info over het kopen van een huis op de Filippijnen !

Gestart door marc999, zondag 31 mei 2009, 22:32:37

Vorige topic - Volgende topic

Kano

#30
Inderdaad laten nog vele witneuzen zich in de luren leggen door mooie praatjes van personen, die bij verkoop financieel belang hebben. Het huis kan je nog wel bezitten, maar de grond niet. Er is een heel speciaal uitzonderingsgeval dat ook op de site wordt genoemd. En dat is als de title van de grond op naam van je Filipijnse echtgenote staat en deze komt te overlijden ZONDER testament (hereditary succession). In dat geval wordt de witneus wel (geheel of gedeeltelijk afhankelijk van de legitieme erfgenamen) eigenaar van de grond. Evenwel is mij nog steeds niet duidelijk of dat een voortdurend eigendomsrecht is of alleen voor korte tijd om het eigendom te kunnen verkopen. Ik zie nog steeds geen bewijs van het tegendeel, zodat het erop lijkt dat het wel langdurig eigendomsrecht zal zijn. Maar ook hierbij geld weer dat de witneus de grond niet aan buitenlanders kan verkopen en de grond alleen aan een witneus vererft als deze erfgenaam is zonder testament.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luc

Citaat van: Kano op vrijdag 15 april 2011, 13:24:37
Inderdaad laten nog vele witneuzen zich in de luren leggen door mooie praatjes van personen, die bij verkoop financieel belang hebben. Het huis kan je nog wel bezitten, maar de grond niet. Er is een heel speciaal uitzonderingsgeval dat ook op de site wordt genoemd. En dat is als de title van de grond op naam van je Filipijnse echtgenote staat en deze komt te overlijden ZONDER testament (hereditary succession). In dat geval wordt de witneus wel (geheel of gedeeltelijk afhankelijk van de legitieme erfgenamen) eigenaar van de grond. Evenwel is mij nog steeds niet duidelijk of dat een voortdurend eigendomsrecht is of alleen voor korte tijd om het eigendom te kunnen verkopen.

Als je geen kinderen hebt en de schoonouders leven nog...


Philippine law stipulates a reserved portion for compulsory heirs

Certain parts of the estate of a deceased Filipino citizen cannot be freely disposed of because Philippines law reserves them for the "compulsory heirs". The same reservation does not necessarily apply to foreigners who are governed by their national inheritance laws. However if the Philippines court accepts a renvoi, then the reserved portions, "reserves" or "legitimes" established in Philippine law become applicable to foreigners.

The "compulsory heirs" are classified as:

    Primary - legitimate children and/or descendants
    Secondary - legitimate parents and/or ascendants; illegitimate parents
    Concurring - surviving spouse; illegitimate children and/or descendants

"Primary compulsory heirs" are preferred over secondary heirs, who receive only in default of the primary. "Concurring compulsory heirs" generally succeed as compulsory heirs, together with primary or secondary heirs.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

#32
Property Law
Foreign Property Ownership in The Philppines

Under the Philippine law, only Filipinos can own land. Foreigners are not allowed to own houses and lots in their own name, unless through the law via succession. The easiest way for a non-Filipino to acquire a house & lot is to have a Filipino spouse purchase the property or to set-up a corporation. The later must have 60% Filipino ownership and 40% foreign.

Gelul, en dat is dan een dure "Law Firm" :negatief: :negatief: :negatief:

http://www.baquianolawoffice.com/index/content/id/27

Mijn huis en mijn werkplaats staan bij de Assessors Office geregistreerd op MIJN NAAM  :jajaja:

Maar toch dank voor de link Pierre  :hoedjeaf: :hoedjeaf: want ik heb dat een tijdje geleden gezien, maar helemaal vergeten

Een huis of gebouw staat NOOIT op een TCT aangegeven maar staat alleen geregistreerd bij de Assessors office in de plaats waar het gebouw is located. :jajaja:

En IK betaal de "real-Estate Tax" voor die gebouwen bij de City Treasurers Office








josv

Voortaan wel netjes op tijden betalen hoor Creek, zonde van al die penaly's !! :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

Als je voor het begin van het belastingjaar betaalt, dan krijg je vaak ook nog korting van zo'n 10%   :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Paring Belga

Citaat van: Luc op vrijdag 15 april 2011, 13:32:55
Citaat van: Kano op vrijdag 15 april 2011, 13:24:37
Inderdaad laten nog vele witneuzen zich in de luren leggen door mooie praatjes van personen, die bij verkoop financieel belang hebben. Het huis kan je nog wel bezitten, maar de grond niet. Er is een heel speciaal uitzonderingsgeval dat ook op de site wordt genoemd. En dat is als de title van de grond op naam van je Filipijnse echtgenote staat en deze komt te overlijden ZONDER testament (hereditary succession). In dat geval wordt de witneus wel (geheel of gedeeltelijk afhankelijk van de legitieme erfgenamen) eigenaar van de grond. Evenwel is mij nog steeds niet duidelijk of dat een voortdurend eigendomsrecht is of alleen voor korte tijd om het eigendom te kunnen verkopen.

Als je geen kinderen hebt en de schoonouders leven nog...


Philippine law stipulates a reserved portion for compulsory heirs

Certain parts of the estate of a deceased Filipino citizen cannot be freely disposed of because Philippines law reserves them for the "compulsory heirs". The same reservation does not necessarily apply to foreigners who are governed by their national inheritance laws. However if the Philippines court accepts a renvoi, then the reserved portions, "reserves" or "legitimes" established in Philippine law become applicable to foreigners.

The "compulsory heirs" are classified as:

    Primary - legitimate children and/or descendants
    Secondary - legitimate parents and/or ascendants; illegitimate parents
    Concurring - surviving spouse; illegitimate children and/or descendants

"Primary compulsory heirs" are preferred over secondary heirs, who receive only in default of the primary. "Concurring compulsory heirs" generally succeed as compulsory heirs, together with primary or secondary heirs.

Als asawa broeders en zusters in de filipijnnen heeft gaat 50% dat je hebt naar hen als asawa komt te sterven.  Dat is als we geen kinderen hebben en de schoonfamilie is gestorven.

bananacreek

Citaat van: josv op zaterdag 16 april 2011, 08:42:13
Voortaan wel netjes op tijden betalen hoor Creek, zonde van al die penaly's !! :happy2:

Ja, nu zie ik het pas  :stomstomstom: :mauer:
De laatste was in 2010 en betaald voor 2010 en 2011 en in het vervolg betaal ik voor twee jaar om de kortingen te krijgen :thumb:
Dus in 2012 voor 2012 en 2013  :thumb: :atyourservice:
Maar als nu op 21 dec 2012 de wereld vergaat volgens de Maya Calendar ??????????? :weetikniet:




Kano

Citaat van: bananacreek op zaterdag 16 april 2011, 14:42:26
Maar als nu op 21 dec 2012 de wereld vergaat volgens de Maya Calendar ??????????? :weetikniet:

Dan hoef je je in het hiernaals niet schuldig te voelen dat je niet alles betaald hebt   :haha:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Als er dan ook nog maar een plaatsje over is voor een Klootzak  :weetikniet: :weetikniet:

Kano

Citaat van: Paring Belga op zaterdag 16 april 2011, 10:58:10
Als asawa broeders en zusters in de filipijnnen heeft gaat 50% dat je hebt naar hen als asawa komt te sterven.  Dat is als we geen kinderen hebben en de schoonfamilie is gestorven.

Kleine maar niet onbelangrijke nuance.  Als de asawa komt te overlijden en er is gemeenschap van goederen dan is in elk geval 50% van alle bezittingen reeds van de echtgenoot. De erfenis bestaat dus uit de andere 50% van alle bezittingen.

Als er geen testament is (intestacy) en geen kinderen (de primary heirs) zijn, dan krijgen volgens mij de schoonouders of als deze er niet meer zijn de broers en zusters dan wel neven en nichten (secondary heirs) 50% en de overblijvende echtgenoot ook 50% (concurring) van de erfenis.
In mijn visie resteert dus voor de overblijvende echtgenoot 50% (zijn deel in de gemeenschap van goederen) + 25% (zijn deel in de erfenis) = 75% van alle bezittingen.


Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn