Aanscherpen Verkeersregels in Dumaguete?

Gestart door Deep Throat, dinsdag 5 oktober 2010, 16:03:19

Vorige topic - Volgende topic

Bulldozer

Citaat van: bananacreek op dinsdag 19 oktober 2010, 15:28:22
Begrijp je niet helemaal Bulldozer, volgens onze vriend van DALE is een hypocriet een HUICHELAAR en vervolgens is huichelen volgens dezelfde van DALE: de valse indruk trachten te wekken van.......enz. enz.

Je beweert hierbij dat ik een huichelaar ben omdat ik zou beweren dat het rijden van anderen met groot licht wel een probleem is, maar dat het rijden met drank op voor mijzelf dan geen probleem zou zijn.

Zulks heb ik dan ook nooit beweert. Ik heb duidelijk gezegd: doe het niet zoals ik het deed.

Ik heb alleen geprobeerd om een ervaring op het forum te plaatsen en daarbij anderen te waarschuwen het niet op die manier te doen.
Ik ben daarbij vervolgens nochtans de mening toegedaan dat ik daaromtrent eerlijk ben geweest en de zaken heb omschreven zoals die in werkelijkheid zijn gebeurd.

En diegenen welke nog nooit tot de ontdekking kwamen na een restaurant/café/verjaardagsbezoek 'oei, ik had eigenlijk ook meer op dan verantwoord was' werpe de eerste steen.

Ik ben het niet met je eens dat ik daarom kan worden uitgeroepen als zijnde een huichelaar


Bij mij betekent hypocriet in de on line versie van de van Dale schijnheilig.
Maar wat ik dus bedoel:

Jij loopt enorm af te geven op de Filippijnen over hun rijgedrag, vooral rijden met groot licht.
Daarin heb je overigens gelijk, ze zouden het een stuk beter kunnen doen. Al snap ik wel waarom ze met groot licht rijden vanwege de toestand van de weg/ andere weggebruikers.
Vervolgens zeg jij dat jij rijdt met een aantal biertjes op.
Mijn mening is dat rijden met een aantal biertjes op veel gevaarlijker is dan rijden met groot licht. Ik vind het dus raar dat jij zo loopt te klagen over de Filippijnen terwijl jij eigenlijk iets doet dat veel gevaarlijker is.

Voor de rest twijfel ik er niet aan dat jou verhaal waar is en het was niet mijn bedoeling om je voor een leugenaar uit te maken.

bananacreek


josv

Citaat van: bananacreek op vrijdag 22 oktober 2010, 14:23:59
Juist 3 San Miquel light biertjes

Pas op wat je zegt : "light" betekent hier minder calorien, niet minder alcohol

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

callebaut

Huichelaar  of hyporciet  ben je pas als je , je  eigen fouten achterhoud of verzwijgt wat in dit geval geenszins was .
Ik vindt daarom deze term een beetje misplaats , maar wie ben ik ...... en hij die werpe de eerste steen die vrij is van huichelarij  :jajaja:

Bulldozer

3 san mig licht biertjes, ik neem aan dat het flesjes of blikjes zijn, komt overheen met 4 standaard glazen. Volgens www.alcoholinfo.nl wordt dan de kans op een verkeersongeval 2x zo groot.

Citaat
Wie meer dan twee glazen gedronken heeft gaat al aantoonbaar minder goed rijden: de bochten worden ruimer genomen, het reactievermogen neemt af en je ziet minder wat links en rechts van je gebeurt. Je denkt echter alles nog stevig onder controle te hebben!

Na vier á vijf glazen alcohol is de kans op een verkeersongeval twee keer groter dan wanneer je nuchter bent. Na acht á negen glazen alcohol is die kans maar liefst zeventien keer zo groot.

Verder weet ik ook dat als ik kan kiezen tussen een taxi met een bestuurder die gedronken heeft of een ander die alleen met groot licht rijd ik die met groot licht neem.

En nee, ik zelf rij nooit als ik gedronken heb. Zelfs niet met 1 biertje op. Met al die taxi's, tricycles en hotels hoeft dat ook niet.

bananacreek

Citaat van: Bulldozer op zaterdag 23 oktober 2010, 05:06:59

En nee, ik zelf rij nooit als ik gedronken heb. Zelfs niet met 1 biertje op. Met al die taxi's, tricycles en hotels hoeft dat ook niet.

Ok dat is dan prachtig, maar ik zou alleen nog maar kunnen zeggen ......BAHALA NA...

bananacreek

#46
Aanpassen?????

Kijk nu weer even iets wat je hier ook dagelijks meerdere malen kan meemaken in het verkeer. ZONDER GEDRONKEN TE HEBBEN AAN MIJN KANT

Ik reed vanmiddag met de motor tussen Dumaguete en Bacong ter hoogte van Sac-Sac en ik reed normaal aan de rechterkant van de (snel)weg met een snelheid van 55 km per uur richting Bacong.

Aan de andere kant van de weg kwam een Ceres liner met daarachter een stuk of drie andere wagens.
Toen ik een paar meter van de Ceres bus weg was kwam er plotseling een V-Hire (passagiers busje) met knipperende lichten vanachter de wagens die achter de bus reden en ging daarbij de wagens en de bus passeren, en in een fractie van een seconde MOEST ik van de baan af en het gras op, en ik daarbij had ik nog net de mogelijkheid om de VINGER op te steken in de hoop dat de passagier naast de bestuurder misschien tegen hem zou zeggen: " Hoy, unsa immo problema bossing, hubog immong ulo?, ikaw gusto patay sa amercano ?".
De reactie van de bestuurder was dat hij (doen de flikkers allemaal in zo'n situatie) even toeterde met zijn claxon waarbij hij waarschijnlijk tegen zijn passagier naast hem zou hebben gezegd: " Walá'y sapayán na lang, walang problema usaka amercano".Wel even hierbij opmerken dat de V-Hire bestuurders levensgevaarlijke rijders zijn tezamen met pedicap-drivers, Jeepney-drivers, truck-drivers en bus-drivers.
Ik ben ook in een aantal landen geweest onder andere Kualalumpur en Penang Maleisië, Jamaica en andere West Indische landen enz, maar niets is te vergelijken met Dumaguete en omstreken. Zoals ze hier rijden in 2010 reden ze zo'n beetje in Penang in 1974.
En als je dan doorzet en je gaat een woordenwisseling aan met de desbetreffende driver, dan heb je kans op klappen.

Jullie in Belgie en Nederland kunnen nu zeggen:" Ja wacht even klootzak, dat gebeurt hier ook regelmatig in het verkeer, een argument aanvoeren en in elkaar geslagen worden".

Correct, maar toch niet op een dusdanige wijze zoals hier. Ik dacht dat ze daar in Europa toch wel iets zelfdiscipline hebben?

Dit is zo'n beetje hetzelfde als het Groot licht probleem, maar dan overdag, maar natuurlijk gebeurt dit ook s'avonds en dan hebben ze haast en dan rijden ze als duivels (met groot licht) en dan ben je je leven nog minder zeker.

Ja, juist we moeten er mee leren leven, en als we dat niet kunnen dan is nog altijd de mogelijkheid om een taxi nemen naar het vliegveld en er rap vandoor gaan naar Nederland of België.

Anderen hebben gezegd: " Kijk uit Willy, met de VINGER opsteken want dat zou je weleens duur kunnen komen te staan".
Daar ben ik het in principe wel mee eens, maar op zo'n situatie sla je wel even op tilt, en dan gaat de VINGER omhoog terwijl je hersenen proberen te  zeggen: "NIET DOEN KLOOTZAK !!!!"

Maar aanpassen aan zulke verkeers situaties? NOOIT.









Mawibata

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Digos


Ze maken de greppels langs de weg zo diep.....dat er geen uitkomen meer bij is, waarom toch?  :lachen:

LIVE ONCE - LIVE IT