Aanscherpen Verkeersregels in Dumaguete?

Gestart door Deep Throat, dinsdag 5 oktober 2010, 16:03:19

Vorige topic - Volgende topic

Deep Throat

Ik krijg informatie dat het momenteel weer raak is in Dumaguete als het om de wetshandhaving gaat. In het verleden (en nog) over de controle over de helmplicht en nu hoor ik signalen dat streng wordt toegezien om het vervoer van kinderen onder de 12 jaar als passagier op motorbikes te beboeten.

De vraag is of dit serieus aan de orde is en is het de inschatting dat de bonus van de verkeerspolitie voor de kerst veiliggesteld moet worden.
Volgens mij is dit (als het al een bestaande regel is) is dit in de praktijk nauwelijks uitvoerbaar, niet iedereen heeft een auto om de kinderen naar school te brengen.

JFK

IK maak me hier (in Dumaguete maar ook ver daar buiten) niet druk meer om berichten in de krant of op TV dat bepaalde verkeer regels (weer eens) worden aangescherpt of althans de naleving ervan wordt verscherpt.
Op 1 oktober zou de helm-draag-plicht weer streng gaan worden gecontroleerd in en rond Dumaguete.
Nou, ik heb er nog helemaal niets van gezien.
Ja, vandaag wel weer controle op de National Highway (wat een naam voor een B-weg !) en diverse brommers aangehouden maar zeker te weten geen controle op de helmen (want niemand had er een op  :biggrinn:)
Ik weet niet wie jou die serieuze informatie verschaft maar dat is zeker niet schering en inslag in Dumaguete op dit moment.
Rij nu elke dag naar en door de stad en het blijft een "City of gentle trycicles/motorbikes".
Wanneer ze de helft in beslag nemen dan hou je nog een probleem over met die stinkende en knetterende vervoer-produkten.
En de chauffeurs ervan zijn voor het overgrote deel allesbehalve regels (die weinigen die er zijn) volgers.
Zou prima zijn als ze zouden optreden tegen het soms leven-tergend vervoer van mensen (en zeker van babies en kleine kinderen).
Een baby voorop als wind- en vliegenvanger en de andere 4 gezinsleden ergens verderop.
En de driver ??.....Oh ja die zit meestal in het midden  :lachen:   
JFKJFK

bananacreek

#2
Helmen in Dumaguete

Probleem gaat worden dat we verplicht zouden gaan worden om de helmen van een bepaald merk met een LTO keurmerk te moeten kopen en natuurlijk werkt dat flinke corruptie in de hand.Maar ik moet nog zien hoe dat werkt en als de Highway Patrol of wie dan ook een gezin met 3 kinderen stopt zonder helm en die moeten dan 5 x 1500 peso boete betalen?? Moet het nog zien.

Hiebij even de natiolale helmenwet bijgevoegd










Mawibata



Het doc staat op de site van  :smiley-philippines:  senate  :  http://www.senate.gov.ph/republic_acts/ra%2010054.pdf


Makkelijk voor hen die de penalty's willen afprinten, zodat ze geen FAT[nb]Foreigner Added Tax[/nb] moeten betalen.    :lachen:



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Amice

Schijnt niet enkel in Dumaguete actueel te zijn, want n Nederlander die in omgeving Tacloban woont, meldde eergisteren ook dat daar strenger op helmen wordt toegezien.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

buizesmurf

Meeste van die ''patrol controleurs'' hebben zelf een groot gezin en een motorbike als vervoermiddel.Moet er zeker geen tekeningske bijmaken zeker.Wat voor mij belangrijkste is ,dat de dochters meestal achterop zitten,dus geen tijd om de kinderen en babies voorop te tellen... :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

JFK

#6
"(b) Any seller and/or dealer who violates Section 5 of this Act shall be punished with a fine of not less than Ten thousand
~ pesos (PhplO,OOO.OO) but not more than Twenty thousand pesos (Php20,000.00)."

Deze clausule in de Republic Act is heel mooi en TE MOOI om waar te zijn  :lachen:
Ik heb het nog niet gechecked maar WEDDEN dat ze in de shops nog altijd niet (genoeg) helmen verkopen die gecertificeerd zijn door die zo belangrijke instantie die ze allemaal test en certificeert (kunnen ze ook niet gewoon overnemen van andere landen want de Philippijnen heeft veel andere en strengere regels  :lachen: :lachen: :lachen: ).
Was vandaag bij de smoke-test instantie.
Ik weet niet hoeveel brommers/motorbikes daar stonden om te worden getest, maar gloeiend veul !.
Ik heb nog eens gekeken hoeveel van de drivers er een helm BIJ ZICH HADDEN.
Heb er echt geen eentje gezien !!!!!
Een vrachtauto die juist voor mij werd getest op smoke-promilage deed ons allen lachen en proesten.
Lachen, omdat de rook overal, als was het een vulkaan uitbarsting, vandaan spoot.
Proesten omdat we (samen met een andere Nederlander en zijn vrouw) op 3 meter afstand staande geen hap verse lucht meer konden slikken.
Gauw naar de weg op gevlucht.
Of die vrachtbak door de smoketest is gekomen ????
Je mag slechts EEN keer raden  :jajaja:
Helm verplichting ........dat ze eerst maar eens licht verplichting gaan checken. Hoeveel doden daar niet door vallen.
En helaas vaak degenen die op een ander rijden omdat DIE geen (fatsoenlijk) licht voerde op zijn voertuig.
Hypocrisie van de bovenste plank.
 
JFKJFK

buizesmurf

Citaat van: JFK op donderdag  7 oktober 2010, 13:49:06
"(b) Any seller and/or dealer who violates Section 5 of this Act shall be punished with a fine of not less than Ten thousand
~ pesos (PhplO,OOO.OO) but not more than Twenty thousand pesos (Php20,000.00)."

Deze clausule in de Republic Act is heel mooi en TE MOOI om waar te zijn  :lachen:
Ik heb het nog niet gechecked maar WEDDEN dat ze in de shops nog altijd niet (genoeg) helmen verkopen die gecertificeerd zijn door die zo belangrijke instantie die ze allemaal test en certificeert (kunnen ze ook niet gewoon overnemen van andere landen want de Philippijnen heeft veel andere en strengere regels  :lachen: :lachen: :lachen: ).
Was vandaag bij de smoke-test instantie.
Ik weet niet hoeveel brommers/motorbikes daar stonden om te worden getest, maar gloeiend veul !.
Ik heb nog eens gekeken hoeveel van de drivers er een helm BIJ ZICH HADDEN.
Heb er echt geen eentje gezien !!!!!
Een vrachtauto die juist voor mij werd getest op smoke-promilage deed ons allen lachen en proesten.
Lachen, omdat de rook overal, als was het een vulkaan uitbarsting, vandaan spoot.
Proesten omdat we (samen met een andere Nederlander en zijn vrouw) op 3 meter afstand staande geen hap verse lucht meer konden slikken.
Gauw naar de weg op gevlucht.
Of die vrachtbak door de smoketest is gekomen ????
Je mag slechts EEN keer raden  :jajaja:
Helm verplichting ........dat ze eerst maar eens licht verplichting gaan checken. Hoeveel doden daar niet door vallen.
En helaas vaak degenen die op een ander rijden omdat DIE geen (fatsoenlijk) licht voerde op zijn voertuig.

Wat wil je,het is en blijft een ''bananen republiek'' hier..
Hypocrisie van de bovenste plank.
 
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

bananacreek

CitaatOf die vrachtbak door de smoketest is gekomen ????
Je mag slechts EEN keer raden  :jajaja:
Helm verplichting ........dat ze eerst maar eens licht verplichting gaan checken. Hoeveel doden daar niet door vallen.
En helaas vaak degenen die op een ander rijden omdat DIE geen (fatsoenlijk) licht voerde op zijn voertuig.
Hypocrisie van de bovenste plank.
 

Vele van die wagens en bussen komen er toch doorheen ondanks de rookgordijnen

Verlichting: Juist,precies, en als je gaat opletten s'avonds dan rijden toch wel 6 uit de 10 weggebruikers met onvolledige of helemaal geen verlichting en dat is levensgevaarlijk hier.

Stel je voor; je rijd van Bacong naar Dumaguete s'avonds om een uur of 7 waarbij het uitgaande verkeer vanuit Dumaguete het grootste is, en velen van die kloothonden met GROOT LICHT rijden, en ze hebben geen enkel besef WAAROM. Ze zeggen desgevraagd: Dan kunnen we beter zien. Geef je een signaal, dan wordt dat vaak genegeerd. Arm of rijk, macho of geen Macho, ze zijn allemaal hetzelfde wat dat betreft. Dan vraag je je eigen af wat er in de hersenpan van die mensen omgaat. Waarschijnlijk een brown-out  Je wordt verblind en rijd op een fiets of een motor of wat dan ook die geen achterverlichting heeft en als buitenlander ben je dan weer de lul. En je wordt later aangeslagen voor FOREIGNER ADDED TAX  enz. ( FOREIGN ADDED TAX,dat was een hele goede MAWIBATA). Een fiets met verlichting hier zou voor de Nobel prijs in aanmerking moeten komen.
Tegen mij wordt dan gezegd: Rijden met groot licht (ook in de stad doen ze het met goede straatverlichting) daar moet je maar aan wennen. Nou, ik kan daar na 33 jaar nog steeds niet aan wennen en, ook niet aan de ellendige brown-outs.


buizesmurf

Dat GROOT licht is een probleem.Als al die werkende koplampen nog eens de goede kant uitschenen,was het nogal ok,maar de meeste verlichten dat deel van de weg dat niet nodig is,of meestal recht in u ogen,of zelfs de kokosnoten in de bomen.En als het regent word alles nog eens uitvergroot.Ik rij bijna nooit na 6 pm hier,alleen in allehoogste nood..
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch