Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Administratief onderzoek

Gestart door Danny, donderdag 9 juni 2011, 22:31:14

Vorige topic - Volgende topic

Danny

Na vele malen gemaild en gebeld te hebben naar DVZ hebben ze me vandaag eindelijk iéts verteld,op 5 mei 2011 zoude ze een uitstel ingevoerd hebben omdat ze een "Administratief onderzoek" aan het uitvoeren zijn,heeft daar iemand ervaringen mee? :ikkeniebegrijp:De visum is ingediend op 19 januari en dossier was in Belgie op 18 februari,op 2 juli vertrek ik terug en weet nu NOG niet of ik mijn vrouw kan meebrengen(ticket is al voorzien) :belgiesmiley: :smiley-philippines:

pvgossum

Administratief onderzoek is een term dat DVZ vindt dat er aanwijzigingen zijn voor "schijnhuwelijk" en betekent dat Bureau opsporingen oordeelt of dit zo is en dit dan doorstuurd naar het parket. Hopelijk dit laatste niet voor jou, want dan kan het nog lang duren

Danny

Wat dit schijnhuwelijk betreft,in maart 2011 ben ik op verhoor bij de politie geweest en heb ook huiszoeking gehad,die rechercheur heeft alles positief opgesteld voor het parket,maar tot nu toe geen nieuws!Alsook heb ik al de bewijzen meegegeven die zouden kunnen aantonen dat het geen schijnhuwelijk is,vliegtuigtickets (was 5 keer bij haar in 2010),chatlogs,visarekeningen,telefoonrekeningen en noem maar op,nu maar hopen dat dit goed afloopt!

rudslovac

Waar zit het verschil met de Phille? Wat zouden jullie hebben kunnen misdaan of miszegd?

Danny

Volgens de verklaring,waar ik ook een kopie van kreeg was het allemaal positief(buiten ons ouderdomsverschil),een volledig jaar na ons huwelijk gewacht om visum aan te vragen,5 keer daar geweest,negen maand leefden we al samen,waarom maken ze dan toch problemen?? pffffffff ik word er zoooooooooo moe van!

Phille

Citaat van: rudslovac op vrijdag 10 juni 2011, 13:29:57
Waar zit het verschil met de Phille? Wat zouden jullie hebben kunnen misdaan of miszegd?

Er zijn er nog wel een paar andere hé waarvan ik weet heb, zoals bijvoorbeeld Carpie z'n dossier is ook goedkeurd en dan ook nog één iemand anders waarvan ik ook weet heb. Misschien horen we hier alleen maar de negatieve verhalen en zijn er meer positieve waar we niks van horen, zou ook kunnen hé  :weetikniet:

Er is zeker één ding die ik hier geleerd heb en dat is dat het allemaal zo erg niet is als sommige hier hebben neergepend, neem nu het LC interview, ik heb daar niks negatief over te vertellen, eveneens het interview van mijn vrouw was positief.

Als het dossier in orde is en men gedraagt zich normaal dan valt het allemaal zeer goed mee, dat is mijn ervaring althans.

Phille

Citaat van: Danny op vrijdag 10 juni 2011, 14:10:49
Volgens de verklaring,waar ik ook een kopie van kreeg was het allemaal positief(buiten ons ouderdomsverschil),een volledig jaar na ons huwelijk gewacht om visum aan te vragen,5 keer daar geweest,negen maand leefden we al samen,waarom maken ze dan toch problemen?? pffffffff ik word er zoooooooooo moe van!

En hoeveel jaar verschillen jullie dan zoal Danny?

Danny

35 jaar leeftijdsverschil Phille,is niet niks hé,maar volgens bronnen heb ik een paar pluspunten in mijn dossier die het zouden compenseren,maar nu met dat bijkomend administratief onderzoek ben ik er niet gerust in!

stijn54

Het is een schijnheilig gedoe. Gaf de Belgische ambassade in Manila positief advies? Zo neen vergeet het dan maar. Dat is mijn ervaring en mijn research resultaat op dat vlak.
groeten

Robert

Citaat van: Danny op vrijdag 10 juni 2011, 19:59:30
35 jaar leeftijdsverschil Phille,is niet niks hé,maar volgens bronnen heb ik een paar pluspunten in mijn dossier die het zouden compenseren,maar nu met dat bijkomend administratief onderzoek ben ik er niet gerust in!

pluspunten die het leeftijdsverschil zouden compenseren, wat zouden dat dan moeten zijn.