Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Generator benzine of dieselolie

Gestart door callebaut, dinsdag 6 november 2012, 13:42:37

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

Hallo , kreeg vandaag de vraag , wat zou ik best aanschaffen een diesel of benzine generator .
Is eigenlijk niet op een twee drie te beantwoorden .
Hangt af waarvoor gebruik en de hoeveelheid watt gewenst .
In de Phills is het echt geen luxe een generator als reserve te hebben bij stroomuitval .
Ik heb mij er eentje gekocht toen de aardbeving hier hevig tekeer ging laatst februari .We hebben toen 4 dagen zonder stroom gezeten .
Naar mijn eigen behoeften heb ik toen een PROMATE PM 1500L viertakt benzine generator gekocht . Uitgang 1100 watt .
Naar mijn eigen behoefte was dit meer dan genoeg , een ijskast , diepvriezer , spaarlampen , elektrische ventilator , radio , .....
Het verbruik is ongeveer 1 liter benzine per uur .
Gaat men naar een zwaarder model of dieselmoter aangedreven generator , staat evenredig met hogere prijs en verbruik , maar welke meer watt kan leveren .
Wat ik als nadeel ervaar met 4 takt benzine , maakt meer lawaai dan diesel en moet toch 2 wekelijks aangezet worden ivm de gum aanslag .
Oja ... mijn model heb ik toen +/- 10 000 php betaald .
Zijn er andere leden met positieve of negatieve ervaringen , dan hoor ik het graag .

http://powertechasiapacific.com/products/recreational/promate1500.html

innka3

gewoon eentje met een dieselmotor nemen,die benzinedingen altijd gekloot met vocht,water en afregeling
van de carburator op den duur.diesel loopt altijd. :hoedjeaf:

Cosyns Guy

Beste keus is een diesel,loopt zuiniger,motor gaat langer mee doordat hij sterker gebouwd is dan een benzine motor en start problemen zal hij in de  :smiley-philippines: ook al niet hebben door de tropische temperatuur daar.Is duurder in aanschaf maar op het eind beterkoop door een lager verbruik en langere levensduur.
Een raad nog,altijd zorgen voor een regelmatige vervanging van de brandstof filter en eventueel een er  1 kopen met een waterafscheider,injectiepompen verdragen niet echt goed water.

bananacreek

Dacht niet dat je een 1100W diesel hier in Dumaguete kan vinden?




innka3

Citaat van: bananacreek op dinsdag  6 november 2012, 14:17:36
Dacht niet dat je een 1100W diesel hier in Dumaguete kan vinden?




dan neem je er toch eentje die wat meer vonkjes heeft.  :happy:

http://www.sulit.com.ph/index.php/classifieds+directory/q/diesel+generator

zat te koop. :hoedjeaf:

gosternokke

heb zelf een surplus yanmar diesel uit  japan, watergekoeld.   Is lokaal in :smiley-philippines:  gemonteerd op een frame met nieuwe dynamo.  Kostte begin 2012  28K

Loopt hartstikke zuinig,  gebruikt zo 1 liter diesel per 3 of 4 uur draaien, afhankelijk hoeveel stroom er afgenomen word.

Had ik eerst een klein benzine generatortje  merk Kinzo vanaf uit  :nederlandsevlag:  met een BB doos opgestuurd, maar die zoop 1 liter benzine per uur   :negatief:

Zal nog wat fotoos plaatsen .

gosternokke




Een heel simpel ding, ziet er niet uit maar draaid als een tierelier.  Een oude vrachtwagenbad er onder om de trillingen op te vangen.   

gosternokke




Watergekoeld, zonder radiateur, maar gewoon een plasticdrum,   op het vliegwiel is een waterpomp gemonteerd zodat het water circuleerd.     Hoe simpeler je het maakt ,hoe minder er kapot kan gaan.

robert van dijck

Gosternokke hoe koel jij dan dat water zonder radiator?

Robert

gosternokke

Nou , die plastic drum heeft eigenlijk de functie van radiator.  Door de grote inhoud van de drum , kan die drum zoveel warmte afgeven  dat het water natuurlijk na een paar uurtjes draaien wel warm word, maar niet gaat koken.   Enige nadeel van dit open systeem is dat er wat water verdampt en je dus wekelijks paar liter moet bijvullen.

Hier nog een foto van de andere kant waar de waterpomp goed te zien


[/URL][/img]