Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eerste Durian in mijn leven gegeten.

Gestart door jamietagabundok, donderdag 23 juli 2015, 13:51:13

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

Rare redenering Jos.  Veel mensen die op het platteland wonen in  :nederlandsevlag:  kennen ook het verschil niet tussen tarwe en gerst  :lachen:   

  Vanmiddag mijn laatste stuk durion verorberd, voor mij hoef het niet meer ,best lekker , maar ligt me te zwaar op de maag, dat spul blijft opboeren.  :negatief:


opinie

Citaat van: jamietagabundok op donderdag 30 juli 2015, 13:45:01
En Marang zou de bloeddruk juist verlagen, in tegenstelling tot Durian dat het verhoogd

Nadeel van marang is dat het nogal vaak allergische reacties geeft. Verdoofde lippen, opgezwollen keel en daardoor ademnood.
Voor degenen die alcohol nuttigen bij een maaltijd, de combinatie alcohol-marang versterkt de reactie.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

jamietagabundok

Citaat van: nils op vrijdag 31 juli 2015, 11:12:32
Probeer anders Mango float, is ook super lekker.  :yupi:
http://pad1.whstatic.com/images/thumb/4/4b/Make-a-Mango-Float-Step-11-Version-2.jpg/670px-Make-a-Mango-Float-Step-11-Version-2.jpg


Ken ik, word vaak bij feestjes als toetje geserveerd in  :smiley-philippines:  Ik hou wel van zoetigheid , maar dat is me te zoet, en de cake vaak te droog, krijg ik niet door men strot.

Nee, dan liever en verse mango  :thumb:

jamietagabundok

Citaat van: opinie op zaterdag  1 augustus 2015, 00:35:02
Citaat van: jamietagabundok op donderdag 30 juli 2015, 13:45:01
En Marang zou de bloeddruk juist verlagen, in tegenstelling tot Durian dat het verhoogd

Nadeel van marang is dat het nogal vaak allergische reacties geeft. Verdoofde lippen, opgezwollen keel en daardoor ademnood.
Voor degenen die alcohol nuttigen bij een maaltijd, de combinatie alcohol-marang versterkt de reactie.


Zal van persoon tot persoon verschillen, ik heb er niks van gemerkt van verdoofde lippen etcetera.

Was ook maar een klein exemplaar die Marang die ik kreeg.

Lenn

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag  1 augustus 2015, 04:28:35
Citaat van: nils op vrijdag 31 juli 2015, 11:12:32
Probeer anders Mango float, is ook super lekker.  :yupi:
http://pad1.whstatic.com/images/thumb/4/4b/Make-a-Mango-Float-Step-11-Version-2.jpg/670px-Make-a-Mango-Float-Step-11-Version-2.jpg


Ken ik, word vaak bij feestjes als toetje geserveerd in  :smiley-philippines:  Ik hou wel van zoetigheid , maar dat is me te zoet, en de cake vaak te droog, krijg ik niet door men strot.

Nee, dan liever en verse mango  :thumb:
Een van mijn fav. zijn mangoreepjes ingewikkeld in de parmaham met een klein beetje olijfolie en parmesan erop.
Die mangofloat moet ik niks van hebben.

jamietagabundok

En heeft dat  dan ook nog een naam hier in  :smiley-philippines:  Lenn ?  Of is het je eigen recept Lenn ?

nils

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag  1 augustus 2015, 04:28:35
Citaat van: nils op vrijdag 31 juli 2015, 11:12:32
Probeer anders Mango float, is ook super lekker.  :yupi:
http://pad1.whstatic.com/images/thumb/4/4b/Make-a-Mango-Float-Step-11-Version-2.jpg/670px-Make-a-Mango-Float-Step-11-Version-2.jpg

Ik hou wel van zoetigheid , maar dat is me te zoet, en de cake vaak te droog, krijg ik niet door men strot.
Zelf heb ik daar nooit last van gehad, alleen moet je er inderdaad niet te veel van eten.
Wat ik niet door mijn strot krijgt zijn van die birthday cakes met mierzoete glazuur.

jamietagabundok

 :lachen:  Ja, icing noemen ze dat hier in  :smiley-philippines:  toch ?      En ik altijd maar denken dat ik een zoetekauw was   :biggrinn:   maar die buitenkant van cakes gaat me echt te ver

Lenn

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag  1 augustus 2015, 14:56:11
En heeft dat  dan ook nog een naam hier in  :smiley-philippines:  Lenn ?  Of is het je eigen recept Lenn ?
Had het een paar keer gegeten bij een Italiaans restaurantje hier en het was mij zo goed bevallen dat ik het heb gekopieerd.