Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aanvraag Visum C, tijdspanne?

Gestart door Pieter30, woensdag 8 november 2017, 01:16:14

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Citaat van: tipsy op zaterdag  3 augustus 2019, 11:04:38
Citaat van: Luc op vrijdag  2 augustus 2019, 18:04:28
Heeft volgens mij niets met terrorisme te maken. Eerder omdat velen niet terugkeren maar hier in de illegaliteit verdwijnen.

Verdwijnen naar waar?  Als ze hier blijven is vaak omdat ze een vriend hebben hier, die dan wel voor hun zorgt en misschien probeert te trouwen, zonder een echtgenote te proberen te laten over komen, en na maanden/jaren wordt geweigerd.......


Hahaha je wil niet weten hoeveel illegale Filipinos er in Brussel rondlopen. Heb er persoonlijk verschillende ontmoet. Hokken er samen op een kamer verhuurd door een Turk of zo. Werken in het zwart als poetsvrouw, klusjesman etc.... Van ene Filipino weet ik dat hij na 10 jaar uiteindelijk toch een verblijfsvergunning heeft gekregen. Waarna hij zijn vrouw en dochter heeft laten overkomen. Die was ondertussen al 14 jaar. Had hij al 10 jaar niet meer gezien.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

tipsy

Citaat van: Luc op zaterdag  3 augustus 2019, 13:23:31
Citaat van: tipsy op zaterdag  3 augustus 2019, 11:04:38
Citaat van: Luc op vrijdag  2 augustus 2019, 18:04:28
Heeft volgens mij niets met terrorisme te maken. Eerder omdat velen niet terugkeren maar hier in de illegaliteit verdwijnen.

Verdwijnen naar waar?  Als ze hier blijven is vaak omdat ze een vriend hebben hier, die dan wel voor hun zorgt en misschien probeert te trouwen, zonder een echtgenote te proberen te laten over komen, en na maanden/jaren wordt geweigerd.......



Hahaha je wil niet weten hoeveel illegale Filipinos er in Brussel rondlopen. Heb er persoonlijk verschillende ontmoet. Hokken er samen op een kamer verhuurd door een Turk of zo. Werken in het zwart als poetsvrouw, klusjesman etc.... Van ene Filipino weet ik dat hij na 10 jaar uiteindelijk toch een verblijfsvergunning heeft gekregen. Waarna hij zijn vrouw en dochter heeft laten overkomen. Die was ondertussen al 14 jaar. Had hij al 10 jaar niet meer gezien.

Nou triestige zaak dan.  Vergeet ook niet, mijn kennis te laten komen, is niet goedkoop, dus normaal zou ik zeggen dat er toch een band moet zijn. En als die er is, moeten ze niet zeveren, en dat risico maar lopen.  Die soort illegalen,  leven dan ook niet op onze kosten hè...

En langs andere kant, zoveel brave mensen, worden geweigerd....

Ton Hasselt

Inderdaad, ze komen niet hier om van de staat te leven, in tegenstelling tot vele anderen.
Die komen per boot of zo, krijgen een verblijfsvergunning, uitkering etc.
Waar maken ze zich eigenlijk druk om?

tjenn


Herbie

Moslims zijn welkom, Christenen niet :denk:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

peldoman

Moslim worden!!

Mag je in Belgie als moslim meer dan 1 vrouw hebben?
In  :nederlandsevlag: geloof ik niet.

Niet ver van mij woont er een die heeft 3 vrouwen.
Hebben een open sarisari, zie ze wel eens zitten daar.
Eigenlijk best wel interessant he? :denk:


tipsy

Jongens, het gaat hier niet over Moslims of niet, ja die hebben goede advocaten, en zitten niet ver.  Ik vind die behandelingstermijn niet meer normaal voor een toeristen visum.  Ik verwacht me nogmaals nu ook aan een weigering, maar nu heb ik dat al niet meer nodig.

tjenn

Het gaat over de onmenselijke paperassen handel die je moet klaarstomen om een familie lid of andere vanuit de Filipijnen naar hier te laten komen voor een paar maanden vakantie. Tegenover andere leeghangers die zomaar met open armen worden ontvangen en gesponsord worden.  WIR SCHAFFEN DAS. :negatief:

Luc

Dan gaat het over asielzoekers.

Illegalen krijgen niks. Hoe die overleven, zwartwerk of geholpen door organisaties die elke dag eten brengen naar het Maximiliaanpark etc...

Filipinas die hier legaal komen via gezinshereniging hebben dezelfde rechten en plichten als iemand uit Afrika.

Visum C is toeristenvisum. Ze zullen wel statistieken hebben van welke nationaliteit er veel niet terugkeren naar hun eigen land. De goeden moeten dan boeten voor de slechten. En ja de Chinezen komen hier massaal op bezoek. Ik weet niet of het nu nog zo is maar tijdje geleden kwamen die met volle bussen naar Maasmechelen Village. Gingen met koffers vol merkkledij terug naar huis. Die spenderen wel veel geld hier. Zoals Bill Clinton ooit zei, 'it's all about the economy'. Hoeveel spenderen Filipino's die hier komen via een uitnodiging? Niets.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ton Hasselt

Maar ze komen in ieder geval ook niet hierheen om te profiteren