Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Generator benzine of dieselolie

Gestart door callebaut, dinsdag 6 november 2012, 13:42:37

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: callebaut op vrijdag  1 februari 2013, 10:06:55
Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag  1 februari 2013, 09:14:56
Citaat van: Kano op vrijdag  1 februari 2013, 08:24:27
Er is dan wel een probleem als de NL/BE/D generator kapot gaat. Geen onderdelen in PH en niemand die er verstand van heeft.

Onderdelen voorziening kan inderdaad een levens groot probleem worden. Maar verstand van....mag toch aannemen dat generatoren in het algemeen volgens hetzelfde principe hun werk doen. Ben een leek op dat gebied, so don't shoot the messenger.

Dan is nog de vraag of de generator wisselspanning  50 of 60  levert .....

Even China bellen .... probleem opgelost

http://www.acdrive-china.com/products/single-phase-frequency-inverter-8146.htm
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

O.B.Bommel

Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag  1 februari 2013, 09:14:56
Maar verstand van....mag toch aannemen dat generatoren in het algemeen volgens hetzelfde principe hun werk doen. Ben een leek op dat gebied, so don't shoot the messenger.
Ik heb er ook de ballen verstand van dus bij het laatste sluit ik mij maar aan. Het was niet voor mezelf bedoeld en ik gebruikte ook het woord misschien  :weetikniet: :benweg:
Valt niet mee als dombo tussen de technische wonders hier.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

opinie

Het lijkt me vanzelfsprekend dat generators aangekocht in Europa 50 Hz leveren. De meeste apparaten kunnen 50 en 60 Hz aan. Een ventilator zal op 60 Hz 20% sneller draaien maar dat zou geen probleem mogen zijn.

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag  1 februari 2013, 12:14:10
Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag  1 februari 2013, 09:14:56
Maar verstand van....mag toch aannemen dat generatoren in het algemeen volgens hetzelfde principe hun werk doen. Ben een leek op dat gebied, so don't shoot the messenger.
Ik heb er ook de ballen verstand van dus bij het laatste sluit ik mij maar aan.

De vraag die hier dient gesteld te worden is: "Is het sop de kool waard?" Zullen, indien te verkrijgen, de wisselstukken niet duurder uitvallen dan een nieuwe generator? Als men dan toch vaak een generator nodig heeft en er niet zonder kan, dan is het te overwegen om er gelijk twee goedkope aan te schaffen. Regelmatig wisselen zodat één niet vast komt te zitten en als het gebeurt dat er één uitvalt heeft men een tweede back-up. Ondertussen kan men de eerste laten herstellen zonder de stress dat men mogelijk twee weken in het duister zit of verplicht is de eerste de beste dure generator te kopen uit noodzaak.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

Citaat van: opinie op vrijdag  1 februari 2013, 23:39:19
Het lijkt me vanzelfsprekend dat generators aangekocht in Europa 50 Hz leveren. De meeste apparaten kunnen 50 en 60 Hz aan. Een ventilator zal op 60 Hz 20% sneller draaien maar dat zou geen probleem mogen zijn.


Of iemand zoeken die weet hoe je een generator kunt aanpassen.

http://www.dieselserviceandsupply.com/Generator_Frequency_Conversion.aspx
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie

Van die site

CitaatRun your generator engine and tune the frequency meter on your control panel to read 50 Hz.

Controlepaneel? Ze spreken dan over een andere prijsklasse dan de meesten voor ogen hebben, vrees ik. Dan heb je nog de kosten voor het aanpassen door derden als het al kan voor de goedkope modellen. Beter ter plaatse iets kopen dan.

Of beter een kampeerlicht tijdens de black-out.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

Citaat van: opinie op zaterdag  2 februari 2013, 02:14:07
Van die site

CitaatRun your generator engine and tune the frequency meter on your control panel to read 50 Hz.

Controlepaneel? Ze spreken dan over een andere prijsklasse dan de meesten voor ogen hebben, vrees ik. Dan heb je nog de kosten voor het aanpassen door derden als het al kan voor de goedkope modellen. Beter ter plaatse iets kopen dan.

Of beter een kampeerlicht tijdens de black-out.


Volgens mij is dat gewoon een multimeter die de Hz kan meten. Verkopen ze zelfs af en toe in de Aldi



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.