Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Duur spul maar in kwaliteit vele keren beter dan in de jaren '70.... :thumb:  :thumb:

Deze set zeker een miljoen pesos. including versterkers enz.. :jajaja:



bananacreek

Door de Buk-Buk opgegeten...en komen uit Canada en waren duur toendertijd.... :denk:

750W (rms


bananacreek


bananacreek

#24753
Drivers licence verloopt op 31 december:

Drugtest..... :thumb:

Oogtest ...was niet nodig omdat ik het formulier kon lezen.....(naast provincial jail). :lachen:  :lachen:  :thumb:  :thumb:  :happy:  :happy:


bananacreek

Kwam daar om 08.30 en werd als senior citizen beschouwd... :denk:  :denk:  :confused2:  :confused2:

Naar een loket voor vingerprint...handtekening.....dan naar de cashier....dan een formulier invullen met de persoonlijke gegevens....en ik was buiten in 10 minuten... :thumb:  :thumb:

Moest om 12.00 uur terugkomen...maar ik kwam om 1300 uur en dat was fout omdat ze per nummer groepen werken dus als ze zeggen kom om 1200 uur dan is het beter om op tijd te komen want hier gebruiken ze geen "Filipino Time" ... :thumb:  :thumb:

Dus ik kreeg nummer 9 (andere nummers waren al in de 60) en ik moest een foto laten nemen en handtekening en vingerafdrukken van alle vingers..daarna gegevens controleren op het scherm zichtbaar voor de aanvrager en dan krijg je (al om 08.40) een tijdelijk rijbewijs want ze kunnen alleen maar cards printen in Manila en moet het in de derde week van January 2019 ophalen......geen probleem...geldig voor 5 jaar... :thumb:  :thumb:

Niet geldig in de Hemel..... :negatief:  :negatief:  :negatief:  :negatief:  :confused2:  :confused2:  :confused2:  :ripba8:  :ripba8:  :ripba8:  :run:  :run:  :run:

Maar nu het volgende:

Er ging een verhaal hier ergens rond (op dit forum) dat toeristen GEEN  :smiley-philippines:  rijbewijs meer konden krijgen... :weetikniet:

Je moet wel de nationaliteit invullen (en de naam van je vader en moeder)...MAAR ZE VRAGEN NIET NAAR JE VISUM EN OF JE WEL OF NIET EEN TOERIST BENT ENZ.....




bananacreek

Ze vragen ook niet om het adres in buitenland maar alleen het adres op de  :smiley-philippines:

En geen geleuter wat voor een visa je hebt... :thumb:  :thumb:

bananacreek



Mijn carpenter voor 32 jaar ...Abing....en doet van alles ...allround van stoferen tot van alles...neef van mijn ex maar zeer goed te vertrouwen en denkt voordat hij doet.... :thumb:  :thumb:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

bananacreek



Buk-Buk: (drywood-termite) ( die vliegen en komen dwars door de mosquito screens...gooien hun vleugels af en beginnen zich in te graven)...wees nooit te gierig op Solignum of andere preservatives want op de lange duur ben je de verliezer en het buitenste laagje onder de verf of bekleding wordt niet aangetast en het hout komt uit kleine gaatjes... :run:  :run:  :run:






Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

peldoman

In Davao krijg je geen rijbewijs als toerist meer.
Better you get married first Sir.

Dus hier in Davao rijden verscheidene witneuzen rond zonder  :smiley-philippines: rijbewijs maar
wel met een rijbewijs uit hun eigen land, zonder problemen tot nu toe.