Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kerk en huwelijk

Gestart door Pjottr, maandag 14 februari 2011, 14:57:38

Vorige topic - Volgende topic

josv

#70
Pispaal ?????????????????????????????????????????????? Sorry voor deze one-liner maar da's toch echt onzin !!!

Phille is gewoon 'n lid van dit forum en deel z'n ervaringen met iedereen. Op het momen dat je dat doet kan je wat tegengas verwachten, da's heel simpel. Maar om nou te zeggen pispaal ?  :ikkeniebegrijp:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Budgie

#71
@ Kristhof Phille is echt niet de pispaal maar lokt door zijn uitspraken wel eens tegengas uit als het gaat over de omgang met Filippina

@ Phille wat betreft de situatie van je schoonfamilie daar was ik grootdeels mee bekend gezien eerdere berichten van je En dan kan ik alleen constateren dat er dan wel anders word geleeft dan wat men daar wil zien maar hoe is het met je schoonouders Gaan ze wel of niet af en toe naar de kerk want dat is veel belangrijker naar de buiten wacht Als je eerst een verkeerde relatie had en nu een goede zonder huwelijk word daar wel geaccepteerd in de stad
Maar op het platteland niet en bijvoorbeeld een onderwijzeres die zonder huwelijk gaat samen wonen kan er bijna zeker op rekenen dat ze kan vertrekken wegens slecht gedrag ook in de stad.
Maar wat voor je vrouw belangrijk is dat ze nu niet in de kerk getrouwd is dus bij discusies over andere zaken niet tegen haar zusters kan zeggen Ik ben echt getrouwd en jullie niet Dus de eerste in de pikorde zijn
En wat jij zegt omtrent faken Sorry als je vooraf zoals ik ook met met mijn asawa heb gedaan met trouwen duidelijk maakt dat het voor jouw niet hoeft maar dat je het voor haar doet maar ze niet moet rekenen dat er voor jouw iets verandert in jouw denken over dat soort zaken begrijpt ze je prima maar is je wel zeer dankbaar want haar naam word hoog gehouden Want uit alles wat jij schrijf merk ik dat je niet begrijp dat men op de Filippijnen 2 werelden heeft De eigen wereld in huis en wat de buitenwacht denkt en vind en die is zeer belangrijk voor hun ego.
Dat men van buitenlanders iets anders eist dan van een Filippino kan ik begrijpen. Dit heeft een stukje te maken met weer die buitenwacht maar ook dat men gewoon onzekerder is over of alles wel goed gaat en dan wat extra zekerheid zoals een huwelijk wil inbouwen Want op de Filippijnen ziet men een huwelijk toch iets wat zekerheid geeft want ja scheiden kan men daar niet net als huwelijkse voorwaarden.
Ook wat betreft Filippina zijn er net als hier grote verschillen in houding tov het geloof Zeker tussen de jongere en de oudere generatie maar dat was in het verleden ook hier zo
Wat ik wel weet is dat als men je leert kennen en je je open opstelt je na verloop van tijd van alles over hoe men denkt word vertelt Maar dan moet je niet te duidelijk een eigen mening geven want dan zegt men niets want men wil je nooit voor het hoofd stoten.
Getting older beats the alternative -dying young

Luc

Citaat van: Budgie op vrijdag 15 april 2011, 21:50:03

scheiden kan men daar niet net als huwelijkse voorwaarden.


Waarom zou je daar geen pre-nuptials kunnen doen? Dat is nieuw.

"Pre-nuptial agreements are otherwise known as "marriage settlements" under the Family Code.  They are also known as "ante-nuptial contracts". "

http://www.iaml.org/iaml_law_journal/back_issues/volume_1/pre_nuptial_agreements_in_the_philippines/index.html
http://www.kasal.com/html/rr/thelaw/thelaw2.html

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Budgie

Citaat van: Luc op vrijdag 15 april 2011, 22:52:03
Citaat van: Budgie op vrijdag 15 april 2011, 21:50:03

scheiden kan men daar niet net als huwelijkse voorwaarden.


Waarom zou je daar geen pre-nuptials kunnen doen? Dat is nieuw.

"Pre-nuptial agreements are otherwise known as "marriage settlements" under the Family Code.  They are also known as "ante-nuptial contracts". "

http://www.iaml.org/iaml_law_journal/back_issues/volume_1/pre_nuptial_agreements_in_the_philippines/index.html
http://www.kasal.com/html/rr/thelaw/thelaw2.html


Is voor ons wel handig misschien maar of veel mensen daar het weten is de vraag en zeker of men dit wel wil
Getting older beats the alternative -dying young

Phille

Citaat van: Budgie op vrijdag 15 april 2011, 21:50:03
@ Kristhof Phille is echt niet de pispaal maar lokt door zijn uitspraken wel eens tegengas uit als het gaat over de omgang met Filippina

@ Phille wat betreft de situatie van je schoonfamilie daar was ik grootdeels mee bekend gezien eerdere berichten van je En dan kan ik alleen constateren dat er dan wel anders word geleeft dan wat men daar wil zien maar hoe is het met je schoonouders Gaan ze wel of niet af en toe naar de kerk want dat is veel belangrijker naar de buiten wacht Als je eerst een verkeerde relatie had en nu een goede zonder huwelijk word daar wel geaccepteerd in de stad
Maar op het platteland niet en bijvoorbeeld een onderwijzeres die zonder huwelijk gaat samen wonen kan er bijna zeker op rekenen dat ze kan vertrekken wegens slecht gedrag ook in de stad.
Maar wat voor je vrouw belangrijk is dat ze nu niet in de kerk getrouwd is dus bij discusies over andere zaken niet tegen haar zusters kan zeggen Ik ben echt getrouwd en jullie niet Dus de eerste in de pikorde zijn
En wat jij zegt omtrent faken Sorry als je vooraf zoals ik ook met met mijn asawa heb gedaan met trouwen duidelijk maakt dat het voor jouw niet hoeft maar dat je het voor haar doet maar ze niet moet rekenen dat er voor jouw iets verandert in jouw denken over dat soort zaken begrijpt ze je prima maar is je wel zeer dankbaar want haar naam word hoog gehouden Want uit alles wat jij schrijf merk ik dat je niet begrijp dat men op de Filippijnen 2 werelden heeft De eigen wereld in huis en wat de buitenwacht denkt en vind en die is zeer belangrijk voor hun ego.
Dat men van buitenlanders iets anders eist dan van een Filippino kan ik begrijpen. Dit heeft een stukje te maken met weer die buitenwacht maar ook dat men gewoon onzekerder is over of alles wel goed gaat en dan wat extra zekerheid zoals een huwelijk wil inbouwen Want op de Filippijnen ziet men een huwelijk toch iets wat zekerheid geeft want ja scheiden kan men daar niet net als huwelijkse voorwaarden.
Ook wat betreft Filippina zijn er net als hier grote verschillen in houding tov het geloof Zeker tussen de jongere en de oudere generatie maar dat was in het verleden ook hier zo
Wat ik wel weet is dat als men je leert kennen en je je open opstelt je na verloop van tijd van alles over hoe men denkt word vertelt Maar dan moet je niet te duidelijk een eigen mening geven want dan zegt men niets want men wil je nooit voor het hoofd stoten.

Wat de schoonouders betreft, de moeder wel, de vader absoluut niet. Ze wonen niet in een stad, maar in een dorp.

En ik ben heel degelijk bewust dat men leeft voor de buitenwereld, alweer zo een veronderstelling van jou die geen steek houdt, waarom denk je dat ik er akkoord mee was om ruim 150 mensen op den trouw te hebben denkt ge, precies omdat het voor hun belangrijk is om uit te pakken naar de buitenwereld. Maar dat heeft niks te maken met geloof. Trouwens, is het hier in onze maatschappij anders misschien? Hier leven ook heel veel voor de buitenwereld, dit is geen typisch Filipijnse gedrag, dat is iets van alle werelden.

We kunnen hier nog jaren doorgaan, ik ga ervan uit dat jij toch wel gelooft, welke religie is niet relevant, en dan ga je toch op alle mogelijk manier proberen mij in het ongelijk te stellen; en weet je wat Budgie, in dit soort discussie gaat het niet over gelijk of ongelijk ... een religieuze overtuiging daar gaat men voor of niet; niemand kan van mij eisen om er in te geloven als ik dat zelf niet wens en daarmee punt, einde discussie. Religie is een persoonlijke keuze en ik herhaal mezelf nog eens, daar doet iedereen mee wat hij wenst, ik respecteer dat ten volle, maar dan wens ik ook dat men mijn mening daaromtrent respecteert en weet je wat, mijn vrouw doet dat! En zolang het tussen ons perfect verloopt dan ben ik gelukkig en wat de andere mensen daarvan denken, het zal mij een worst wezen! En voor de rest, doe ik alles wat in mijn mogelijkheden ligt om mijn prinses de gelukkigste vrouw van de wereld te maken. Leven is geven en nemen, zolang daar een evenwicht in is, dan is alles perfect!

En ik voel mij hier helemaal geen pispaal hoor, ik vind het fijn om in discussie te gaan en als men dan dingen schrijft die volgens sommige niet in mijn kraam passen, dan is het maar aan mij om dingen te weerleggen of te verduidelijken; wat heeft men er nu aan als men iedereen naar de mond zou praten.  :weetikniet:

bananacreek

@Phille:En ik voel mij hier helemaal geen pispaal hoor, ik vind het fijn om in discussie te gaan en als men dan dingen schrijft die volgens sommige niet in mijn kraam passen, dan is het maar aan mij om dingen te weerleggen of te verduidelijken; wat heeft men er nu aan als men iedereen naar de mond zou praten. 

Daar ben ik het mee eens zolang men maar niet met persoonlijke beledigingen komt en dat valt op dit forum reuze mee  :thumb:

Tinulang_Manok

Citaat van: Luc op vrijdag 15 april 2011, 22:52:03
Citaat van: Budgie op vrijdag 15 april 2011, 21:50:03

scheiden kan men daar niet net als huwelijkse voorwaarden.


Waarom zou je daar geen pre-nuptials kunnen doen? Dat is nieuw.


Een pre-nuptial agreement kan wel, ik heb ze ook en het kost je een gang naar een lawyer en goed controleren of op je Marriage Contract het kruisje in het goede hokje terecht komt.
Amare et sapere vix deo conceditur

Jan69

Hoe gaan jullie met om het het soms sterk religieuse aspect van je partner? Religie isiets wat in Belgie grotendeels gepasseerd is en daar bidden ze voor welstand.

Michaela

Citaat van: Jan69 op zaterdag 27 februari 2016, 13:48:27
Hoe gaan jullie met om het het soms sterk religieuse aspect van je partner? Religie isiets wat in Belgie grotendeels gepasseerd is en daar bidden ze voor welstand.

Niks, mijn man heeft geluk, ik ben niet gelovig  :lachen: maar wel catholic geboren.
Mijn man is een atheïst, maar ga soms met mij mee naar de kerk, hij zong zelf tijdens de doopsel van een van ons dochtertje.
Verder, het speelt geen rol in ons leven.
Ik zei , "ik vind de kerklijkceremonie, o.a. huwelijk, doopsel, baptismal, misbegrafenis leuk, het breng de mensen samen, harmonie.
Maar daarmee is alles gezegd, ik geloof zelf niet.

josv

Het speelt hier geen rol. Alhoewel mijn vrouw bij de nonnen als working-student heeft gewoont, daarna 18 jaar als kok in een kerk/semenarie heeft gewerkt. Op haar manier is ze nog best wel gelovig maar niet "praktizerend". Misschien dat we 2x per jaar ( als het niet anders kan volgens haar ) naar de kerk gaan.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....