Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

china phone

Gestart door xav, zondag 19 september 2010, 06:53:23

Vorige topic - Volgende topic

stip66

Citaat van: vvjoris op dinsdag 21 september 2010, 07:19:55
Ik ben op zoek naar een goedkope laptop, maar op die sites vind ik alleen van die 10 inch laptops. Ben op zoek naar een met een groter scherm. Weet iemand een URL? Of beter hier in  :belgiesmiley: kopen? Of bij Dell of zo?

Jij bent van Edegem, wright ?
In de Dambruggestraat in Antwerpen is er een winkel waar je 2de handslaptops kan kopen.
Ik gebruik er ook zo 1. Toshiba Satellite Pro A200.
2 jaar geleden gekocht voor â,¬ 250 en hij ( ook de batterij ) doet het nog steeds even snel als een nieuwe  :thumb:
Enig nadeel voor sommigen ( ik vind het een voordeel ) is het qwerty layout.

vvjoris

Citaat van: stip66 op dinsdag 21 september 2010, 07:55:26
Citaat van: vvjoris op dinsdag 21 september 2010, 07:19:55
Ik ben op zoek naar een goedkope laptop, maar op die sites vind ik alleen van die 10 inch laptops. Ben op zoek naar een met een groter scherm. Weet iemand een URL? Of beter hier in  :belgiesmiley: kopen? Of bij Dell of zo?

Jij bent van Edegem, wright ?
In de Dambruggestraat in Antwerpen is er een winkel waar je 2de handslaptops kan kopen.
Ik gebruik er ook zo 1. Toshiba Satellite Pro A200.
2 jaar geleden gekocht voor â,¬ 250 en hij ( ook de batterij ) doet het nog steeds even snel als een nieuwe  :thumb:
Enig nadeel voor sommigen ( ik vind het een voordeel ) is het qwerty layout.
Ik ben niet van Edegem maar woon er intussen wel al 2 jaar en een beetje, ben voor â,¬ 1,70 met de trein op 10 minuten in Antwerpen (met de auto ben ik er ook snel, maar dan kost het me al meer aan parking....)
Het is voor Janice dat ik er een zoek, dus die is gewoon op qwerty in te tikken. Ik ben ook nog op zoek naar een ISP (provider) voor ginder. Ik heb gezien dat je bij Globe met een USB-stick en een sim-kaart prepaid 50 uren kan surfen voor PHP 499 in  :smiley-philippines: Ik weet niet goed hoe dat werkt, gaat dat dan eender waar? Gebruik je dan een GSM-netwerk dus geen modem of zo nodig?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

stip66

Citaat van: vvjoris op dinsdag 21 september 2010, 08:36:04
Ik ben ook nog op zoek naar een ISP (provider) voor ginder. Ik heb gezien dat je bij Globe met een USB-stick en een sim-kaart prepaid 50 uren kan surfen voor PHP 499 in  :smiley-philippines: Ik weet niet goed hoe dat werkt, gaat dat dan eender waar? Gebruik je dan een GSM-netwerk dus geen modem of zo nodig?

Daar laat ik andere leden op antwoorden, die hebben meer ervaring met de hardware en de providers van ginder.

Luke

Smart, Globe & Sun bieden allen die befaamde USB-dongle aan om draadloos te surfen over hun GSM-netwerk. Het is practisch zelfinstalerend van zodra je de dongle op he PC/Notebook/Netbook aansluit. Als de SIM "geladen" is kun je meteen een verbinding openen en starten met surfen. Vrij gemakkelijk!

De snelheid hangt af van wat soort signaal je kan ontvangen. Het gewone (2G/GPRS) geeft maar een lage snelheid (iets dergelijks als de vroegere telefoon-modem). Met 3G haal je gemakkelijk enkele Megabits maar buiten de steden ga je niet veel 3G vinden volgens mij.

Heb vandaag eens een SUN-dongle geprobeerd (van een klant) en dat ging zo goed als mijn Skybroadband thuis.
Of dit zo blijft als er meer en meer gebruikers bijkomen is maar de vraag. Ze hebben hier zo de gewoonte van hun infrastructuur (bandbreedte) pas uit te breiden als de capaciteit al lang overschreden is....

Phille

CitaatWas jij toch die over registratie en legaal aangekocht etc. begon?

Ja Amice, het was een vraag, daar ik benieuwd was hoe dit dan gebeurt als men een illegale iPhone koopt, hoe kan men deze dan updaten, het kan zijn dat dit niet belangrijk is; dat het je een worst zal wezen of je nu OS 3 of 4 of later updates hebt, als je maar kan bellen dan is het ok. Hoe zit het met de integratie met iTunes, kan je via je iPhone muziek downloaden, of is dit ook niet aan de orde; naar dit soort dingen was ik nieuwsgierig.

Wat openoffice betreft, wel ik heb dat eens geinstalleerd en geef mij maar office, is toch wel beter; maar alles hangt ervanaf wat je er mee doet. Ik heb meerdere problemen gehad met compatibiliteit met documenten komende van klanten, formateringen gingen verloren om maar één voorbeeld te geven.

Ik had je een vraag gesteld vanuit welk standpunt jij praat; ik vermoed vanuit het standpunt van een consument. En in dat geval werken al die gratis open source meer dan goed genoeg. Van zodra je over het bedrijfsleven begint dan is dat een ander paar mouwen.

Als het gaat over ontwikkeling van open source, daar zitten wat ze noemen communities achter en niet per definitie bedrijven; bedrijven halen hun winsten wel uit de services die noodzakelijk zijn om die dingen aan de praat te krijgen; aan onderhoudscontracten (want open source toepassingen bieden dat niet), aan aanpassingen om een bepaalde oplossing te laten aansluiten bij specifieke marktbehoeften, enzovoort.

Ik zal je een voorbeeld geven, paar maand geleden was ik onderhandeling met een bedrijf en ik zat in concurrentie met een open source leverancier; wij hebben een commerciele oplossing en licenties moeten gekocht worden; zij hebben een open source oplossing waarvan de licenties gratis zijn. Oneerlijke strijd zou je denken, niets is minder waar; de uiteindelijke kost om het project te implementeren was bij ons goedkoper dan met die gratis software; als men dan nog eens begon rekening te houden met de Total Cost of Ownership, kwam het alleen maar in ons voordeel uit. En ja dat project hebben we dan ook binnen gehaald  :happy:

Men vergeet nogal snel dat licentiekosten maar een fractie zijn van de totale kost van een project. Prijsvergelijkingen in het soort projecten waar ik mee bezig ben gaan niet alleen maar over de initiele aanschaf van software, nee die worden berekend over de periode waarvan men denkt dat men de software gaat gebruiken, bijvoorbeeld 5 jaar. Het beheer van een software oplossing, uitgedrukt in FTE (Fulltime Equivalent) bij een open source is al snel een factor 4 (en in vele gevallen meer) en drijft de TCO dan ook heel snel de hoogte in.

Om te besluiten, er bestaat niet zoiets als gratis! Die bedrijven moeten ook winsten maken, is het niet door verkoop van licenties dan zal het wel door middel van diensten zijn.

:daag:






vvjoris

Citaat van: Phille op dinsdag 21 september 2010, 14:21:44

Om te besluiten, er bestaat niet zoiets als gratis! Die bedrijven moeten ook winsten maken, is het niet door verkoop van licenties dan zal het wel door middel van diensten zijn.








Professioneel werk ik met SAP Business Objects. Die licenties zijn al heel duur, enkel betaalbaar door grote bedrijven. Maar inderdaad, ook door diensten pakken software ontwikkelaars als SAP poen. Ik wil binnenkort een opleiding gaan volgen van 1 module (SAP heeft er in totaal 1000 of zo...) en dat kost mij voor 3 dagen 1620 euro. Vind dat toch veel geld voor een kleine zelfstandige als ikzelf...;
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Phille

CitaatBTW. je schijnt niet door te hebben dat Microsoft toelaat dat een particulier gekraakte software ( oa Office ) te gebruiken om hem ( haar ) vertrouwd te maken met HUN programma's, om nadien de werkgever uit te zuigen met de licenties.

Microsoft is zo groot geworden!

xav

ging dit niet over china phone's...?  :ikkeniebegrijp:   :ontopic:

Admin

Citaat van: xav op dinsdag 21 september 2010, 16:40:12
ging dit niet over china phone's...?  :ikkeniebegrijp:   :ontopic:

De berichten over de rookruimtes zijn ingevoegd bij het luchtvaartnieuws.
De berichten over telefoons en (bijbehorende) software zijn eerder verstrengeld en blijven hier.

De andere berichten zijn verhuisd naar een toepasselijk topic in het "off topic"-gedeelte van het forum.
Hallo gast. :welcome:

Phille

Wat een tof idee van onzen admin! Proficiat man :congratualtionsis0: