Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Generator benzine of dieselolie

Gestart door callebaut, dinsdag 6 november 2012, 13:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: basics op woensdag 28 november 2012, 06:00:21
Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 27 november 2012, 23:32:43
Citaat van: basics op dinsdag 27 november 2012, 06:30:36
Citaat van: callebaut op dinsdag  6 november 2012, 13:42:37
Hallo , kreeg vandaag de vraag , wat zou ik best aanschaffen een diesel of benzine generator .
Is eigenlijk niet op een twee drie te beantwoorden .
Hangt af waarvoor gebruik en de hoeveelheid watt gewenst .

Gaat men naar een zwaarder model of dieselmoter aangedreven generator , staat evenredig met hogere prijs en verbruik , maar welke meer watt kan leveren .
Wat ik als nadeel ervaar met 4 takt benzine , maakt meer lawaai dan diesel en moet toch 2 wekelijks aangezet worden ivm de gum aanslag .



hey
zowiezo is een diesel een goed idee als je het financieel kan opbrengen.
qua motor vermogen een zwaardere motor op laag verbruik gaat minder verbruiken of een kleinere aggregaat .
het verbruik hangt af van het gevraagde vermogen daar een aggregaat een toerental telling doet en deze constand houd.
vraag je meer vermogen dan verlaagd het toerental en gaat de motor versnellen dus meer verbruik.
zwaardere motor gaat zoveel niet vertragen daar hij het vermogen kan opbrengen dus efficienter.
ook heeft diesel ..(als de motor warm is !!  ) een efficienter vermogen / liter diesel.
als een diesel motor koud staat dan vebruikt hij bijna evenveel als een benzine motor voor het zelfde vermogen.

dus qua rendement een grotere nemen is een goede optie voor een laag verbuik te hebben.
qua levensduur en onderhoud raad ik aan om u aggregaat diesel of benzine elke maand minstens 1 maal te laten lopen benzine is n kwartiertje goed en diesel voor een half uurtje.
daarna de brandstof kraan dicht doen zodat deze volledig leeg kan draaien en niet de knop uit leggen.
als je deze uitlegd via knop dan stopt de ontsteking en blijft de zuiger nog even op en neer gaan welke hij brandstof aanzuigd en die dan blijft zitten in de verbrandings kamer en zoals elke brandstof begint deze aan te pappen en koeken en dan krijg je uiteindelijk een ontploffingskamer vol vuil dat aangekoekt zit en mag je beginnen uiteenhalen en uitkuisen.

verder....
diesel (brandstof zelf)  heeft een levensduur van enkele maanden dus om een aggregaat op diesel goed te houden moet je af en toe de tank laten leeg draaien, zeker een maal per jaar de tank volledig leeg laten komen en opnieuw vullen met verse diesel.

verder....
raad ik aan om zeker goed te filteren qua brandstof een extra filter kan geen kwaad.



ik zie op de foto da je een regenton gebruikt om af te koelen ..dit is een goed idee ..maar....
opletten voor algengroei of andere bacteriele omstandigheden daar deze de dunnen buisjes die door de motor lopen kunnen verstoppen.
begin die dan maar open te smijten en uit te kuisen hier ook is een grote filter geen slecht idee.

voila das mijn gedacht.
groetjes
daarna de brandstof kraan dicht doen zodat deze volledig leeg kan draaien en niet de knop uit leggen.
als je deze uitlegd via knop dan stopt de ontsteking en blijft de zuiger nog even op en neer gaan welke hij brandstof aanzuigd en die dan blijft zitten in de verbrandings kamer en zoals elke brandstof begint deze aan te pappen en koeken en dan krijg je uiteindelijk een ontploffingskamer vol vuil dat aangekoekt zit en mag je beginnen uiteenhalen en uitkuisen.

Doe dat nooit met en diesel de brandstof kraan dichtdraaien en hem laten leeg draaien,ideale manier om de injectiepomp op korte tijd naar de filistijnen te helpen door gebrek aan smering door de diesel brandstof.
Ten eerste een diesel zal geen brandstof aanzuigen als men hem stil legt want de injectiepomp sluit gewoon de brandstof af in de pomp.
Ten tweede een leeg gedraaide diesel betekend ontluchten om hem terug aan de gang te krijgen,in het geval van benzine is dat geen probleem.
Brandstof aanzuigen bij stilleggen motor ? In het geval van een diesel onbestaande vermits de injectiepomp gewoon de brandstof toevoer afsluit.
In het geval van een benzinemotor mogelijk,als het er 1 is met carburator,in het geval van injectie onbestaande.
En brandstof zal nooit in een verbrandingskamer blijven staan maar gewoon weglekken via de cilinders in het carter,zeker benzine want veel vluchtiger.
En als er aankoeksel is in de verbrandingskamer is wijst dat gewoon op een slechte verbranding,of minderwaardige brandstof,vuile luchtfilter,of een motor die nooit tenvolle zijn bedrijfs temperatuur bereikt enz...

verder....
diesel (brandstof zelf)  heeft een levensduur van enkele maanden dus om een aggregaat op diesel goed te houden moet je af en toe de tank laten leeg draaien, zeker een maal per jaar de tank volledig leeg laten komen en opnieuw vullen met verse diesel.

Wat de houdbaarheid betreft,dat kan gaan van kort naar zeer lang.Het belangrijkste is  voorkomen dat er water in de branstoftank komt dit ivm met bacterie vorming zoals U zegt.
En de huidige biodiesel,wat in mijn opzicht gewoon troep is,heeft inderdaad de onhebbelijke gewoonte om makkelijker water op te nemen en aan  het gebrek aan zwavel,wat bacterie vorming grotendeels voorkwam.
Dus kort gezegd,een water afscheider,kwaliteits branstof kopen en eventueel een conditioner toevoegen aan de brandstof en men kan die zonder problemen voor lange tijd opslaan en daar bedoel minimum een jaar mee,zelfs langer.



ik  denk niet dat op zo n oud beestje een injectie pomp zit :)
ten tweede zal de motor gegarandeerd goed gesmeerd blijven door de diesel welke vrij olie achtig is en de boel goed gesmeerd houd..

maar qua ontluchting heb je wel gelijk daar ze hem manueel moeten starten is het niet zo n goed idee.
ik had niet stil gestaan bij de manuele start.


groetjes

Als je met een oud beestje een benzine motor bedoelt is het waar,maar een diesel heeft altijd een injectiepomp,oud of niet.
En sorry hoor,maar diesel smeert de motor niet, enkel de injectiepomp en de injectoren.Diesel word onder hoge druk ingespoten en verbrand spontaan in aanraking met zeer hete lucht en zodra men de motor stillegt sluit de injectiepomp automatisch de toevoer naar de injectoren af.

Guadalupe

When gasoline is left for a certain period of time, gums and varnishes may build up and precipitate in the gasoline, causing "stale fuel." This will cause gums to build up in the cylinders and also the fuel lines, making it harder to start the engine. Gums and varnishes should be removed by a professional to extend engine life. Motor gasoline may be stored up to 60 days in an approved container. If it is to be stored for a longer period of time, a fuel stabilizer may be used. This will extend the life of the fuel to about 1-2 years, and keep it fresh for the next uses. Fuel stabilizer is commonly used for small engines such as lawnmower and tractor engines to promote quicker and more reliable starting.

Je mag het best bij het rechte eind hebben maar gasoline is nog steeds benzine en gasoil is gasolie of diesel met een water gehalte van max 200 ppm water over het algemeen terwijl benzine geen water bevat.
En het klopt dat gasoline,benzine, gum vorming vertoond na enige tijd omdat de molecuul ketens instabieler zijn dan bij gasolie.
Misschien vandaar de taal verwarring,gasoline klinkt bijna hetzelfde als gasoil.
Zeker in landen als de Filipijnen is de zwavel specificatie lang niet hetzelfde als wat het in europese landen mag zijn,dus veel hoger.
Ontzwavelen kost nu eenmaal veel energie,geld.


Wie lacht niet wie de mens beziet.

Cosyns Guy

Citaat van: Guadalupe op woensdag 28 november 2012, 18:23:14
When gasoline is left for a certain period of time, gums and varnishes may build up and precipitate in the gasoline, causing "stale fuel." This will cause gums to build up in the cylinders and also the fuel lines, making it harder to start the engine. Gums and varnishes should be removed by a professional to extend engine life. Motor gasoline may be stored up to 60 days in an approved container. If it is to be stored for a longer period of time, a fuel stabilizer may be used. This will extend the life of the fuel to about 1-2 years, and keep it fresh for the next uses. Fuel stabilizer is commonly used for small engines such as lawnmower and tractor engines to promote quicker and more reliable starting.

Je mag het best bij het rechte eind hebben maar gasoline is nog steeds benzine en gasoil is gasolie of diesel met een water gehalte van max 200 ppm water over het algemeen terwijl benzine geen water bevat.
En het klopt dat gasoline,benzine, gum vorming vertoond na enige tijd omdat de molecuul ketens instabieler zijn dan bij gasolie.
Misschien vandaar de taal verwarring,gasoline klinkt bijna hetzelfde als gasoil.
Zeker in landen als de Filipijnen is de zwavel specificatie lang niet hetzelfde als wat het in europese landen mag zijn,dus veel hoger.
Ontzwavelen kost nu eenmaal veel energie,geld.



Beter zo met veel zwavel,houd de vorming van bacterien tegen,helaas voor het milieu minder goed

O.B.Bommel

Tip: Ik was net bij de Lidl en daar was een generator te koop voor 200 euro, Duits fabrikaat en ik meen 2600 watt uitgang.
Misschien iets voor iemand die per BB-box iets op wil sturen. Ik heb er pas een in Dumaguete gekocht......
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Ketelbinkie

Leuke tip. Helaas heb ik er niks aan, maar dat terzijde. Weer zo'n typisch prijs voorbeeld; Duits fabricaat, 2600 watt vermogen en 200 euro = 10.600 peso.
Nou voor 10.000 peso koop je hier net een baby generator van hooguit 1000 watt en dan ook nog eens made in China.

Ronny55

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 28 november 2012, 18:37:15
Citaat van: Guadalupe op woensdag 28 november 2012, 18:23:14
When gasoline is left for a certain period of time, gums and varnishes may build up and precipitate in the gasoline, causing "stale fuel." This will cause gums to build up in the cylinders and also the fuel lines, making it harder to start the engine. Gums and varnishes should be removed by a professional to extend engine life. Motor gasoline may be stored up to 60 days in an approved container. If it is to be stored for a longer period of time, a fuel stabilizer may be used. This will extend the life of the fuel to about 1-2 years, and keep it fresh for the next uses. Fuel stabilizer is commonly used for small engines such as lawnmower and tractor engines to promote quicker and more reliable starting.

Je mag het best bij het rechte eind hebben maar gasoline is nog steeds benzine en gasoil is gasolie of diesel met een water gehalte van max 200 ppm water over het algemeen terwijl benzine geen water bevat.
En het klopt dat gasoline,benzine, gum vorming vertoond na enige tijd omdat de molecuul ketens instabieler zijn dan bij gasolie.
Misschien vandaar de taal verwarring,gasoline klinkt bijna hetzelfde als gasoil.
Zeker in landen als de Filipijnen is de zwavel specificatie lang niet hetzelfde als wat het in europese landen mag zijn,dus veel hoger.
Ontzwavelen kost nu eenmaal veel energie,geld.



Beter zo met veel zwavel,houd de vorming van bacterien tegen,helaas voor het milieu minder goed

:confused2:  Met de frequentie van de "brouwnouts" maakt dat allemaal niet veel uit ....Zelf gebruik ik de generator 2 a 3 x per week .  lang staat deze nooit stil
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

xav



deze kan je hier al krijgen voor 195 euro... als deze echt goed zijn  :weetikniet:

Kano

Er is dan wel een probleem als de NL/BE/D generator kapot gaat. Geen onderdelen in PH en niemand die er verstand van heeft.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ketelbinkie

Citaat van: Kano op vrijdag  1 februari 2013, 08:24:27
Er is dan wel een probleem als de NL/BE/D generator kapot gaat. Geen onderdelen in PH en niemand die er verstand van heeft.

Onderdelen voorziening kan inderdaad een levens groot probleem worden. Maar verstand van....mag toch aannemen dat generatoren in het algemeen volgens hetzelfde principe hun werk doen. Ben een leek op dat gebied, so don't shoot the messenger.

callebaut

Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag  1 februari 2013, 09:14:56
Citaat van: Kano op vrijdag  1 februari 2013, 08:24:27
Er is dan wel een probleem als de NL/BE/D generator kapot gaat. Geen onderdelen in PH en niemand die er verstand van heeft.

Onderdelen voorziening kan inderdaad een levens groot probleem worden. Maar verstand van....mag toch aannemen dat generatoren in het algemeen volgens hetzelfde principe hun werk doen. Ben een leek op dat gebied, so don't shoot the messenger.

Dan is nog de vraag of de generator wisselspanning  50 of 60  levert .....