info over het kopen van een huis op de Filippijnen !

Gestart door marc999, zondag 31 mei 2009, 22:32:37

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Ben ook van plan iets te kopen in  :smiley-philippines:

Ik ga er nu nieuwjaar vieren, en ga natuurlijk eerst kijken.

Het zijn mensen uit Noorwegen die enkele huizen gebouwd hebben, naast hun eigen resort, maar één van hen is geboren en getogen Filipino.

Ze stellen voor te "leasen' voor 30 jaar, en de lease wordt dan voor + 30 jaar verlengd.

Iemand daar ervaring mee? Betrouwbaar?

vg,

Joris
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Amice

Leasen is wettelijk toegestaan tot maximaal 25 jaar en zelfs dat kan al moeilijkheden opleveren vanwege verdenkngen van bezitvorming.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

En da kotteke kost â,¬ 117.000, dan kan ik het mischien beter op Janice haar naam zetten....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Amice

Zal wel n prachtig huis zijn dan voor dat geld  :weetikniet:

Inderdaad dan kopen op haar naam met eventueel n leasecontract op jou naam voor 25 jaar
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

Ziet er wel goed uit op internet, maar ja ik ga dat niet on line kopen é.... :lachen:
Het is zo'n project van die Noren, waar ze de lokale bevolking bij betrekken, zodat die ook aan een deftig inkomen geraken, ik vind dat wel positief....

T'Is hier: http://www.olangoresort.com
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Lenn


gosternokke

@ vvjoris, op de website zien de huizen er goed uit.    Maar nou zou ik toch wel huiverig zijn om op Olango een huis te te kopen.      Het eiland is in de jaren 90 al tot beschermd gebied verklaard, nou weet ik niet of dat het hele eiland betreft of allen een deel.  Maar ik zou toch nagaan of die bouw allemaal legaal is.


Anders loop je de kans dat later onder druk van Wereldnatuurfonds of dergelijke organisaties  de boel plat gaat.


  Hou verder rekening met de stijging van de zeespiegel komende jaaren, zoek uit of het hoog genoeg boven zeeniveau ligt, en anders niet aan beginnen.

Kano

Ik zou ook even goed informeren hoe het zit met de kosten van (onderhoud) van zwembad, restaurant, tennisbaan en tuin, verlichting, security guard  en andere gemeenschappelijke voorzieningen e.d. Ik lees daar namelijk op de site van Abalone beach weinig  over.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Baliw-katok

Citaat van: Kano op vrijdag  4 november 2011, 12:34:23
Ik zou ook even goed informeren hoe het zit met de kosten van (onderhoud) van zwembad, restaurant, tennisbaan en tuin, verlichting, security guard  en andere gemeenschappelijke voorzieningen e.d. Ik lees daar namelijk op de site van Abalone beach weinig  over.

jaarlijkse kost zo'n 36000 pesos

http://www.olangoresort.com/eng_14%20Priser_info.html

Kano

Citaat van: Baliw-katok op vrijdag  4 november 2011, 21:50:57
jaarlijkse kost zo'n 36000 pesos

http://www.olangoresort.com/eng_14%20Priser_info.html

Die kosten had ik gezien, maar de vraag is of daar ook werkelijk alle kosten van gemeenschappelijke voorzieningen mee gedekt worden want er staat ook  "All outdoor areas will be owned by the house owners in common except for the restaurant"

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn