Aanscherpen Verkeersregels in Dumaguete?

Gestart door Deep Throat, dinsdag 5 oktober 2010, 16:03:19

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Heb een paar foto's gemaakt van de spill-way en die zet ik hier vanavond op

bananacreek

#61
Op die plaats zijn twee spill-ways ongeveer 30 meter van elkaar. Had hij de weg genomen naar San Antonio Sibulan dan had al die dodelijke ellende kunnen worden voorkomen want die weg blijft aan de linkerkant van de Okoy-River, maar is 20 tot 30 min langer rijden. (hierbij wel aannemende dat hij inderdaad van richting PNOC kwam)
De eerste spillway (aan de Dumaguete zijde) is de foto waarop mijn motor staat geparkeerd. Tot nu toe weet ik nog niet precies op welke van de twee spillways het "ongeluk" is gebeurd. De tweede spillway is met de pijl aan de kant van Palinpinon ( hogere gedeelte).

Ik ga morgen kijken of ik de tv-video kan krijgen.

De kracht van het water??

Kijk op de foto's dan zie je dat enkele van de doorvoergaten bijna verstopt zitten.
Dit heeft als gevolg dat als wanneer het flink geregend heeft (tijdens het nemen van de foto's mooi weer, maar binnen een half uur kan dat zwaar regenen daar) er veel meer water over de spillway komt als berekend en zo als ik het daar voorheen enkele malen heb gezien kan dat tot een meter boven de weg zijn.
Kijk ook naar de markering van het groen langs de oevers om daarbij te kunnen zien dat het water tot op minstens wel een meter hoger kan komen afhankelijk van de hoeveelheid regen in een korte tijd, en denk daarbij aan een paar uur die nodig zijn om de waterstand zo hoog te krijgen.
De kracht van het water is zeer groot wegens de grote snelheid waarmee het water uit hogere regios komt.
Om in zulk een situatie (vooral in het donker) om met een easy-ride door dat water proberen te komen is gewoonweg zelfmoord
Ik kan hier natuurlijk geen rechter over spelen. Maar ik heb wel veel medeleven voor de Filippijnse vrouw, schoonmoeder en overlevende schoonvader van de Amerikaan.

Een easy-ride had geen enkele kans, maar ook de 10-wheeler (een REO) hieronder waarin ik tijdens het nemen van de foto achter het stuur zat  werd later enkele jaren geleden in Barangay Pal-Ew, Tanjay, tijdens een poging om een rivier te paseren op een bijna dezelfde manier, op een plaats waar normaal al het verkeer passert, meegesleurd en kon later met veel geluk door een zware bullzozer weer verderop op de weg worden getrokken.

Evenals de 10-wheeler Toyota-truck van Tanjay City op de foto hieronder werd op dezelfde plaats als de REO meegesleurd en kon ook later "opgevist" worden.

Easy-rides zijn leuke wagentjes in de stad en ook op de snelweg, maar ga je ze overladen en andere gevaarlijke stunten mee proberen uit te halen, dan worden dat rijdende DOODSKISTEN.























JFK

Bananecreek, bedankt voor je foto's.
Zodra ik weer mag rijden ga ik er toch eens kijken. Kan me die plek namelijk niet herinneren gepasseerd te zijn. Wel een aantal andere spillways hier.
Ook weer eens duidelijk hoe goed hier de geruchten machine draait waarbij volkomen foute info meteen als 'groot nieuws' wordt gemeld.
Intriest en erg voor de betrokkenen die op het nieuws horen dat hun moeder en schoonmoeder ook omgekomen zouden zijn.
JFKJFK

bananacreek

#63
Ok wat meer over deze zaak:

In de Negros Chronicle spreekt de "slimme" Ely Elaresco van een FRANS couple

http://www.negroschronicle.com/?p=11072

Hier is een link naar de pagina met de clip van het de visayan Tv patrol van 9 november. Het probleem is ik kan geen manier vinden om de gehele clip te downloaden en dan te trimmen.

http://tfcnow.abs-cbn.com/regionalepisodedetails.aspx?showid=153&eid=17026&rid=e015779a-a765-4d75-9c47-0aa15a10575c

Click op USEC batuhan "low" and dan moet je een link downloaden die je kan openen met bv. VLC player of wat dan ook voor een speler en dan ga je beginnen  op 12.50 min en het stukje eindigt op 15.34 min. Men kan natuurlijk ook het hele nieuws bekijken.
Dat is het enigste wat ik kan doen. Weet een ander wel hoe het kan dan graag help.

Als de lichamen werkelijk in Sibulan zijn gevonden is dat toch wel een km of 5 van de spillway vandaan. Kijk maar eens naar de brokstukken op de newsclip, de wagen is gewoon uiteen gescheurd.

okkietrooy

het " verkeer"  in Dumaguete.  Voor degenen die Dumaguete kennen vertel ik niks nieuws dat het verkeer hier een ( gezellige) stinkende chaos is op doordeweekse dagen. Oorzaken : geen handhaving van enige regels dmv politie , een totale overdosis stinktorren,  tricycles geheten , geen verkeersborden , waarschijnlijk een zeer groot aantal deelnemers zonder rijbewijs . volop gevaarlijke transporten ( babies gedragen op motobikes, zware goederen op motobikes etc etc) en om de 200 metr onvoorspelbaar gedrag van de geachte verkeersdeelnemers inclusief tegen de stroom inrijden en overstekende honden zonder rijbewijs ... nou ja .... roept u maar  en het is er .
Voeg daarbij dat je als foreigner rechteloos bent naar verluidt en , dit wetende , kan het geen kwaad defensief te rijden
Ik heb hier nu een kleine 10.000 km getuft op de motobike en vandaag heb ik me voor de eerste keer echtttttttttttt :crazy:.. kwaad gemaakt en dat na bijna een jaar .
Ik rij bij caltex schuintegenover Robinson netjes en rustig rechts ter hoogte van Caltex richting hypermarket met het vrouwtje achterop.. als naast mij en links van mij een  wit busje verschijnt die zonder aarzelen mij inhaalt en dan scherp voor mij langs caltex in wil draaien .. ik moet een noodstop maken om niet beide ten val te komen en weet nog te toeteren ..dan heeft het busje het door en stopt .. schuin voor mij staand.... ik klop tamelijk woedend op het raam en roep  : " you idiot ..kun je niet in je spiegel kijken ( er zat een duidelijke spiegel rechts ) ...het geblindeerde ( mode hier...in Nl verboden) raampje wordt geopend en , wie schets mijn verbazing... ik had natuurlijk een pinoy/pinay verwacht....zit daar een dik vrouwsmonster van aan het accent te horen Duitse makelij ..met een kek circusachtig hoedje op ( wit busje...beware......:)...en heeft nota bene nog een grote waffel ook .. iedereen boven 12 jaar in Europa weet dat rechtdoorgaand verkeer voorgaat.. zekers waneer je afslaat een inrit in .... en de walvis was verongelijkt ...en schreeuwen ... ...ik ga schuin voor haar staan en zeg : rij maar door you German bitch. denkend dat alssss ze dat zou doen ik haar busje verbouwd had ...hou jezelf onder controle .....gelukkig om verdere escalatie te voorkomen ...rijdt het monster even later weg. Rustende tricycle bestuurders bij Caltex volgen het tafereel van veraf en schateren , wanneer ik hun lachend toeroep ....: boanggggg... :haha:
Ik hoorde later dat het wellicht een buitenlander was die hier voor 1000p een rijbewijs heeft gekocht .

trouwens : by the way ....moest wel lachen toen ik boven de kop van dit draadje las :  " aanscherpen van verkeersregels ????   Degene die deze titel heeft bedacht heeft zekers gevoel voor humor  :lachen:

josv

Mooi verhal, s'lands wijs s'lands eer  :biggrinn:

Als rechtgeaarde nederlander hoop ik wel dat je er wat duitse woorden doorheen mixte !!!! Het EK is weer aanstaande  :evil: :evil: :evil: :evil:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

JFK

Haha Okkietrooy, dan heb jij je nog mooi lang koest kunnen houden.
Ik vloek me wat af achter mijn stuur en moet me keer op keer dwingen naar buiten toe in ieder geval rustig en beleefd te gedragen.
Ik heb er het 8-voudige aan Km's opzitten (motor + auto).
Heb een aantal schade-gevallen (1x mijn schuld: te dicht op een voorganger bij een noodstop door een voorganger) gehad en moet er niet aan denken weer eens voor 'hulp bij de afwikkeling' naar het politie bureau te moeten.
Ik heb nog geen ervaring echter met buitenlanders die mij (of ik hen) aanreden.
'Aanscherpen van regels' is zoals je inmiddels wel weet enkel mooi voor een artikel in de plaatselijke krant.
Vraag een Filipino maar eens of hij/zij daarin ook gelooft.
Geen mens hier maakt er zich druk over, c.q. heeft enige illusie dat het daarmee ook verbeteren gaat.
Tot dusverre heeft enkel een overstekende (geen rijbewijs hebbende) hond me pas ECHT goed te pakken gehad zodat ik daar zelfs nu nog 'plezier' van heb. 
Zolang een stad van meer dan 140000 (schat ik) mensen nog geen enkel stoplicht bezit zal het hier nog wel jaaaren duren voordat VERKEERSREGELS ueberhaupt (kunnen) worden gevolgd.
Maar ik moet wel eerlijk erkennen dat ik verbaasd ben dat er niet meer ongelukken gebeuren. Ondanks dat idiote gedrag en onkunde van zovele verkeersdeelnemers gaat het verbazend vaak nog goed.
Men is hier bv eerder geneigd te stoppen (als JIJ door rijdt op de kruising) dan in Europa.
Ik heb ook in die 5,5 jaar slecht EEN keer een verkeers deelnemer zijn middelvinger zien opsteken omdat een andere verkeers deelnemer naar zijn mening een stommiteit in het verkeer beging.
Zul je in NL zeer zeker niet meemaken (helaas).
JFKJFK

okkietrooy

#67
Citaat van: JFK op zaterdag  3 september 2011, 10:49:10
Haha Okkietrooy, dan heb jij je nog mooi lang koest kunnen houden.
Ik vloek me wat af achter mijn stuur en moet me keer op keer dwingen naar buiten toe in ieder geval rustig en beleefd te gedragen.
Ik heb er het 8-voudige aan Km's opzitten (motor + auto).
Heb een aantal schade-gevallen (1x mijn schuld: te dicht op een voorganger bij een noodstop door een voorganger) gehad en moet er niet aan denken weer eens voor 'hulp bij de afwikkeling' naar het politie bureau te moeten.
Ik heb nog geen ervaring echter met buitenlanders die mij (of ik hen) aanreden.
'Aanscherpen van regels' is zoals je inmiddels wel weet enkel mooi voor een artikel in de plaatselijke krant.
Vraag een Filipino maar eens of hij/zij daarin ook gelooft.
Geen mens hier maakt er zich druk over, c.q. heeft enige illusie dat het daarmee ook verbeteren gaat.
Tot dusverre heeft enkel een overstekende (geen rijbewijs hebbende) hond me pas ECHT goed te pakken gehad zodat ik daar zelfs nu nog 'plezier' van heb.  
Zolang een stad van meer dan 140000 (schat ik) mensen nog geen enkel stoplicht bezit zal het hier nog wel jaaaren duren voordat VERKEERSREGELS ueberhaupt (kunnen) worden gevolgd.
Maar ik moet wel eerlijk erkennen dat ik verbaasd ben dat er niet meer ongelukken gebeuren. Ondanks dat idiote gedrag en onkunde van zovele verkeersdeelnemers gaat het verbazend vaak nog goed.
Men is hier bv eerder geneigd te stoppen (als JIJ door rijdt op de kruising) dan in Europa.
Ik heb ook in die 5,5 jaar slecht EEN keer een verkeers deelnemer zijn middelvinger zien opsteken omdat een andere verkeers deelnemer naar zijn mening een stommiteit in het verkeer beging.
Zul je in NL zeer zeker niet meemaken (helaas).


Inderdaad JFk ... :biggrinn:.. me koest kunnen houden  ( gedeeltelijk) waarschijnlijk ook door verbazing omdat het een vrouw was zij het duidelijk niet fanatiek.. :happy2:... Maar goed. Jouw gang naar het politieburo behoeft amper toelichting.
Hopelijk heb je niet teveel fysieke schade overgehouden aan de hond . Ook datgene waar ik eigenlijk nog het bangst voor ben en de hoofdreden waarom ik zelden in de stad de 50 km haal. Meestal meesukkelend met het verkeer a 30 km .
Inderdaad ben ik wel es verbaasd over het feit dat ik niet meer ongelukken heb gezien . Ik wijt het aan de lage snelheid waarmee het zaakje zich hier gemiddeld voortbeweegt.
Pluspunt hier is de vriendelijkheid van de mensen , zelfs bij het begaan van de grootste stommiteiten . Ik heb wel es boos gekeken maar je ziet dan meer verbazing ..en dat dempt ook eventueel opborrelende agressie .
De afgelopen week waren er " parades" in de stad ivm festiviteiten van universiteit Silliman ..Afgelopen donderdag een lange slang door het centrum van ex siliman studenten etc etc ...Gevolg : geen verkeer mogelijk in het centrum .. maar ook buiten het centrum stond alles muur- en muurvast .
Een volwassen stadsbestuur had eenvoudig weg van tevoren voor een paar uur het centrum afgesloten voor alle verkeer en omleidingen aangegeven .Nou  ... dat is dus echt een brug tever voor de Raad der Wijzen hier ( ik zie ze wel es boven hun laptopje hangen wanneer er een raadsvergadering is op tv  :haha:)...gevolg : een totale chaos in en rond het centrum .

bananacreek


callebaut