Aanscherpen Verkeersregels in Dumaguete?

Gestart door Deep Throat, dinsdag 5 oktober 2010, 16:03:19

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Ja, en het ergste zijn de afgeladen easy-rides die als die vol zijn door de achterveren zakken waardoor de koplampen naar boven gaan uitstralen



Bulldozer

Tjonge, tis ook nooit goed. In nederland is het niet goed omdat de politie veel te streng is en je een bekeuring krijgt als je je niet aan de verkeersregels (snelheidslimieten) houdt en in de Filippijnen niet goed omdat het de politie geen bal uit maakt.

En ze hebben wel gelijk, met groot licht kan je inderdaad de weg veel beter zien en dat is best nodig met al die gaten.

O.B.Bommel

Citaat van: Bulldozer op vrijdag 15 oktober 2010, 17:20:45
Tjonge, tis ook nooit goed. In nederland is het niet goed omdat de politie veel te streng is en je een bekeuring krijgt als je je niet aan de verkeersregels (snelheidslimieten) houdt en in de Filippijnen niet goed omdat het de politie geen bal uit maakt.

En ze hebben wel gelijk, met groot licht kan je inderdaad de weg veel beter zien en dat is best nodig met al die gaten.
Het is wel eens goed, definitie is anticiperend gedrag. Iemand bekeuren voor 10 km te hard (na correctie!) op een lege 5-baans weg lijkt niet echt de veiligheid te bevorderen. Dat is de ene kant.

Met een grote vrachtwagen midden in de nacht zonder licht rijden met een zaklamp in de hand van de chauffeur uit het raam niet bekeuren is de andere kant van het spectrum.

Rijden met groot licht zit er ergens tussenin, maar behalve noodzaak bij te hard rijden (grotere zichtsafstand) kan ik niet zo makkelijk een legitimatie verzinnen.

Het probleem wat zich in PH afspeelt is dat het politiegedrag afhangt van het jaargetijde en dan bedoel ik niet de regentijd, maar b.v. tegen kerst.
Daarnaast is het wel heel nobel om westerse verkeersregels in te voeren, maar zorg dan ook dat de bevolking de middelen heeft om die regels (die vaak uit de USA stammen) te kunnen naleven.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

bananacreek

Citaat van: Bulldozer op vrijdag 15 oktober 2010, 17:20:45
Tjonge, tis ook nooit goed. In nederland is het niet goed omdat de politie veel te streng is en je een bekeuring krijgt als je je niet aan de verkeersregels (snelheidslimieten) houdt en in de Filippijnen niet goed omdat het de politie geen bal uit maakt.

En ze hebben wel gelijk, met groot licht kan je inderdaad de weg veel beter zien en dat is best nodig met al die gaten.

Ja, misschien, maar bijna alle wegen hier in Dumaguete zijn nu beton zonder gaten, en ook de weg tussen bacong en dumaguete is goed.
Ik zie het meer zitten in het feit dat men hier zeer weinig zelfdicipline heeft. Ieder voor zichzelf en God voor ons allen.
Kijk naar bananacreek zoals op deze foto hieronder: Hij had een woordenwisseling met twee filipijnen betreffende het rijden met groot licht.
Dumaguete city werd genoemd " city of gentle people", nu noemen we het " city  of gentle bullets".

[expando]http://lh3.ggpht.com/_freyqwqi6nE/TLmNHhBvZrI/AAAAAAAAAZM/FGjNQE1LgbE/s720/verschil%20van%20mening.JPG[/expando]


Mawibata

#14

bananacreek, je ziet er nogal uit, is dat onlangs gebeurd, in de Why Not ?  


Enfin, als het in een kroeg gebeurd is, kan men deze beter mijden vind ik.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

bananacreek

#15
Citaat van: Mawibata op zaterdag 16 oktober 2010, 15:05:21


bananacreek, je ziet er nogal uit, is dat onlangs gebeurd, in de Why Not ?  


Enfin, als het in een kroeg gebeurd is, kan men deze beter te mijden vind ik.

Nee, zeer zeker niet in de Why Not, maar van de Why Not onderweg naar huis ongeveer twee jaar geleden.
Bij een kruispunt in Barangay Taclobo, ik werd verblind door een groot halogen licht, en bijna een aanrijding met twee Filipijnen en er onstond daarbij een argument berteffende het rijden met groot licht.
Ja, ik had ook een aantal biertjes op en die twee waarschijnlijk ook. Ik kreeg plotseling een duw en viel onder mijn motor en kwam vast te zitten, en werd toen even snel in elkaar GETRAPT en ik kon hun nummerplaat in de consternatie en al het bloed niet lezen. Maar ik mag gelukkig zijn dat ze geen vuurwapen bij zich hadden of messen of wat dan ook.
Pijnlijke zaak.
Mijn advies?
Doe het niet zoals ik deed en rij gelijk door naar huis en vermijd zulke situaties.

Betreffende de " Why Not" daar komt in het algemeen maar zeer weinig geweld voor, en sommige (kleine) vechtpartijen voor een jaar of vier geleden ging het meestal tussen buitenlanders en andere buitenlanders. Maar de laatste jaren echt zeer weinig geweld en dat is echt de waarheid. Ik ga niet proberen om de zaak goed te omschrijven omdat ik daar zelf "werk", want dan  zou ik niet alleen jullie voorliegen maar ook mezelf, en daar koop ik dan ook helemaal niets voor. Er is ook een nieuwe zaak hier (karaoke-biljart-disco) sedert ongeveer een jaar of zoiets en een Amerikaan runt die zaak (Bill) en de naam van de zaak is Time Out (dacht ik), maar daar is toch wel meer geweld met ook twee schietpartijen in het nabije verleden.
Ben er zelf nog nooit binnen geweest.






Bulldozer

Rijden met groot licht is een probleem, maar rijden met drank op niet. Beetje hypocriet.

Bommel, heb je het nu over de Filippijnen of over Nederland met rijden met groot licht? Ik rij geregeld in het donker door Luzon maar al rij je harder dan 40km per uur dan zie je gaten e.d. in de weg dus bijna niet op tijd en ik heb goede ogen die iedere 2 jaar getest worden. Als je na gaat dat in Nederland al 60% van de weggebruikers met slecht zicht rond rijd (geen of geen juiste bril) wil ik niet weten hoe hoog dat aantal hier moet zijn. Daarom begrijp ik best dat andere weggebruikers met groot licht rijden. Ik doe het zelf ook (als er geen ander verkeer is) en het verbeterd het zicht aanzienlijk.

In nederland is het inderdaad niet nodig om met groot licht te rijden. Ten eerste heb je bijna overal straatverlichting en ten tweede is de weg gewoon veel beter.

Na 3 jaar rijden in de Filippijnen heb ik geen verschil gemerkt met politie rond kerst of een andere tijd. In al die tijd 1x een boete gehad en dat was wel terecht en niet rond kerst.

Mawibata

Citaat van: Bulldozer op zondag 17 oktober 2010, 03:37:43
Ik rij geregeld in het donker door Luzon maar al rij je harder dan 40km per uur dan zie je gaten e.d. in de weg dus bijna niet op tijd en ik heb goede ogen die iedere 2 jaar getest worden.


Ik heb ook problemen daar, op de onverlichte wegen. De weg volgen gaat goed, maar een gat in de weg zie je soms niet snel genoeg. Ik spreek uit ervaring, maar gelukkig tot nu toe nog niet gevallen. Maar voor mijn volgend verblijf aldaar ben ik aan het uitzien voor bijkomende verlichting op m'n Sniper.

Niet voor in de stad of zo, maar op de donkere wegen.

Misschien iets zo als hieronder.


Een flashlight met bike mount.




















Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

O.B.Bommel

Citaat van: Bulldozer op zondag 17 oktober 2010, 03:37:43
Rijden met groot licht is een probleem, maar rijden met drank op niet. Beetje hypocriet.

Bommel, heb je het nu over de Filippijnen of over Nederland met rijden met groot licht? Ik rij geregeld in het donker door Luzon maar al rij je harder dan 40km per uur dan zie je gaten e.d. in de weg dus bijna niet op tijd en ik heb goede ogen die iedere 2 jaar getest worden. Als je na gaat dat in Nederland al 60% van de weggebruikers met slecht zicht rond rijd (geen of geen juiste bril) wil ik niet weten hoe hoog dat aantal hier moet zijn. Daarom begrijp ik best dat andere weggebruikers met groot licht rijden. Ik doe het zelf ook (als er geen ander verkeer is) en het verbeterd het zicht aanzienlijk.

In nederland is het inderdaad niet nodig om met groot licht te rijden. Ten eerste heb je bijna overal straatverlichting en ten tweede is de weg gewoon veel beter.

Na 3 jaar rijden in de Filippijnen heb ik geen verschil gemerkt met politie rond kerst of een andere tijd. In al die tijd 1x een boete gehad en dat was wel terecht en niet rond kerst.
Tja Bananacreek, steek die drankopmerking maar in je zak, die is vol op de kaak  :jajaja: :biggrinn:

Groot licht heb ik het over de Filipijnen. Maar ter verduidelijking: Ik rij daar in de avond bijna niet, maar als ik het wel doe rij ik alleen over wegen die ik ken dus ik ben bekend met de gaten. Het grote licht gaat niet zozeer over de gaten als wel over de obstakels zoals kinderen, honden en afgevallen lading. Dat geeft gewoon dimlicht te kort tijd om te remmen als je TE HARD rijdt. En helaas heb ik die ervaring met de politie en Kerst wel (overigens niet alleen in PH)

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

bananacreek

Citaat van: Bulldozer op zondag 17 oktober 2010, 03:37:43
Rijden met groot licht is een probleem, maar rijden met drank op niet. Beetje hypocriet.

Ik heb nergens beweert OP DIT FORUM dat rijden met drank GEEN probleem is.

Bij het rijden met groot licht is het natuurlijk wel van belang hoe de staat van weg is.
Als ik op een weg rij en ik vertrouw de weg niet, een gat kan je einde zijn hier, dan rij ik OOK met groot licht.

MIJN PROBLEEM HIEROMTRENT IS: DAT ALS WANNEER  EEN TEGENLIGGER EEN SEINTJE GEEFT DAT IK MET GROOT LICHT RIJ DAN GA IK OVER OP DIMLICHT, EN DAT SCHIJNEN VELE FILIPIJNEN NIET TE KUNNEN BEGRIJPEN, OF BETER: " NIET TE WILLEN BEGRIJPEN"