info over het kopen van een huis op de Filippijnen !

Gestart door marc999, zondag 31 mei 2009, 22:32:37

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Nu praat ik over 4 jaar geleden wat ik toen van dichtbij meegemaakt hebt, in Nederland he.
Je kunt bij 2 nationaliteiten makkelijk,( is een formaliteit )weer een  :smiley-philippines: krijgen, als je in de  :smiley-philippines: geboren bent.
Dan kun je dus grond en eventueel een huis kopen.
Alleen ben je verplicht om dat door te geven aan de belastingdienst, ik praat over Nederland maar dat zal voor Belgiƫ ook wel gelden.


Michaela

Ik ben inderdaad geboren in Filipijnen, ben gewoon een filipijns die filipijnse nationaliteit kwijt ben geraakt door naturalisatie. Ik ben namelik niet getrouwd met mijn man.
Het zou erg leuk zijn als ik de grond mag bezitten.

Luc

Voor kinderen in buitenland geboren heb je een erkenning nodig. Daarvoor moet je bij DFA in Manila zijn. Persoonlijk aanvragen. Voor minderjarigen moet de Filipino moeder dat aanvragen (of vader). Bewijs is nodig dat je Filipino was bij de geboorte van kind.  Bij meerderjarigheid moet de persoon zelf de aanvraag doen.

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

joost


Michaela

Nu hoor ik van een vriendin dat ik mijn nederlandse nationaliteit verlies als ik filipijnse nationaliteit terug aanvraag, en dat wil ik absoluut niet.
Volgens die vriendin kan ik wel degelik een grond kopen in filipijnen want voor de filipijnse regering ben ik gewoon een filipijnse, ik heb alleen mijn geboortecertificaat en mijn oude filippijnse paspoort nodig.
Ik heb nog mijn oude filipijnse paspoort met  gaatjes, die kan ik nog wel gebruiken volgens haar.

Michaela

Citaat van: joost op donderdag 19 december 2019, 16:57:33

Hallo Michaela.
Hierbij 'n link naar de site van de IND :

https://ind.nl/paginas/afstand-nationaliteit.aspx

Groeten.
Joost.

dank je voor de link Joost. Ja dat heb ik ook al gelezen.
Dus in feite mag ik een dubbele nationaliteit hebben.
Toch vertrouw ik het helemaal niet.
Ik herineer me nog iets vaag toen ik afstand deed van mijn filipijnse nationaliteit, zoals wat mijn vriendin beweert, dat als de nederlandse regering erachterkomt dat ik opnieuw mijn filipijnse nationaliteit aanvraag dat het een reden kunnen om mijn nederlandse nationaliteit te verliezen.

dozo

dubbele nationaliteit is toegestaan mijn vrouw heeft bij haar inburgering 5jaar geleden
haar Filipijnse paspoort behouden .wij hebben een stukje grond met nipa huisje waar haar
ouders wonen. staat op haar naam vandaar de dubbele nationaliteit . gr jocelyn  theo

peldoman

Moet je dan een  :smiley-philippines:  paspoort hebben om grond te kunnen kopen?
Je ben toch een Filipijnse en dat zul je altijd blijven ongeacht je paspoort.
Snap je wat ik bedoel?  :denk:  :denk:

Vaak bu,j te bange!    Letterlijk in het Nederlands: vaak ben je te bang. Maar de werkelijke betekenis is meer: maak je geen zorgen, spring eens in het diepe.

Michaela

Citaat van: dozo op donderdag 19 december 2019, 17:58:29
dubbele nationaliteit is toegestaan mijn vrouw heeft bij haar inburgering 5jaar geleden
haar Filipijnse paspoort behouden .wij hebben een stukje grond met nipa huisje waar haar
ouders wonen. staat op haar naam vandaar de dubbele nationaliteit . gr jocelyn  theo

zijn jullie getrouwd?

dozo