Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eerste Durian in mijn leven gegeten.

Gestart door jamietagabundok, donderdag 23 juli 2015, 13:51:13

Vorige topic - Volgende topic

Lenn

Citaat van: josv op dinsdag  4 augustus 2015, 13:19:29
Citaat van: Lenn op dinsdag  4 augustus 2015, 12:52:00
Eigenlijk word je alleen maar droeviger als dat je weet dat hier bijna geen controle is op het voedsel.

Reken maar dat die er wel is. Alleen niet door de PH-regering.....

Europese inkoop-bedrijven ( voor bedrijven als AH enzo ) controleren regelmatig de fabrieken hier van Dole, Del Monte, visverwerkende fabrieken etc. etc. Niet alleen op hygiene maar ook op boekhouding, werkomstandigheden e.d.  Er worden waarschuwingen gegeven, fabrieken kunnen worden uitgesloten uit de inkoop-organisatie.

Ok, voor wat het waard is, maar het is er wel !

Ik doelde bv. op Virginia hotdogs.Rode kleurstof synthetisch wat we in Europa nog gebruiken als haarverf.De hoeveelheid nitrite word niet aangegeven, alsmede de hoeveelheid suikers.De supermarkten liggen er vol mee.
De bedrijven die exporteren moeten wel enige controle hebben.

Lenn

Citaat van: josv op dinsdag  4 augustus 2015, 13:55:51
Citaat van: Cosyns Guy op maandag  3 augustus 2015, 17:39:43

Ik woon wel niet in de  :smiley-philippines: maar ik denk dat er in de  :smiley-philippines: minder met het eten gerotzooid word dan we denken.De grootste hoop van de bevolking leeft zowiezo op vis en rijst,kan je niet echt veel mee verkeerd doen denk ik.

Kom gezellig eens een middagje langs en zie hoe mijn buurman zijn kip aangeleverd krijgt. Open pick-up, ontdooide kippen, lekkende zakken worden op de stoep geflikkerd, helper klimt weer achterop, dekt de boel 'n beetje af met plastic en gaat een tukkie doen  :weetikniet: En dan zitten wij nog in een "goeie" buurt  :lachen:

Btw : buurman verkoopt het frituurde stukje kip voor 27 peso incl. softdrinks, rijst en "soep". Voor de studenten hier helemaal top  :happy:
Concurrentie heet dat.En als je de kip in een te oude olie lekker lang frituurd zijn alle bacterien er weer uit.Dat je er kanker van krijgt is weer wat anders.
Mc D word toch ook continu aangevallen.

Lenn

Citaat van: Luke op woensdag  5 augustus 2015, 08:03:35
Geen allergie in de PH?
http://allaboutallergies.ph/articles/top-trending-allergies-in-the-philippines

Voedselvergiftiging:
http://news.yahoo.com/basic-hygiene-blamed-mass-food-poisoning-philippines-181354335.html

Ook het hoge zeepgebruik bij jonge kinderen kan tot allergieën leiden op latere leeftijd.
Daar heeft Luke een zeer goede point, nl. het hoge zeepverbruik, eigenlijk is het alarmerend.Vaak vraag ik aan mijn vrouw of ze het drinken of eten.De hoeveelheden shampoo, douchegel, zeep die hier verbruikt worden zijn alarmerend.

opinie

Teveel vet of teveel suiker: het belangrijkste woord is niet vet of suiker maar "teveel".

Als je teveel vet binnenkrijgt, zal het lichaam dat in reserve plaatsen omdat het te lang duurt om het om te zetten naar snelle suikers. Eerst zal je lichaam de suiker gebruiken. Echter weinig vet en veel suiker leidt tot overschot dus zet het lichaam het overschot om in suiker- en vetreserve .

Jojo-effect

Diëten zal eerst de suikers doen verbranden. Suiker heeft water nodig om opgelost te blijven in het lichaam.
Stap 1: suiker verbranden => minder water nodig => water dumpen => gewichtsverlies
Stap 2: vetreserve beginnen omzetten naar suikers => meer water nodig => water opslaan => gewichtstoename
Een beetje vet wordt omgezet naar suiker maar heeft meer gewicht aan water nodig. Eerst is er een flinke gewichtsverlies dan toename en daarna een trage afname.

Veel mensen stoppen als ze stap 2 bereiken omdat ze denken dat het niet werkt. Echter de toename is juist een teken dat het begint te werken.

Een student bijvoorbeeld heeft tijdens de blokperiode suikers nodig om snel de hersens te voeden. Daarna weer minder. Matigen is het wonderwoord hier. Een tijdje terug was er een test op National Geographic: twee personen volgen een dieet; één op suikervrij en één op vetvrij. Vooral de hersentest gaf een groot verschil. De hersens snakten naar suiker.

Vet moet je eten om de nodige vetoplosbare vitamines te kunnen binnenkrijgen en vasthouden. Suiker (snel en traag) heb je nodig om de directe energiestoot te hebben.
De fout zit in het overdadig toevoegen en/of eten van beiden. 2500 cal. voor een actieve man en 2000 cal. voor een actieve vrouw zijn de leidraden. ACTIEF dus niet de hele dag eten of snoepen en in de zetel zitten. Werk je niet of ben je niet mobiel dan is dat teveel. Helaas zijn er mensen die per dag 10.000 cal. eten. Of dat in vet of suiker is maakt niet meer uit.

Insuline: veel suiker eten doet je pancreas zich kapot werken. Ook overgewicht in vet doet dat. Om dezelfde concentratie aan insuline in 150 kg te maken als in 75 kg moet de pancreas dubbel zoveel door de bloedbaan jagen. Insuline zal dan onderweg ook de bloeddruk opjagen. Daarom hebben zwaarlijvige mensen vaak een hoge bloeddruk. Overgewicht leidt zo naar hypertensie en diabetes type 2. Combineer dat nog met alcohol en je bent een kandidaat voor pacreaskanker.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Citaat van: Lenn op woensdag  5 augustus 2015, 12:15:04
De bedrijven die exporteren moeten wel enige controle hebben.

Ja, Silver Swan zat daar in het verleden vaak mee. De kartons met soyasaus droegen de markering "export" maar het heb het vaak meegemaakt dat in de jaren '90 de hele lading de EU niet binnen mocht. Teveel dioxines erin weer. Hun procede was blijkbaar niet goed want diverse andere merken hadden dat probleem amper.

Citaat van: Lenn op woensdag  5 augustus 2015, 12:29:08
Daar heeft Luke een zeer goede point, nl. het hoge zeepverbruik, eigenlijk is het alarmerend.Vaak vraag ik aan mijn vrouw of ze het drinken of eten.De hoeveelheden shampoo, douchegel, zeep die hier verbruikt worden zijn alarmerend.

Is dat niet een cultureel probleem? Obsessief wassen om maar bleker te zijn want een spatje vuil en een tikje donkerdere huid is armoede. Want alleen arme mensen werken in de zon.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

bananacreek

Citaat van: opinie op woensdag  5 augustus 2015, 13:10:11
Citaat van: Lenn op woensdag  5 augustus 2015, 12:15:04
De bedrijven die exporteren moeten wel enige controle hebben.

Ja, Silver Swan zat daar in het verleden vaak mee. De kartons met soyasaus droegen de markering "export" maar het heb het vaak meegemaakt dat in de jaren '90 de hele lading de EU niet binnen mocht. Teveel dioxines erin weer. Hun procede was blijkbaar niet goed want diverse andere merken hadden dat probleem amper.

Citaat van: Lenn op woensdag  5 augustus 2015, 12:29:08
Daar heeft Luke een zeer goede point, nl. het hoge zeepverbruik, eigenlijk is het alarmerend.Vaak vraag ik aan mijn vrouw of ze het drinken of eten.De hoeveelheden shampoo, douchegel, zeep die hier verbruikt worden zijn alarmerend.

Is dat niet een cultureel probleem? Obsessief wassen om maar bleker te zijn want een spatje vuil en een tikje donkerdere huid is armoede. Want alleen arme mensen werken in de zon.

Ik vind dat helemaal niet mooi een witte kop en een bruine kont............ :denk: :ikkeniebegrijp: :neeneenee: :run: :run: :run:





Dit is beter............. :thumb: :thumb: :happy:







Verkeerde whitening cream gebruikt?.... :weetikniet: :weetikniet: :run: :run: :run:


gertve

Citaat van: opinie op woensdag  5 augustus 2015, 13:01:48
Insuline: veel suiker eten doet je pancreas zich kapot werken. Ook overgewicht in vet doet dat. Om dezelfde concentratie aan insuline in 150 kg te maken als in 75 kg moet de pancreas dubbel zoveel door de bloedbaan jagen. Insuline zal dan onderweg ook de bloeddruk opjagen. Daarom hebben zwaarlijvige mensen vaak een hoge bloeddruk. Overgewicht leidt zo naar hypertensie en diabetes type 2. Combineer dat nog met alcohol en je bent een kandidaat voor pacreaskanker.

Met rood heb ik aangegeven waar ik het niet mee eens ben. Het is niet het overgewicht an sich dat het probleem is, maar de consumptie van suiker en al dan niet de aanmaak van insuline.
Veel suiker eten doet je pancreas zich kapot werken. Mogelijk gevolg: pancreas stopt met aanmaken van insuline.
Veel aanmaak van insuline: lever, spieren en hersenen kunnen ongevoelig worden voor insuline.

opinie

Citaat van: gertve op woensdag  5 augustus 2015, 18:28:29
Citaat van: opinie op woensdag  5 augustus 2015, 13:01:48
Insuline: veel suiker eten doet je pancreas zich kapot werken. Ook overgewicht in vet doet dat. Om dezelfde concentratie aan insuline in 150 kg te maken als in 75 kg moet de pancreas dubbel zoveel door de bloedbaan jagen. Insuline zal dan onderweg ook de bloeddruk opjagen. Daarom hebben zwaarlijvige mensen vaak een hoge bloeddruk. Overgewicht leidt zo naar hypertensie en diabetes type 2. Combineer dat nog met alcohol en je bent een kandidaat voor pacreaskanker.

Met rood heb ik aangegeven waar ik het niet mee eens ben. Het is niet het overgewicht an sich dat het probleem is, maar de consumptie van suiker en al dan niet de aanmaak van insuline.
Veel suiker eten doet je pancreas zich kapot werken. Mogelijk gevolg: pancreas stopt met aanmaken van insuline.
Veel aanmaak van insuline: lever, spieren en hersenen kunnen ongevoelig worden voor insuline.

Overgewicht => groot volume => meer insuline langs de bloedbanen => hogere bloeddruk
Door het overgewicht maakt de lever extra glucose aan. (die wil dat vet kwijt) Meer insuline nodig om het weer in de cellen te stoppen (als vet?) want men haalt teveel energie binnen en verbrandt te weinig.
Te grote maaltijden met enkel een vetoverschot leiden indirect toch tot suikerproblemen omdat je lichaam zo tracht de reserve te verbruiken.

Het idee dat het enkel de schuld is van de suikers vindt zijn oorsprong (net zoals in de VS) bij de industrie. Light-producten met meer water en meer zoetstoffen kunnen verkocht worden onder het motto: vreet er op los, het kan geen kwaad. Ondertussen kan men lekker olie inkopen uit lageloonlanden en chemisch verwerken tot nepboter. Margarine uit de fabriek was toch zoveel beter dan boter van die boer met zijn stinkende koeien.
Dat de onverzadigde vetten eerst verzadigd werden d.m.v. hydrogenering[nb]Hydrogenering of harden is een chemisch proces waarbij een onverzadigde binding wordt omgezet in een verzadigde binding door additie van waterstofgas, bijvoorbeeld een dubbele koolstofbinding die wordt omgezet in een verzadigde koolstofbinding. Voor het hydrogeneren wordt meestal nikkelpoeder als katalysator gebruikt. Iemand last van nikkelallergie?[/nb] Halvarine is ook zoiets. 50% minder vet, dus 50% water en emulgator (zeep) en toch meer betalen. Vet en olie zijn veel belangrijker voor de industrie, suiker kan vervangen worden. Dus laat ze maar geloven dat het alleen de schuld van suiker is.

Het is eenvoudiger alle schuld bij suiker te leggen en niet erkennen dat men een probleem heeft door overgewicht.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Een trucje om vet uit je voeding deels te blokkeren is een glas melk bij de maaltijd. De calcium in de melk bindt zich aan het vet en verzeept het. Het gaat daardoor op natuurlijke wijze weer uit het lichaam.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Citaat van: opinie op woensdag  5 augustus 2015, 13:01:48
Een tijdje terug was er een test op National Geographic

Was het nu op NPO of BBC?  :weetikniet:

http://www.gezondergenieten.nl/focus-wat-ongezonder-suiker-vet/

Suikerloos = slecht
vetloos = slecht
matigen = goed maar het kost moeite  :run:

Conclusie
De beste manier om een gezond en fit lichaam te krijgen? Gezond eten en bewegen. Zo min mogelijk onnatuurlijke voeding. Geen rare diëten. Geen koolhydraatarme leefstijl. Niet suikervrij eten. Kortom: je gezonde verstand gebruiken. We hadden er bijna geen documentaire voor nodig, zo breed is de open deur, maar je kunt nu in elk geval wel vaststellen dat je alle diëten de deur uit kunt zetten. Het wordt tijd om gezonder te genieten!

[embed=640,360]<iframe frameborder="0" width="640" height="360" src="//www.dailymotion.com/embed/video/x1arpze" allowfullscreen></iframe>
<a href="http://www.dailymotion.com/video/x1arpze_horizon-2013-2014-sugar-v-fat_tech" target="_blank">Horizon_-_2013-2014_Sugar_v_Fat</a> door  <a href="http://www.dailymotion.com/huncutxxx" target="_blank">huncutxxx</a>[/embed]
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus