Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

china phone

Gestart door xav, zondag 19 september 2010, 06:53:23

Vorige topic - Volgende topic

stip66

PPPFFFFF, Phil ik had je toch hoger ingeschat. kijk es op www.katz.cd als het bestaat kan je het er downloaden EN met registratiecode.
Films in Bluray Quality, die zelfs nog moeten uitkomen in Belgie,....
Maar tja, ik schat alles verkeerd in huh ?

Phille

CitaatPPPFFFFF, Phil ik had je toch hoger ingeschat. kijk es op www.katz.cd als het bestaat kan je het er downloaden EN met registratiecode.
Films in Bluray Quality, die zelfs nog moeten uitkomen in Belgie,....
Maar tja, ik schat alles verkeerd in huh ?

Tja, ik hou mij niet bezig met illegaal downloaden, ook niet wat muziek betreft, vandaar ik dit dus niet ken!

stip66

Citaat van: Phille op zondag 19 september 2010, 16:02:02
CitaatPPPFFFFF, Phil ik had je toch hoger ingeschat. kijk es op www.katz.cd als het bestaat kan je het er downloaden EN met registratiecode.
Films in Bluray Quality, die zelfs nog moeten uitkomen in Belgie,....
Maar tja, ik schat alles verkeerd in huh ?

Tja, ik hou mij niet bezig met illegaal downloaden, ook niet wat muziek betreft, vandaar ik dit dus niet ken!

Dit is dan ook bedoeld voor diegenen die niet alles vergoed krijgen door hun werkgever  :jajaja:


Luke

Illegaal?? Het is illegaal om het te distribueren. Maar downloaden voor eigen gebruik kan toch....
Enfin, hier in de filipijnen is alles i LEGAAL!  :biggrinn:

Amice

En welk consortium heeft dan meer recht? die van het toestel waarvan alles is afgeschermd en het meeste klaagt dat er van hun gejat wordt of van diegene die normaliter open sourse software gebruikt die voor iedereen toegankelijk is?

Of is het juist enkel diegene die het meeste schuift of de beste lobby heeft?

Men kan illegaal ook omdraaien in alles wat afgeschermd is voor open publieke toegankelijkheid is illegaal en het toegankelijke legaal.

Ik zal dit nog even maatstaven met het volgende actuele bericht als voorbeeld die deze week in de krant stond. Waarin de nederlandse overheid kampt met een toename van ik dacht kinkhoest welke ziekte jaren is weggeweest maar nu met de huidige medicijnen niet meer te bevechten valt.
De nederlandse regering heeft daarom de farmaceutische industrie gevraagd om zwaardere medicijnen te maken.
Antwoord van de farmaceutische industrie was "Nee dat willen we niet want we kunnen er te weinig aan verdienen".
U mag er van denken wat u wilt maar voor mij zou ieder bedrijf die dat weigert gelijk "illegaal " zijn. In dit wellicht uitzonderlijk geval speelt men wel met mensenlevens of toch iig met het welzijn daarvan.

Terug naar het onderwerp china phone is m.i. derhalve het beweerde"illegaal"van gelijke strekking als dat er sprake is van microsoft windows, en om die reden is de open sourse industrie behoorlijk in opmars.Om verder nog te zwijgen van alle virussen die deze afgeschermde producten met zich mee brengt.
Niettegenstaande dat cellphones en internet heden ten dagen gerekend mogen(zo niet dienen te) worden als infrastructuur,vergelijkbaar als de ouderwetse telefoon in zijn hoogtij dagen.
Waarbij ik graag even een beroep wil doen op uw denkvermogen wat er kan gebeuren als diezelfde afgeschermde markt  plots de stekker eruit trekt om zijn grijpgrage zin door te drijven
Het is juist de toegankelijkheid van die infrastruktuur waarvoor alles wat dit tegengaat als illegaal wordt(werd) bestempeld.

Diegene die aldus de grijpgrage industrie wensen te steunen en alles wat  het volk allereerst door de strot is geduwd mede wensen te beschermen, kunnen wat mij betreft hetzelfde stempel krijgen die ze schijnheilig anderen graag willen opleggen"illegaal" dus.

ik heb gezegd. :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

@Amice

Interessant pleidooi; maar praat jij nu vanuit het standpunt van consument of bedrijven?

Om je stelling enigzins te weerleggen, Microsoft heeft een programma welke het mogelijk maakt om alle medewerkers van het bedrijf gebruik te laten van Office 2010 maken aan 12,50 euro. Kan je toch niet duur noemen hé.

Opensource is zeer zeker een goeie oplossing voor de consumer markt, echter voor bedrijven is dit meestal geen goeie oplossing, want de volledige ondersteuning is niet beschikbaar; in het geval van opensource is men ook afhankelijk van de community die er achter schuil gaat; heeft men geen enkel juridisch platform waar men op kan terugvallen indien er zich problemen voordoen. IK spreek hier wel degelijk over bedrijfskritische applicatie, applicaties waar de revenue van het bedrijf van afhangt. Beeld je maar even in welke impact het niet beschikbaar zijn van bepaalde applicaties heeft op het bedrijfsresultaat, voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld online applicaties.

Wenst men toch de nodige ondersteuning dan dienen hiervoor maintenance & support contracten afgesloten te worden. En waar ligt dan het verschil met de commerciële producten. Ik hoor je al denken, dan moet men de licentie kosten niet betalen, wel ... ook dit moet men nuanceren daar de meeste opensource oplossingen danig gecustomized moeten worden dat het verschil heel erg klein wordt met commerciële producten.


Amice

Ik kan anders gewoon met mijn chinaphone naar een smartcentrum gaan en gratis en voor niets de settings van mijn chinaphone laten instellen en meer van dat soort service.
Anders wordt het wanneer je met een iphone naar dat zelfde centrum gaat want dan zul je al snel te horen krijgen dat ze er niet bij kunnen komen om je verder te helpen omdat het beveiligt is. Een andere nederlander hier kocht in nederland een iphone maar kon hem hier niet gebruiken. Dure aanschaf en je hebt aldus niets.

Die genoemde â,¬12,50 mag overigens niet veel lijken maar is toch â,¬12,50 teveel. Niet zo verwonderlijk die lage prijs want met open office heb je hetzelfde(m.i. zelfs nog makkelijker en meer) dan met MS office en vanwege de concurrentie kunnen ze dan ook niet meer vragen anders deden die grijpgrage dat wel.

In een land als Thailand was/is het al jaren gebruikelijk dat men alom met linux en open sourse werkt en microsoft er gewoon niet in komt. In Nederland is men al enige tijd aan t bekijken of men niet over kan stappen op open sourse in de publieke sector.

Verder hebben we allemaal te maken met een maandelijkse pathsday die microsoft dient uit te voeren om pleisters te plakken op zijn oh zo beschermde kindjes. Met open sourse heb je daar nauwelijks last van simpel omdat er ook niets geheim aan is. Met diezelfde pathsday probeert MS stelselmatig om de controle over je computer over te nemen, door steeds meer licensie eisen te gaan stellen, waarbij ze zelfs jou instelling om alles eerst te willen controleren alvorens te downloaden,simpel veranderen naar de instelling om alles automatisch te downloaden.Zelfs tott het aanvinken van "trust microsoft"toe. In mijn ogen is dat niets anders dan graaien en crimineel gedrag.

Wie iets te verbergen heeft is niet zonder zonde, is het gezegde. Dat lijkt mij meer illegaal  :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

@ Amice

Allemaal leuk wat je schrijft, maar de mensen die software ontwikkelen moeten ook op de één of andere manier betaald kunnen worden, jij werkt ook niet gratis neem ik aan.

Ik begrijp waar je je druk over maakt, met name de dominante rol van Microsoft in de markt, maar daarvoor moet je wel niet alle software ontwikkelaars over dezelfde kam gaan scheren.


Amice

Citaat@Amice, kan je met die iPhone je software up to date houden, hoe zit dat? Want je moet je toch registreren bij Apple en hoe zit het met iTunes, kan je online net zo gemakkelijk nummers kopen als met een legaal aangekochte iPhone?

Was jij toch die over registratie en legaal aangekocht etc. begon?

Vertel eens waarom die bedrijven die open sourse maken nog niet van de honger zijn omgekomen dan?

Iets ontwikkelen en ervoor betaald worden is een. iets ontwikkelen en de strot zelf niet vol kunnen krijgen en maar blijven graaien is 2.  Hoe deden Einstein en andere wetenschappers dat vroeger dan? of wil je nu beweren dat die ook tot aan hun dood toe hebben gegraaid?(het begrip bestond volgens mij nog niet eens)
Zie verder mijn betoog aangaande die farmaceutische industrie.
Met mensen die dit soort grijpgraag beleid blijven steunen/gedogen gaat de wereld totaal de verkeerde kant op.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

Citaat van: xav op zondag 19 september 2010, 14:14:29
Citaat van: vvjoris op zondag 19 september 2010, 11:26:54
Citaat van: xav op zondag 19 september 2010, 06:53:23
Citaat van: Amice op woensdag 15 september 2010, 08:35:23
CitaatHet probleem met het kopen van een goedkope GSM telefoon hier is dat je hem na enkele weken gebruik bij het vuil kan gooien omdat het meestal een Chinese copie betreft.

Achteraf blijkt het dan een dure aankoop geweest te zijn  

Dan zal ik wel geluk gehad hebben. :weetikniet:
De 1e (N95 china)heb ik weggegeven na 3 jaar omdat het keyboard niet mer te lezen was, en diegene gebruikt hem nu nog steeds.

de 2e ( Iphone china) heb ik nog steeds( 2 jaar nu) en werkt perfect, zelfs de dubbele camera maakt goede foto's en met de dubbele batterijen die je er bij krijgt kan ik gerust n week n brownout hebben.

Ik prefereer die dingen vanwege de dubbele SIm en zijn lekker goedkoop( ik zag de black berry nu al liggen voor P1999)' t zijn leuke hebbedingetjes, dus als ze gejat worden , hoef ik manila niet af te breken om ze terug te krijgen.  :biggrinn:

hoeveel kost dat hebbe ding Amice...? die iphone...

heb die onlangs op ebay zien staan... die kerel had een volledige webwinkel met die chinese spullen... voor een iphone china vroeg die 145 euro...
en volgens mij zijn die verboden in belgenland... dus die kerel zal waarschijnlijk vlug zijn webwinkel mogen sluiten...


Heb je soms de URL van die webwinkel?


http://stores.benl.ebay.be/BuyNow365Days

dit is die webwinkel op ebay... staat vanalles tussen...


PS... nu ik op de link van Mawibata ging kijken zag ik de volgende link staan... http://www.lightinthebox.com/wholesale-Dual-Sim-Phones_c1295?currency=EUR&gclid=CLPgtcG8k6QCFQcsDgodLzBeGw

staat er nog maar van die gsm's op... en veel goedkoper...
Er zijn nog zo enkele sites waar chinezen electronica-spullen verkopen. Ik ben op zoek naar een goedkope laptop, maar op die sites vind ik alleen van die 10 inch laptops. Ben op zoek naar een met een groter scherm. Weet iemand een URL? Of beter hier in  :belgiesmiley: kopen? Of bij Dell of zo?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.