info over het kopen van een huis op de Filippijnen !

Gestart door marc999, zondag 31 mei 2009, 22:32:37

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

Een zeer interessante site ontdekt :
www.retirePhilippines.com

met daarin een pagina :

HOUSING MARKET MYTHS IN THE PHILIPPINES. : De markt van de woningbouw bekeken in een breder economisch perspectief !!

http://retirephilippines.com/property/housing-market-myths-in-the-philippines/




bananacreek

Citaat van: jiggy op zondag 12 februari 2012, 07:01:54
Een zeer interessante site ontdekt :
www.retirePhilippines.com

met daarin een pagina :

HOUSING MARKET MYTHS IN THE PHILIPPINES. : De markt van de woningbouw bekeken in een breder economisch perspectief !!

http://retirephilippines.com/property/housing-market-myths-in-the-philippines/

http://retirephilippines.com/retire-philippines-info/top-10-reasons-retirees-go-wrong-when-they-move-to-the-philippines/
Een flink aantal beweringen hier zij correct naar mijn mening: " but sometimes it all depends"... :jajaja: :jajaja:

http://retirephilippines.com/retire-philippines-info/try-not-to-look-like-a-tourist-as-a-retiree-in-the-philippines/
De man is toch wat meer paranoid als ik dacht ik, ik ben goed gekleed normaal en loop met een bundel geld op zak elke dag (één briefje van 500 aan de buitenkant en de rest 20 peso bills..... :jajaja: :jajaja: :atyourservice: :lachen:)

Ik ben nog nooit aangerand....ik bedoel beroofd...in bijna 36 jaar hier..... :thumb: :happy:

http://retirephilippines.com/retire-philippines-info/retiring-isnt-the-end-its-the-beginning-of-life-in-the-philippines/
Ben ik het mee eens......... :jajaja:

@Jiggy: ZEER GOEDE LINK .............. :thumb: :thumb: :hoedjeaf:


jiggy

Citaat van: bananacreek op zondag 12 februari 2012, 09:11:08
........
@Jiggy: ZEER GOEDE LINK .............. :thumb: :thumb: :hoedjeaf:



You're welcome dear banana  :lachen:
:atyourservice: at your service !  :atyourservice:

Pjottr

Citaat van: Ronny55 op woensdag 16 november 2011, 03:15:27
   Sedert januari 2008 bezit ik een huis op the filipijnen en woon er in. Van wat ik allemaal lees is er veel waarheid bij maar ook veel onzinnige dingen. daarom mijn ervaring.
   Na lang zoeken vond ik dan een huis dat me kon bekoren , niet te groot net wat ik zocht. Het was een onafgewerkt huis weliswaar nieuw maar toen al 7jaar oud. Na lang onderhandelen met de eigenaar een prijs overeengekomen voor het pand en apart voor het bestaande gebouw,onafgewerkt. Daar het pand niet op mijn naam kon werd het dan op de naam van mijn ,toen nog vriendin nu mijn  vrouw. Om mij safe te stellen heb ik haar het pand laten kopen met schuld verklaring aan mij voor de waarde van het pand. Het gebouw kwam probleemloos op mijn naam. Eens gehuwd verviel de schuldverklaring automatisch(schulden tussen echtgenotes kan niet

Misschien begrijp ik het niet helemaal.Staat het pand nu op jouw naam of dat van je vrouw?
Maakt het wat uit of het op jouw of haar naam staat? Ik dacht dat buitenlanders geen bezit konden hebben in de Filipijnen zoals grond en huis. Behalve dan een condo maar ik dacht dat ook daar de nodige haken en ogen aan zaten.
Ik dacht dat een buitenlander onder bepaalde voorwaarden wel bezit kunnen verkrijgen bij vererving. Maar zeker geen grond.
Dus of het pand op jouw naam of haar naam staat maakt dacht ik dan ook weinig uit.
Maar misschien zijn er dingen veranderd??
Gr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

stijn54

Volgens mijn nieuwe vriendin heeft haar ex Zwitserse vriend een condo gekocht in Bohol op zijn naam van een Duits immoproject. Nu heeft hij dit terug te koop gesteld gezien het einde van zijn relatie met haar. Blijkbaar geeft dit toch geen problemen. Ik ben wel benieuwd of hij dit gemakkelijk zal verkocht krijgen. Hij kocht het voor 3.400.000 pesos

Lenn


dolfijn76

Bij mijn weten kan je wel een huis bezitten als buitenlander maar nooit grond. Dus ja je bent altijd gezien he. Maar ik kan verkeerd zijn he.  En die schuldverklaring is mooi in theorie denk ik maar als het op praktijk aankomt wil ik in de Filippijnen nog wel eens zien hoeveel je van dat geld gaat te zien krijgen mocht het nodig zijn.


Kano

Je kan nog zo mooie constructies verzinnen, maar dat heeft geen zin want de Filipijnen heeft een anti-dummy law die het omzeilen van de wettelijke regels tegengaat.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: dolfijn76 op donderdag 22 november 2012, 12:10:55
Bij mijn weten kan je wel een huis bezitten als buitenlander maar nooit grond. Dus ja je bent altijd gezien he. Maar ik kan verkeerd zijn he.  En die schuldverklaring is mooi in theorie denk ik maar als het op praktijk aankomt wil ik in de Filippijnen nog wel eens zien hoeveel je van dat geld gaat te zien krijgen mocht het nodig zijn.



Juist..........en niet anders....... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Michaela

Beste medeforum,
Graag wil ik advies vragen.
Ik ben een filipijnse vrouw en ik wil een grond kopen in Filipijnen, ongeveer een halve hechtare. Het probleem is: Ik heb geen filipijnse nationaliteit meer en ik ga vanuit dat ik die grond niet mag bezitten.
Ik heb kinderen met dubbele nationaliteit. Als ik grond koop kan ik misschien de titel onder hun naam zetten? Is dat toegestaan?
Mijn oudste is 22 jaar en is geboren in Filipijnen, mijn tweede dochter is pas 16 jaar en is in Nederland geboren. Beide hebben geen filipijnse paspoorten. Bij de gemeente staan genoteerd dat ze allebei de dubbele nationaliteit hebben.
Aangezien mijn tweede dochter nog minderjarig is ga ik vanuit dat ze nog geen grond mag bezitten?
Natuurlijk heb ik nog familie in Filipijnen en adviseren mij de grond te kopen en de titel onder hun naam te zetten, maar dat wil ik niet. Ik wil geen ruzie in de toekomst. Bovendien ik wil het gevoel hebben dat die grond echt van mij is.
Alvast bedankt voor het meedenken.
groet,
Michaela.