Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Amice

Citaat van: Luc op maandag 18 november 2013, 18:00:58
Citaat van: innka3 op maandag 18 november 2013, 17:01:24
Citaat van: bananacreek op maandag 18 november 2013, 07:54:17



Dat zijn vrouwen die producten promoten. Volledige naam van de functie is Promo Push Girl  :jajaja:



Daar dacht ik ook aan ja:
Mooie baan voor Arroyo en Napoles, die zitten al in een rolstoel en kunnen nu eindelijk eens iets nuttigs doen.  :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: innka3 op maandag 18 november 2013, 17:01:24
Citaat van: bananacreek op maandag 18 november 2013, 07:54:17


Weet het nog niet want het papier zat op de gesloten ingang geplakt en dus moet ik bivakeren tot sluitingstijd...maar het kan zijn of de masagge parlor of de dentist...............wordt spannend...en een goede voor inspetor clusseau...


denk dat ze achter een rolstoel moet lopen duwen :denk:

https://www.google.nl/search?q=pushgirl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=HjmKUuKBPKio4gT0zIGgBA&ved=0CG0QsAQ&biw=1093&bih=514

Papier is verdwenen en ik was te verlegen om naar binnen te stappen want dan zou ik een antwoord kunnen krijgen:

"PUSHGIRL sir, NO, OUT OF STOCK".................. :lachen: :lachen:

Dus Inspecteur Clusseau neemt hierbij aan dat die pushgirl waarschijnlijk niet voor de tandarts nodig was ...case closed.................. :atyourservice: :atyourservice:

bananacreek


bananacreek

#12964
OK, GROTEN VAN DEN BELANGERIJKEN VRAAGJE VAN KLUK-KLUK:



DIT IS EEN TAFEL IN DE RESTAURANTS VAN DE WHY NOT EN IK SPRAK LATER MET DE GENERAL MANAGER (ZE WAS WEER EENS IN TAMPO) EN VROEG AAN HAAR WAAROM ER GEEN LEPEL BIJ LEGT...WANT NU MOETEN DE KLANTEN OM HUN LEPELS VRAGEN............... :negatief: :negatief:... :confused2: :confused2: :stomstomstom: :stomstomstom:



Haar antwooerd was eenvoudig: " Yes they have to ask for a spoon if they need one".............. :denk: :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

TOEN IK VROEGER IN HET CHINEES RESTAURANT CANTON OP DE VOORSTRAAT IN UTRECHT WERKTE ALS WAITER (WAS NIET GEMAKKELIJK DE KLANTEN TE BEDIENEN ALS DE CHINEES EN ZIJN KOK IN DE KEUKEN AAN HET VECHTEN WAREN WANT DE KOK SPUUGDE IN DE NASI GORENG........... :lachen: :negatief:) ..............BEHOORDE ER WEL EEN LEPEL OP DEN TAFEL TE LEGGEN........... :jajaja: :jajaja:



NOU, HOE IS DAT NU INTERNATIONAAL GEREGELD?...LEPEL OF GEEN LEPEL?
JE GAAT TOCH GEEN RIJST OF SOUP ETEN MET EEN VORK?............ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Gaarne uw hulp om te weten te komen wat het nu precies moet zijn...maar dan nog gaat zij geen advies nemen van een blanke indiaan........... :neeneenee: :neeneenee:

bananacreek


TheDolphin

Citaat van: bananacreek op zondag 17 november 2013, 10:00:52
Citaat van: TheDolphin op zaterdag 16 november 2013, 00:21:33
Citaat van: Benincebu op vrijdag 15 november 2013, 13:30:18
Echt verse melk is er ook, ongeveer 3 dagen houdbaar, maar kost nu 126php per liter.
Zit in plastic fleesen en smaakt echt als verse melk, is ook niet gepasteuriseerd (of andersom).
Heb het een hele tijd gedronken toen het nog 75php was, maar in een paar maanden tijd is prijs hard omhoog gegaan.

Ja precies er moet wel onderscheid gemaakt worden tussen echte verse melk die je maar drie dagen goed kunt houden en houdbare melk. Daar zit wel een groot verschil van smaak in. Die aanduiding Fresh Milk op de pakken houdbare melk klopt ook niet en het zou ze sieren in de Phils dat alleen voor echte verse melk te gebruiken denk ik. Dus best goed als die wet er komt denk ik dan. In zo een warm land als de Filippijnen is het ook erg moeilik om het lang goed te houden die verse melk lijkt me. Daarom zal het wel zo duur zijn. Die houdbare melk drink ik wel als er geen echte melk is te krijgen want dat is altijd beter dan geen melk. Die Nestle vind ik niks en Alaska is al beter daar heb je ook nog een variant sweet milk van die best goed te doen is. Maar van de houdbare melk (en ik heb ze allemaal geprobeerd denk ik) vind ik Cowhead (84 php per liter) nog het lekkerst. Daar staat ook op Pure Milk. Want het helpt om op dat soort aanduidingen te letten. En ook even het verhaaltje op het pak lezen met de uitleg wat voor melk het nou precies is.



Niet te vinden in Lee Plaza, dan maar in Robinsons proberen morgen?

Alleen JOLLY COW.............. :denk: :denk:



Jolly Cow kende ik nog niet. Heb ze dus nog niet allemaal geprobeerd. Tenzij het me in een restaurant ooit op tafel is gezet dat weet ik niet. Er staat in ieder geval op dat het romig is en 100% pure dus dat zijn goede indicaties. Maar das natuurlijk smaakafhankelijk. Maar het liefst zou ik toch een liter echte koeienmelk van die boer hebben.

LMBen

Vandaag Medow Fresh melk gekocht.
Komt uit nw zeeland en is maar 59php
Zit ook in een pak dat 6mnd houdbaar is.
Had het nog nooit gezien hier.

De verse melk heb ik alleen gezien in de departmenstore grocery in ayala.
Echt lekker maar kort houdbaar en duur 125php nu voor 75cl
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

TheDolphin

Citaat van: bananacreek op maandag 18 november 2013, 07:58:19
VOC schepen?............ :weetikniet: :weetikniet:

Ergens in de 15de eeuw hebben de Hollanders nog een zeeslag geleverd tegen de Britten en verloren in de buurt van Lapu Lapu Cebu............... :explotieren: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :ripba8: :ripba8: :ripba8:



Waar precies in de buurt van Lapu Lapu city? Interessante plek om te snorkelen  :jajaja:




gosternokke

Helaas is iemand je voor geweest met het naarboven halen van de schatten.   :negatief: Vorig jaar kwam ik bij Tiendesitas in Ortigas een groot kanon tegen dat bij Lapulapu naar boven was gehaald.  Met de letters VOC en het wapen van de  de stad Breda erop.