meer verbruik.
zwaardere motor gaat zoveel niet vertragen daar hij het vermogen kan opbrengen dus efficienter.
ook heeft diesel ..(als de motor warm is !!  ) een efficienter vermogen / liter diesel.
als een diesel motor koud staat dan vebruikt hij bijna evenveel als een benzine motor voor het zelfde vermogen.

dus qua rendement een grotere nemen is een goede optie voor een laag verbuik te hebben.
qua levensduur en onderhoud raad ik aan om u aggregaat diesel of benzine elke maand minstens 1 maal te laten lopen benzine is n kwartiertje goed en diesel voor een half uurtje.
daarna de brandstof kraan dicht doen zodat deze volledig leeg kan draaien en niet de knop uit leggen.
als je deze uitlegd via knop dan stopt de ontsteking en blijft de zuiger nog even op en neer gaan welke hij brandstof aanzuigd en die dan blijft zitten in de verbrandings kamer en zoals elke brandstof begint deze aan te pappen en koeken en dan krijg je uiteindelijk een ontploffingskamer vol vuil dat aangekoekt zit en mag je beginnen uiteenhalen en uitkuisen.

verder....
diesel (brandstof zelf)  heeft een levensduur van enkele maanden dus om een aggregaat op diesel goed te houden moet je af en toe de tank laten leeg draaien, zeker een maal per jaar de tank volledig leeg laten komen en opnieuw vullen met verse diesel.

verder....
raad ik aan om zeker goed te filteren qua brandstof een extra filter kan geen kwaad.



ik zie op de foto da je een regenton gebruikt om af te koelen ..dit is een goed idee ..maar....
opletten voor algengroei of andere bacteriele omstandigheden daar deze de dunnen buisjes die door de motor lopen kunnen verstoppen.
begin die dan maar open te smijten en uit te kuisen hier ook is een grote filter geen slecht idee.

voila das mijn gedacht.
groetjes
daarna de brandstof kraan dicht doen zodat deze volledig leeg kan draaien en niet de knop uit leggen.
als je deze uitlegd via knop dan stopt de ontsteking en blijft de zuiger nog even op en neer gaan welke hij brandstof aanzuigd en die dan blijft zitten in de verbrandings kamer en zoals elke brandstof begint deze aan te pappen en koeken en dan krijg je uiteindelijk een ontploffingskamer vol vuil dat aangekoekt zit en mag je beginnen uiteenhalen en uitkuisen.

Doe dat nooit met en diesel de brandstof kraan dichtdraaien en hem laten leeg draaien,ideale manier om de injectiepomp op korte tijd naar de filistijnen te helpen door gebrek aan smering door de diesel brandstof.
Ten eerste een diesel zal geen brandstof aanzuigen als men hem stil legt want de injectiepomp sluit gewoon de brandstof af in de pomp.
Ten tweede een leeg gedraaide diesel betekend ontluchten om hem terug aan de gang te krijgen,in het geval van benzine is dat geen probleem.
Brandstof aanzuigen bij stilleggen motor ? In het geval van een diesel onbestaande vermits de injectiepomp gewoon de brandstof toevoer afsluit.
In het geval van een benzinemotor mogelijk,als het er 1 is met carburator,in het geval van injectie onbestaande.
En brandstof zal nooit in een verbrandingskamer blijven staan maar gewoon weglekken via de cilinders in het carter,zeker benzine want veel vluchtiger.
En als er aankoeksel is in de verbrandingskamer is wijst dat gewoon op een slechte verbranding,of minderwaardige brandstof,vuile luchtfilter,of een motor die nooit tenvolle zijn bedrijfs temperatuur bereikt enz...

verder....
diesel (brandstof zelf)  heeft een levensduur van enkele maanden dus om een aggregaat op diesel goed te houden moet je af en toe de tank laten leeg draaien, zeker een maal per jaar de tank volledig leeg laten komen en opnieuw vullen met verse diesel.

Wat de houdbaarheid betreft,dat kan gaan van kort naar zeer lang.Het belangrijkste is  voorkomen dat er water in de branstoftank komt dit ivm met bacterie vorming zoals U zegt.
En de huidige biodiesel,wat in mijn opzicht gewoon troep is,heeft inderdaad de onhebbelijke gewoonte om makkelijker water op te nemen en aan  het gebrek aan zwavel,wat bacterie vorming grotendeels voorkwam.
Dus kort gezegd,een water afscheider,kwaliteits branstof kopen en eventueel een conditioner toevoegen aan de brandstof en men kan die zonder problemen voor lange tijd opslaan en daar bedoel minimum een jaar mee,zelfs langer.



ik  denk niet dat op zo n oud beestje een injectie pomp zit :)
ten tweede zal de motor gegarandeerd goed gesmeerd blijven door de diesel welke vrij olie achtig is en de boel goed gesmeerd houd..

maar qua ontluchting heb je wel gelijk daar ze hem manueel moeten starten is het niet zo n goed idee.
ik had niet stil gestaan bij de manuele start.


groetjes

gosternokke

Ja ,in het begin wel paar gebeurt dat we vergaten het kraantje van de brandstoftank open te zetten bij de start.

Dan valt ie dus dus na een paar minuten stil.   Maar zonder de boel te ontluchten, kraan open en starten weer.

Maar tis zonder meer een nadeel dat starten met een slinger. Maar vrouw bijvoorbeeld krijgt em niet aan de praat.


basics

Citaat van: gosternokke op woensdag 28 november 2012, 09:20:54
Ja ,in het begin wel paar gebeurt dat we vergaten het kraantje van de brandstoftank open te zetten bij de start.

Dan valt ie dus dus na een paar minuten stil.   Maar zonder de boel te ontluchten, kraan open en starten weer.

Maar tis zonder meer een nadeel dat starten met een slinger. Maar vrouw bijvoorbeeld krijgt em niet aan de praat.



ik zou er een simpele start motor opzetten met accu.
startmotor van een auto of moto gaat moeilijk worden doordat ze met een retractie zitten van het tandwielas.
ff denken welke motor zou werken want je gaat toch een moeten hebben van 12 volt 30 ampere als je hem over het vliegwiel zet.
en als die draait dan gaat de start motor de batterij wel weer opladen :).

andere mogelijkheid..
kan je de arm van de zwengel niet langer maken ?
de beweging is dan groter maar je moet minder vermogen gebruiken om hem aan het draaien te krijgen.

groetjes