info over het kopen van een huis op de Filippijnen !

Gestart door marc999, zondag 31 mei 2009, 22:32:37

Vorige topic - Volgende topic

marc999

Ik ben van plan om een huis te kopen op de Filippijnen ! Wie heeft hier ervaringen mee ? Waar kan men betrouwbaar kopen ? Welke manier is de beste om het geld over te schrijven naar ginds ! Waar moet men gaan voor een eventuele lening , daar of beter hier in Belgie ? Kortom , alle informatie en tips zijn welkom ! Alvast bedankt voor de reacties

klootzakken (voorheen Jens)

tsja , hier hebben we toch een beetje meer info voor nodig, zo makelijk is het nu eenmaal niet daar.
wat bedoel je , een huis of een flat [ condo],  is het voor je zelf of je gezin of vrouw of fam enz enz.
is het een reeds bestaand huis of een nieuw te bouwen toko.

kortom er zitten veel haken en ogen aan zo iets. en een hoop risico,s. bezint eer ge begint.

jens.............
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Digos


Zoals Jens al aangeeft is een beetje meer info wel aangewezen.

Vijf vragen in één keer is veel, misschien kan je beginnen "waarom" je daar een huis wilt kopen en "waar?"

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Guadalupe

Inderdaad,waarom wil je eigenlijk een huis kopen waar je ooit eventueel weer moeilijk vanaf komt ?
Is het voor investering,belegging,verhuur of voor vakantie ?
Gaat je familie erin wonen als je er niet bent en het voor je sloopt of staat het 10 maanden per jaar leeg en rot het weg ?
Een huis kopen is zo gedaan maar stel je zelf de vraag meermalen  wat je er mee doet.
Maar al te vaak vind de vrouw het leuk om mee te showen....
Wie lacht niet wie de mens beziet.

klootzakken (voorheen Jens)

hallo marc [ trouwens nog welkom op het forum]

marc ben je gehuwd met een filipina? en ken je de kultuur daar een beetje?.
wel dan zul je weten dat jij er als buitenlander geen grond op naam krijgt, dit moet dan weer op je vrouw haar naam .
en welke plaats heb je in je gedachten?.
marc wij staan je graag bij met goede raad, denk dan ook niet dat het van ons alleen nieuwsschierigheid is. nou ja een littel
we willen je het dan ook niet ondraden ,maar een gewaarschuwd mens teld voor 2.
wij hebben er dan ook genoeg drama,s mee ge maakt.

jens........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

marc999

Ik zou na mijn pensioen ( of eerder als ik de lotto win  :lachen: ) daar willen gaan wonen ! en met daar bedoel ik Davao ( mindanao ) of Bacolod , en inderdaad mijn vrouw is een Filipijnse , en dat zij het op haar naam moet kopen wist ik ook al  ! Ik ken in de buurt van Davao een Engelsman die daar een huis gekocht heeft en die woont daar nu permanent en is daar héél gelukkig !  Dus verdere info is heel welkom , ( ook tips en eventuele valkuilen ! ) alvast bedankt

Lenn

Hoi Marc,

Ik woon nu alweer met veel plezier 2,5 jr. in dvo, dus als je wat wilt weten geef je maar een brul.
Wanneer denk je met pensioen te gaan?

marc999

Hoi Lenn, mijn Filipijnse vrouw werkte voorheen in Davao en ik heb er twee keer een paar weken verbleven zonder problemen ! Het is een gezellige stad volgens mij ! Eigenlijk zou ik allerlei informatie kunnen gebruiken , wat is een veilig en safe kantoor of personen waar je immo kunt kopen daar , hoe is het leven daar als je er permanent verblijft ! kortom alles wat interessant is ! Groeten Marc

xav

volgens mij is het het beste als je bv via familie daar wat info kan krijgen als er ergens wat te koop is... want als je ergens binnen stapt in immo kantoor (als je die al vind) en ze zien jou witte neus, dan zal de prijs wel wat de hoogte ingaan...

moet dan wel maken dat alles inorde is met de papieren en belastingen...

toen ik mijn lapje grond kocht was dat via via met de familie van mijn vriendin... nu heb ik zo'n mooi stukje grand op 20 meter van de zee... 1200 vierkante meter voor zo'n 75.000 peso gekocht... wat natuurlijk spot goedkoop is...
de papieren zijn nu onlangs volledig rond en dit staat nu op de naam van mijn vriendin...

een huis bouwen der op zal ik waarschijnlijk niet doen... is meer als investering want ze zijn daar volop hotels en resorts aan het plaatsen een eind verder op...

careca

dag Marc,

ik heb in juni een huis gekocht in Davao City en we hebben dit gedaan via een website www.davaorealestate.net
daar konden we de huizen bezichtigingen online (via foto's en beschrijving) en ook contact leggen via email .
via de zus van m'n Filipijnse vrouw konden we zelfs contact leggen met de eigenaar van het huis.
via emails en YM konden we negotieren over de condities en de prijs.
wanneer we hier begin juni aankwamen hebben we alles ter plaatse nog eens gecheckt en goed bevonden en het huis ook daadwerkelijk gekocht.
geld lenen zou ik maar in Belgie doen en het geld op sturen via een geldtransferkantoor (niet W.U -te duur) naar een grote Filippijnse bank hier waar je een rekening opent .
zorg er vooral voor dat je een huis koopt met een titel en laten verifieeren bij de bevoegde instanties hier in de Filippijnen.
wanneer je het eigendom koopt dit samen met de verkopers bij een notaris of rechter doen.