Tien dingen die een Nederlander opvallen na één maand België

Gestart door Pinocchio, dinsdag 21 juli 2015, 18:50:37

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Wat mij eigenlijk ook opvalt in  :belgiesmiley: tenopzichte van  :nederlandsevlag: is de enorme traagheid in het uitvoeren van wegwerkzaamheden.

Hier in het dorp hadden we een rioollek wat resulteerde in een wegverzakking van de hoofdweg door het dorp. Wat men eerst berichte is dat de werkzaamheden 3 weken zouden gaan duren. Enfin 4 en een halve maand later was de weg weer open.
Dat dit aanleiding was voor vele carnavalsstoetonderwerpen was dan nog een bijkomstigheid.

Ander voorbeeld: Rioolvernieuwing in dorpje. De weg is nu 6 maanden afgesloten, en omdat ik er dagelijks langs kom kan ik de vorderingen bijhouden.
De afgelopen 4 weken is er niets gebeurt, Niets! De weg ligt open, afgesloten, weg omleidingen ingesteld, die tot erge verkeershinder zorgen.  :weetikniet:

Ik snap daar niets van. Als er in Nederland iets aan de weg gebeurt moet worden, is het meestal na een week of 2, 3 gebeurt. 

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Cosyns Guy

Citaat van: Fail_over op zaterdag 25 juli 2015, 18:32:40
Wat mij eigenlijk ook opvalt in  :belgiesmiley: tenopzichte van  :nederlandsevlag: is de enorme traagheid in het uitvoeren van wegwerkzaamheden.

Hier in het dorp hadden we een rioollek wat resulteerde in een wegverzakking van de hoofdweg door het dorp. Wat men eerst berichte is dat de werkzaamheden 3 weken zouden gaan duren. Enfin 4 en een halve maand later was de weg weer open.
Dat dit aanleiding was voor vele carnavalsstoetonderwerpen was dan nog een bijkomstigheid.

Ander voorbeeld: Rioolvernieuwing in dorpje. De weg is nu 6 maanden afgesloten, en omdat ik er dagelijks langs kom kan ik de vorderingen bijhouden.
De afgelopen 4 weken is er niets gebeurt, Niets! De weg ligt open, afgesloten, weg omleidingen ingesteld, die tot erge verkeershinder zorgen.  :weetikniet:

Ik snap daar niets van. Als er in Nederland iets aan de weg gebeurt moet worden, is het meestal na een week of 2, 3 gebeurt. 



Welkom in Belgie..... :lachen:  :lachen:

Fail_over

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 25 juli 2015, 19:15:31
Welkom in Belgie..... :lachen:  :lachen:

:lachen:  :jajaja: Ja ja, ik weet het wel.

Hoe zuidelijker je komt, hoe slechter de wegen, hoe bourgondischer het leven, en hoe agressiever men met de auto rijdt. :jajaja:


Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Cosyns Guy

Citaat van: Fail_over op zaterdag 25 juli 2015, 19:58:47
Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 25 juli 2015, 19:15:31
Welkom in Belgie..... :lachen:  :lachen:

:lachen:  :jajaja: Ja ja, ik weet het wel.

Hoe zuidelijker je komt, hoe slechter de wegen, hoe bourgondischer het leven, en hoe agressiever men met de auto rijdt. :jajaja:



Kwestie dat rijden moet ik je 100 % gelijk geven.Belgen kunnen niet rijden,knipperlichten is een optie denk ik,bij een verkeerd maneuver loop je kans om gevierendeeld te worden en ze rijden zoals een paard met oogkleppen op.
Voel mij veel veiliger hier in Spanje in het verkeer dan in Belgie.Het verkeer hier lijkt chaotisch maar het is een soort georkestreerde chaos.
En ze rijden hier hoe ongelooflijk het ook mag klinken vooruitziend,niet zoals in Belgie waar het meer is " we doen maar wat en de rest kan de pot op "

Ronny55

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 25 juli 2015, 21:00:21

Kwestie dat rijden moet ik je 100 % gelijk geven.Belgen kunnen niet rijden,knipperlichten is een optie denk ik,bij een verkeerd maneuver loop je kans om gevierendeeld te worden en ze rijden zoals een paard met oogkleppen op.

Daar zeg je zowat....Moesten er in  :belgiesmiley: gereden worden zoals in de  :smiley-philippines: dan waren er gevechten op iedere hoek van de straat  :jajaja: :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 25 juli 2015, 15:53:25
Citaat van: jens op zaterdag 25 juli 2015, 15:19:50
Citaat van: Rich op donderdag 23 juli 2015, 14:44:33
Citaat van: jens op donderdag 23 juli 2015, 13:24:20
dacht dat het woord poep keuken betekende  :lachen:  in mijn poep zij de Belgische mevr tegen de quizmaster toen die vroeg waar zij het laatste seks had gehad . :lachen: 

Klopt Jens, was in het programma "in de gloria"

https://www.youtube.com/watch?v=YF-jtkgAIMI
bedankt Rich . had het zelf nog nooit gezien . wel of geen acteurs het geweldig grappig om naar te kijken en nog mooier zijn de reacties hier op .
zo zie je maar weer dat Belgisch Nederlands toch een ietsje andere taal is dan olands Nederlands.  waarom noemen zij dat niet gewoon Belgische taal?  :weetikniet:.
   
Zal wel een probleem worden met 3 landstalen dan om het gewoon Belgisch te noemen.
Belgische taal bestaat niet !!! We hebben drie landstalen,hoe kan je het dan Belgische taal noemen ?
Dus dan noem je het gewoon maar Nederlands ? :weetikniet:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Fail_over

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 25 juli 2015, 21:00:21
,knipperlichten is een optie denk ik

Klopt, zit je 2,5 km achter een  :belgiesmiley: op een 70 km weg gaat ie volop in de ankers om ineens linksaf te slaan. En dan bij stilstand 1 keer "pinken".

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 25 juli 2015, 21:00:21
Belgie waar het meer is " we doen maar wat en de rest kan de pot op "

Idd. Ik verwonder mij ook altijd over de  :belgiesmiley: radio waarschuwingen over de snelwegen: " opgepast want er ligt een ladder/kruiwagen/betonblok/gipsplaat/schoonmoeder op de weg!"  :crazy:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Tank

Invoegen op de autoweg is ook zo leuk, ze blijven maar met 70/80 naast je rijden op de invoegstrook in de hoop dat je opzij gaat met je vrachtwagen.
Nou, mooi niet hoor, ik blijf gewoon op mijn rijbaan.
Zijn ze later als ze je inhalen op de snelweg ook nog kwaad.
Als ze met invoegen een klein beetje gas geven kunnen ze makkelijk voor je invoegen en anders laten ze het gas maar los en voegen achter je in.

Fail_over

Citaat van: Tank op zondag 26 juli 2015, 17:23:02
met je vrachtwagen.

T zou mooi zijn als men meer rekening zou houden met "professioneel verkeer" en particulier.

En de stelling: Bij twijfel: Niet doen, maar ff w88.....
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Citaat van: Fail_over op zondag 26 juli 2015, 19:59:51
Citaat van: Tank op zondag 26 juli 2015, 17:23:02
met je vrachtwagen.

T zou mooi zijn als men meer rekening zou houden met "professioneel verkeer" en particulier.

En de stelling: Bij twijfel: Niet doen, maar ff w88.....
Als je twijfelt , beter niet achter het stuur , twijfelaars vind ik persoonlijk een gevaar op de weg. Wat niet wil zeggen dat ik roekeloosheid goedkeur, maar je moet de verkeerssituatie perfect kunnen inschatten, anders beter niet achter het stuur.... :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.