Aanscherpen Verkeersregels in Dumaguete?

Gestart door Deep Throat, dinsdag 5 oktober 2010, 16:03:19

Vorige topic - Volgende topic

okkietrooy

  :lachen: :lachen: :lachen: :thumb:.......eigenlijk niks meer aan toe te voegen .... :happy2:................dank voor het schitterende overzicht .  :thumb:

bananacreek

#71
Na het verongelukken van het forum-lid John-JFK had ik voornemens om een nieuw topic te openen maar ik neem aan dat het beter is om op dit topic verder te borduren want op dit topic staat al een hoeveelheid informatie betreffende de verkeers-situaties in Dumaguete city en omstreken...... :jajaja:

Dit was de title in mijn gedachten:

" DUMAGUETE CITY EN HET MEEST GEVAARLIJKE VERKEER OP DEZE PLANEET"


Om te beginnen voor vandaag enige statieken:

Ik ben vanmiddag naar het Holy Child Hospital gegaan en daarbij heb ik de "record-section" verzocht om na te gaan hoeveel gevallen (gemiddeld) per maand bij de E.R. (emergency room) worden aangemeld/opgenomen/doorverwezen met betrekking tot verkeers ongevallen in Dumaguete city en omstreken:



Dit is een gemiddelde tussen 55 -en 70 gevallen per maand.

Hierbij mogen we aannemen dat hetzelfde aantal zou kunnen worden berekend voor het "Silliman Medical Center"

Voor het Povincial Hospital zou je dan wel (nog niet gevraagd) het dubbele aantal mogen rekenen......

Dus in principe een aanmeldingsgetal van ongeveer 360 gevallen per maand en dat komt dan op 360:30 = 12 gevallen per dag.

Natuurlijk zijn hierbij niet de gevallen inbegrepen met "niet ernstige" lichamelijke verwondingen waarbij geen directe medische hulp nodig zou zijn en de "alleen plaatschade" gevallen.

wordt vervolgd.................... :hoedjeaf: :atyourservice:


bananacreek

#72
Parkeren wordt je hier ziek van en men noemt het hier "Arrogant" parkeren maar doet er NIETS aan..... :ikkeniebegrijp:

Waarom?
Omdat er hier zo'n (geschat en weet niet het juiste aantal en kan het niet vinden) 20000 motoren rond "vliegen".. :jajaja: :lachen:

Het zou zijn dat er geen andere stad op deze planeet is waar per aantal inwoners zoveel motoren rond razen.... :jajaja:





Hier ook een artikelomtrent motoren in Dumaguete city.....

http://www.dgtemadman.com/Motorcycle_Riding.htm






bananacreek


Digos

Citaat van: bananacreek op donderdag 10 november 2011, 13:35:45
Parkeren wordt je hier ziek van en men noemt het hier "Arrogant" parkeren maar doet er NIETS aan..... :ikkeniebegrijp:

Waarom?






Waarom?

Omdat zo te zien op de eerste foto er al niet veel plaats is om je bike te parkeren.

De tweede foto.....zou ik ook doen, netjes in de schaduw zodat je geen verbrande kont hebt nadien....niet soms?

:thumb:
LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

Dus dan moeten de voetgangers maar de weg op en daarbij het risico te nemen om dood te worden gereden omdat de motorrijder een gevoelige kont heeft???..... :lachen: :lachen:

Digos


Verkeer gaat voor in de  :smiley-philippines: hé......

Een voetpad of hoe je het ook kan noemen is ook niet veilig daar en is een heel ruim begrip daar.  :lachen:  :lachen:

LIVE ONCE - LIVE IT

josv

Citaat van: Digos op donderdag 10 november 2011, 14:21:08

Verkeer gaat voor in de  :smiley-philippines: hé......

Een voetpad of hoe je het ook kan noemen is ook niet veilig daar en is een heel ruim begrip daar.  :lachen:  :lachen:



Het officiele voetpad in onze straat is al voor 100% geblokkeerd door uitspanningen van de eatery's ( ook de onze   :floet:). Daar naast ligt 'n strook grint/dirt die bezet word door de div. bbq's en mijn motor omdat ik niet wil dat een pinoy z'n SUV probeert te parkeren IN m'n eatery in plaats van er voor. Want parkeren............... kunnen ze niet. Je kan proberen wat je wil maar een SUV krijg je ( hier in onze straat ) NIET in de schaduw. En dan nog die slecht afgestelde alarm-systemen die onmiddelijk afgaan als er een ronkende motor voorbij komt. Meer volgt !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: josv op donderdag 10 november 2011, 14:32:45
Citaat van: Digos op donderdag 10 november 2011, 14:21:08

Verkeer gaat voor in de  :smiley-philippines: hé......

Een voetpad of hoe je het ook kan noemen is ook niet veilig daar en is een heel ruim begrip daar.  :lachen:  :lachen:



Het officiele voetpad in onze straat is al voor 100% geblokkeerd door uitspanningen van de eatery's ( ook de onze   :floet:). Daar naast ligt 'n strook grint/dirt die bezet word door de div. bbq's en mijn motor omdat ik niet wil dat een pinoy z'n SUV probeert te parkeren IN m'n eatery in plaats van er voor. Want parkeren............... kunnen ze niet. Je kan proberen wat je wil maar een SUV krijg je ( hier in onze straat ) NIET in de schaduw. En dan nog die slecht afgestelde alarm-systemen die onmiddelijk afgaan als er een ronkende motor voorbij komt. Meer volgt !

Ok.....misschien was ik even van topic want het gaat er straks om waarom er zoveel motor ongelukken zijn hier in Dumaguete city en omgeving en niet zo zeer betreffende het parkeren, en ik zou wat meer specific moeten zijn, maar dat komt nog..... :hoedjeaf:

Digos


Citaaten ik zou wat meer specific moeten zijn, maar dat komt nog.....

Hou het netjes hé.......

:lachen:
LIVE ONCE - LIVE IT